Advertisements
Kezdőlap > WvW > Mike Ferguson a WvW jelenlegi állapotáról

Mike Ferguson a WvW jelenlegi állapotáról

Szevasztok, itt az ideje egy újabb WvW frissítésnek! A mai posztban összefoglalom azokat WvW-vel kapcsolatos problémákat, amikkel foglalkoztunk a megjelenés óta.

Először is beszéljünk a WvW-re való sorban állásról. Így működik:

  • Egyszerre csak egy térképre állhatsz sorban.
  • Ha megpróbálsz belépni egy WvW térképre, miközben sorban állsz egy másikon, és az nincs tele, akkor arra a térképre csatlakozhatsz, miközben a másikra továbbra is sorban állsz.
  • Ha sorban állsz egy WvW térképre és megpróbálsz egy másodikra is, akkor a játék megkérdezi tőled, hogy szeretnél-e erre a másodikra sorban állni. Ha “Nemet” nyomsz, akkor továbbra is az első térképre fogsz sorban állni. Ha az “Igent” választod, akkor a második térképre fogsz sorban állni, de az elsőre már nem.
  • WvW térképre overflow szerverről is sorban állhatsz, de ilyenkor a pontokat és a csapatok neveit nem láthatod.

Ahogy sokan tudják, van jó pár szerver, ahol több órás sorok vannak WvW-re (különösen az Eternal Battleground-ra), viszont vannak olyan szerverek is, ahol minimális a várakozási idő, vagy egyáltalán nincs, még csúcsidőben sem.

Ha olyan szerveren játszol, ahol extrém hosszú várakozási idők vannak és át tudsz menni egy kevésbé népes szerverre, akkor azt javasolnánk, hogy tedd ezt, mivel a játékospopuláció szétszóródása nem csak a várakozási időt csökkenti, hanem a szerverek között is nagyobb lesz a verseny.

Az egyik ok, amiért egyesek hosszú várakozási időket tapasztalnak az, hogy sokan egyszerre állnak sorba azokon a szervereken, ahol sokan WvW-znek.  Egy bug-ot is felfedeztünk, aminek a segítségével egyesek olyanok előtt tudtak belépni a térképekre, akik már régebb óta álltak sorban. Figyeljétek a fórumot, ott ki fogjuk írni, ha ezt javítottuk. Ennek meg kell majd oldania azt a problémát, hogy egyesek órákon át állnak sorban, míg mások percek alatt bejutnak ugyanarra a térképre.

Egy másik viszonylag állandó dolog az összes szerveren, az az, hogy az Eternal Battleground messze a legnépszerűbb térkép, erre állnak legtöbbször sorban az emberek. Csökkenthetitek a várakozási időt, ha először egy Borderland térképre álltok sorba, majd ha arra bejutottatok, sorba álltok az Eternal Battleground-ra.

Most pedig beszéljünk a szerver “párosításról” és az időzítésről.

A headstart során szembekerültünk pár problémával, ami miatt a szerver párosítást pár napig le kellett vennünk a megjelenés után. Ebben az időszakban hagytuk, hogy a meccsek kicsit hosszabbak legyenek, ezért lehetett, hogy egyes meccsek 2-3 napig tartottak vagy a pontok nem tisztázódtak rendesen, amikor a meccseknek újra kellett volna indulniuk.

A jó hír, hogy ezeket a problémákat gyorsan ki tudtuk javítani, és szeptember 1 óta 24 órás meccseket tartunk. Ezek a játékok elég infóval látták el a rangsoroló rendszerünket, így szeptember 14-től már 7 naposak a meccsek.

A 14 napos meccsek helyett 7 naposra váltottunk, hogy gyorsabban kapjon a rangsoroló rendszer még pár pontot és, hogy a játékosok hozzászokjanak a hosszabb meccsekhez. A WvW meccs eredmények és a kezdeti szerver rangsorok megtalálhatóak a fórumon.

A szeptember 13.-án posztolt adatok alapján a Whiteside Ridge a 22. szerver a 27 európaiból, míg összesítésben 41., az 51 szerverből.

Eredeti cikk: Mike Ferguson on the Current State of the World (vs. World)

Advertisements
Kategóriák:WvW
  1. szabovagyok
    2012. szeptember 18. - 23:00

    Hogyhogy csak a 22.? Az utóbbi időben bármikor nyomtam meg a b gombot (csak kíváncsiságból, mert amúgy sosem wvw-zek), akkor mindig vezetett a Whiteside Ridge.

    • saulosman
      2012. szeptember 18. - 23:28

      Az elején csúnyán elvertek minket a toplistások, utána (szinte) meg csak olyanokat kaptunk akik alattunk végeztek. És ha jól tudom még mindig Medium-on van a szerverünk populációja, ami a legalacsonyabb, hisz a Low-ok már eltűntek.

      De nem baj, így nem lesz az hogy belépsz WvW-re és rögtön át is rohan rajtad két ellenséges zerg, csak LÁJTos foglalgatások:)

    • milupa5
      2012. szeptember 19. - 12:14

      Úgy látom, hogy javították és a Whiteside a 13-ik.

      Europe:
      #Position Server Name: Overall Score – Win Points
      1. Vizunah Square: 1047117 – 29
      2. Gandara: 768309 – 24
      3. Augury Rock: 821430 – 24
      4. Arborstone: 840047 – 23
      5. Far Shiverpeaks: 654032 – 22
      6. Gunnar’s Hold: 790290 – 22
      7. Blacktide: 749717 – 22
      8. Abaddon’s Mouth: 772295 – 22
      9. Riverside: 851117 – 22
      10. Ring of Fire: 760025 – 21
      11. Baruch Bay: 662832 – 20
      12. Fort Ranik: 795677 – 20
      13. Whiteside Ridge: 671981 – 20
      14. Piken Square: 701333 – 20
      15. Kodash: 826239 – 19
      16. Aurora Glade: 792951 – 19
      17. Vabbi: 749731 – 19
      18. Fissure of Woe: 718217 – 19
      19. Jade Sea: 734332 – 18
      20. Desolation: 756489 – 18
      21. Drakkar Lake: 727083 – 18
      22. Ruins of Surmia: 662046 – 18
      23. Elona Reach: 727542 – 17
      24. Miller’s Sound: 469223 – 17
      25. Seafarer’s Rest: 712685 – 17
      26. Underworld: 750169 – 17
      27. Dzagonur: 368229 – 13

  2. 2012. szeptember 19. - 01:39

    Irtó jól lehet fejlődni ( és nem mellékesen pénzt szerezni is) wvw terepén + jól jön néha egy kis összecsapás is amolyan pvp-s módra ( bár megjegyzem sokszor bugos volt a mapom ) am kezd körvonalazódni előttem a GW2 nagy összetett világa és szerencsére k***ra nem csak a lvl 80 a “vége” amit sokan hisznek , hanem ennél jóval-jóval-jóval-jóval több a játék ,mondhatni a lvl 80 elérése csak előjáték.

    • Degnar
      2012. szeptember 19. - 10:02

      Sajnos ez nem érvényes pl a desolationon, A mi szerverünkön rengetek az állóháború, nehezen lehet elfoglalni bármit is, ellenben meghalni könnyű, ami 1.66 ezüstödbe kerül.

  3. Kovács Péter
    2012. szeptember 19. - 06:09

    Necronomicon :
    Irtó jól lehet fejlődni ( és nem mellékesen pénzt szerezni is) wvw terepén + jól jön néha egy kis összecsapás is amolyan pvp-s módra ( bár megjegyzem sokszor bugos volt a mapom ) am kezd körvonalazódni előttem a GW2 nagy összetett világa és szerencsére k***ra nem csak a lvl 80 a “vége” amit sokan hisznek , hanem ennél jóval-jóval-jóval-jóval több a játék ,mondhatni a lvl 80 elérése csak előjáték.

    így van!:)

  4. McWolfy
    2012. szeptember 19. - 07:24

    Bocs a belepofazasert, de iszonyat magyartalara sikerult ez a cikk… a macska meg fel van maszva a fara, mi?

    • Geri
      2012. szeptember 19. - 09:13

      Te mért nem valami szépirodalmi fórumot olvasol ? :D

    • Zola
      2012. szeptember 19. - 09:45

      Ha ékezetek nélkül írsz az azé “madzsaros”…

      • Stan
        2012. szeptember 19. - 13:50

        úgy nem tudja eltéveszteni… :D

  5. szajhavész
    2012. szeptember 19. - 09:28

    remélem most nem csak engem nem enged be…

  6. Yakhead
    2012. szeptember 19. - 09:32

    Sziasztok. Tudom, hogy nem ide illő, amit kérdezek, de hogy lehet rákeresni guild nevekre a játékon belül? Lehet egyáltalán? Köszi szépen.

    • Messen
      2012. szeptember 19. - 09:38

      Játékon belül nem tudok ilyen funkcióról. A honlapon lehet, hogy van/lesz.

  7. Degnar
    2012. szeptember 19. - 10:00

    Desolation a harmadik, ilyenkor örülök, hogy nem a main streammel mozogtam, mozogtunk :) Viszont a sorok is elég kemények nálunk. Esténként sajnos esélytelen bejutni… valamit valamiért..

    • Szolo
      2012. szeptember 19. - 10:16

      Jó dolog, hogy az élcsoportban vagyunk, dagad is a mellem. A gond az, hogy sajnos a pofozózsák szerepét játsszuk, amióta összepárosítottak velük. Inkább lennék gazdag milliomos, mint egy milliárdos komornyikja…

      • Degnar
        2012. szeptember 19. - 10:18

        Ebben van valami :)

  8. Hellac
    2012. szeptember 19. - 10:25

    Vártam hogy említik a cikkbe a performance problémát wvw-nél, én egyenlőre legkevésbé wvw-t játszok, ha megyek akkor is nagy ívben kerülöm a zerget és inkább kisebb csapatokhoz csatlakozom, mert az ostromoknál a 15 fps nekem már az élvezhetetlen szint, pedig nem gyenge gépem van (phenom II X4 3.2ghz, gtx460, 4gb ram, legújabb driverek, optimalizált rendszer…). Ja és ugye full low illetve full max grafon is ugyanúgy 15 fps ami bizonyítja hogy a hiba nem nálam van.

    • MaDFoX
      2012. szeptember 19. - 10:50

      Vagy azt hogy nincs hiba… kicsi és kész…

    • DracoShark
      2012. szeptember 19. - 11:11

      Nekem nagyon hasonló gépem van. Annyi, hogy a proci Black Edition és 8GB ram. Nem esett 26 alá az fps-em a legnagyobb ostromnál sem. játék szépen van optimalzálva. Ne számíts rá, hogy ennél sokkal jobb lesz.

      • Hellac
        2012. szeptember 19. - 11:51

        Nagy csodát én se várok, látszik amúgy hogy valóban jól optimalizált a játék, csak egyszerűen magas a gépigénye, de azért egy 20-30%-os teljesítményjavulásban még reménykedek ;)

    • milupa5
      2012. szeptember 19. - 12:00

      Nekem is hasonló a gépem és nálad egyértelműen a 4gb ram az nagyon kevés. Még soha nem éreztem hogy alább esett volna az fps, nem hiszem, hogy a gtx 460 és 470 között akkora lenne a különbség. Amúgy már 6gb-vel is odébb lennél sztem (csak egy jó tanács) .

      • MaDFoX
        2012. szeptember 19. - 13:54

        Pláne ha használja a kliens… mert egyenlőre nem… :(

      • Hellac
        2012. szeptember 19. - 16:15

        460, 470 között elég nagy különbség van, a ram viszont nem hiszem hogy számítana, nem láttam még olyan játékot ami 4gb-t telerakott volna a windows-al együtt, így gondolom a gw2 se, de azért majd ránézek erre is..

  9. Zamoya
    2012. szeptember 19. - 11:20

    Hát a wvw.ről csak annyit, hogy remélem, majd jobban kialakulnak a taktikák. Jelenleg két dolog van: full zerg, amit nagyon nem szeretek…amiből gyakran állóháború lesz, mivel 60 ember ostromol 40 védi. :P A másik meg, mikor 3-4 ember szaladgál össze-vissza. Az lenne az optimális, ha 10-15 menne, de vagy nagyon sok vagy kevés. Ha kevesen vagyunk, akkor még egy egyszerű supply depot is feladhatja, mert pont arra mászik egy ellenséges zerg. Ha meg sokan vagyunk, akkor meg semmi csapatjáték. Mindenki ellövi 1-5. a skilleket és kész. De jó! Pedig itt is rengeteg taktika van. Pl.: ha védek volt olyan, h 6-an voltunk bent és vagy 10-en támadtak. Az volt a taktika, hogy húzzuk őket a palánkhoz közel, hogy onnan tudjanak a nukerek sebezni. Nekik sok skill short range, emiatt kimentem a guardiannal a kapun, na erre jött is a zerg rám ezerrel. Benyomtam pár védő skillt, hogy pár másodpercet bírjak, majd swiftness és fall back. Vissza a kapunk… acél az volt hogy utána a gate közelében ütlegeljenek és meg is történt, a nukerek örömére. Ilyesmik nem léteznek zerg alatt. Ha védő vagy csak vársz, mikor törnek be, szinte esélytelen hogy védeni lehessen. A támadó vagy, akkor meg alig várod, h betörj. Amikor meg betörünk, mindenki szarik rá h ki van bent, csak a “boss-t” öli. Futás fel a lépcsőn és zerg. Senki mást nem ölnek, nincs revive, nincs support, nincs taktika, csak eszetlen rohangálás. A béta alatt, mikor kevesen voltunk, akkor meg voltak a taktikák. Jah nem beszélve a LÁMA GYÍK field commanderekről! OMG, a feladatuk lenne, hogy szervezzék a taktikát, a csapatokat, de semmi. Dióhéjban: a wvw egyelőre nem okos, ki kell még alakulnia a taktikáknak.

    Mellesleg most nem enged be a game.

    • milupa5
      2012. szeptember 19. - 12:08

      Én is amondó vagyok, hogy az állóháború ellen rengeteg dolgot lehet tenni, hogy csak egyet mondjak siege gépek. Vagy ha védesz, ahogy Zamolya mondta, én is rengetegszer mentem ki Thief-el is kicsit megzargatni a kapu alattiakat, arról nem is beszélve ha ezt egyszerre 5-8 ember teszi meg, akár csak 4-5 mp-re. Szerintem idővel át fog ez alakulni, rengeteg egyedi skill is van amit siegeknél teljesen máshogy kell kihasználni. Szerintem sokan lehetnek akik a megszokott 4-5 extra skillt használják csak, nem cserélgetik az éppen legmegfelelőbbre.

    • Stan
      2012. szeptember 19. - 13:54

      desolationon a legjobb a commander, hétfő este is csak írogatott, a chatre, hogy az ő klánjuk a legjobb WvW klán, mindezt ugy, hogy a full klánja bent dance-lt meg beszélgetet a safe zonon belül több mint 1 órán keresztül…

    • 2012. szeptember 19. - 15:21

      Valamelyik nap többször is csináltunk olyat, hogy egy mesmer elbújt a várban mikor az ellenség elfoglalta, majd nagy kerülővel odamentünk a fal mellé, hogy ne vegyenek észre minket és a mesmer be teleportált minket, instant win.

      • Hellac
        2012. szeptember 19. - 16:17

        Zoltantan: én ezt exploit szagúnak érzem és szerintem ki fogják szedni a játékból :)

      • hopp
        2012. szeptember 19. - 18:03

        A trójai faló is exploit volt? :D

      • 2012. szeptember 19. - 21:01

        Kérdezd a trójaiakat… ;)

      • 2012. szeptember 19. - 23:34

        Pedig szerintem azért van az a portál vagy micsoda, nem tudom pontosan hogyan működik, hogy használják és ha a védelem nem nézi át a várat foglalás után akkor így jártak. Ha kivennék akkor az nekem tetszene, amúgy se sűrűn látom, hogy csinálnának ilyet és ahogy már mondtam egy kicsit oda kell figyelni és akkor könnyen védhető.

      • 2012. szeptember 20. - 01:35

        Javítás
        *Ha kivennék akkor az nekem nem tetszene

  10. 2012. szeptember 19. - 12:24

    Hozzáteszem, a WWW-s armor repair totális örültség…
    Gyakorlatilag semmi értelmes loot nincs, ami ezt megfelelően kompenzálná.

    • Messen
      2012. szeptember 19. - 12:50

      Pénznyelő. Van még pár ilyen.

    • Kretusz
      2012. szeptember 19. - 15:28

      hát én eddig 2x voltam wvw-n abból a második alkalommal 3 db sárga tárgy esett. ugy uszkve 3 óra alatt. uh nekem igencsak rentábilis volt.

    • Ároon
      2012. szeptember 19. - 17:51

      Aki kicsit is ésszel játszik, az szépen tud gazdagodni WvW alatt is, nekem óránként simán összejön 20-30 silver + csak a gagyi lootok eladásából, eventekből, a sárga cuccokat meg általában már megéri piacra kitenni egy kis extra profitért:)

      • 2012. szeptember 20. - 10:17

        Nekem valahogy nem akar jó loot esni bármely Guild Wars részben sem. Inkább trükközéssel teszek szert óriási vagyonra, hogy bármit megvehessek (nem exploit)
        20-30 silver reális, csak ott a probléma, hogy a gigászi összeütközések hamar üldözésekbe torkollanak, ha nem állóháború az egész. Aztán mikor átmennél másik területre, mert az egyetlen spawnt kempelik a szemetek, rájössz, hogy a többi Full, vagy empty.

        Mind1, majd jó lesz ez is.
        Azért az “jól járt”, aki a release környéként feltankolta magát full exoticba, és gyakorlatilag 3x nehezebb megölni emiatt.

  11. alexksz
    2012. szeptember 19. - 19:36

    Tudom nem ide illik, de van egy hatalmas nagy problémám: ma vettem meg a GW 2-t és amikor regisztráltam volna elöször, akkor vmien “server error”-t írt ki, és amikor másodszor akartam regisztrálni akkor meg már azt irta ki, hogy “invalid password” (asszem) pedig több volt 8 betünél.
    És azota megprobáltam megint a reg-et de már a serial beirása után rögtön kiírja a server errort.
    Nemtok most mit tenni :( Remélem tuttok segiteni.
    és ezt irja ki:”502 – Web server received an invalid response while acting as a gateway or proxy server.”

  12. galpepe
    2012. szeptember 19. - 20:49

    Egy olyan fontos kérdésem lenne első napos játékosként, hogy mi az a Zerg??? Csakhogy értsem már végre, hogy mit beszéltek itt:D

    • MaDFoX
      2012. szeptember 19. - 21:07

      Starcraftból származik, a Zerg faj egyik legnagyobb ütőereje a nagy létszámú csapat volt. Ebből lett a nagy falkában mozgás a “zergelés”. Kb mint a hangyák, ellepik az ellenfelet és az tehetetlen a túlerő ellen, akár akkor is ha amúgy egyenként legyőzné őket, így egyet sem…

      • 2012. szeptember 20. - 10:18

        Sok Dwarf sárkányt győz :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: