Reklámok
Kezdőlap > Egyéb > Milyen játék a GW2 és kiknek való igazából? – 1. rész

Milyen játék a GW2 és kiknek való igazából? – 1. rész

2012. szeptember 17. Hozzászólás Go to comments

Kezdjük kicsit messzebbről, sőt nagyon messziről. Nem sokat beszéltünk róla itt a blogon, de az MMO-k igen nagy részét két részre oszthatjuk: sandbox (homokozó) és themepark (vidámpark) típusúakra. Ez azért fontos, mert a játékosok nagy része már ezzel a kategorizálással belőheti, hogy neki való-e a játék. Mik is ezek?

Sandbox

A sandbox MMO-nak nevezzük azokat a játékokat, ahol a fejlesztők nem igazán tűznek ki célokat a játékosok elé, hanem csupán eszközöket adnak a kezükbe, hogy a virtuális valóságot a saját szájuk íze szerint alakítsák és ők döntsék el mit kezdenek az eszközökkel. A legfontosabb tulajdonság a cselekvési szabadság, a készítők nem kézivezérlik végig a játékosokat az előredefiniált tartalmakon. A befejezés – már ha van egyáltalán ilyen – nyitott végű, a játék nemlineáris. A fejlődés is kevésbé kötött, van hogy a fejlődés skill alapú, nem pedig szint alapú A legtöbb ilyen játéknak jellemzője, hogy a játékosok képesek megváltoztatni a világot, mégpedig úgy hogy a vátoztatás állandó, amig valaki újra meg nem változtatja. Jellemző, hogy a játékosok területeket vagy frakciókat irányíthatnak, amely megváltoztatja a játékélményt mást játékosok számára. A gazdaság általában teljes egészében játékosvezérelt. Nem ritka a full loot PvP, azaz ha megölnek PvP-ben, akkor a geared egyszerűen lelootolja rólad az ellenfél.

Van, hogy a játék procedurális módon generálja a bejárható környezetet, de vannak olyanok is, amelyek lehetővé teszik, hogy játékosok maguk bővítsék ki valamilyen módon a játékot, nem feltétlenül térben, hanem új mechanikák tekintetében (pl. EVE Online web browser).

A sandbox MMO-k réteg-játékok, nem mindenki szereti az ilyen fokú szabadságot egy játékban, ám ezek a rétegek olyan szinten ragaszkodnak a saját maguk által vezérelt mikrouniverzumhoz, hogy megbízhatóan képesek fenntartani a készítő céget. A legutóbbi hírek szerint, az EVE Online elérte a 400.000 felhasználót (havidíjas játékról van szó).  Egy másik zseniális kis példa a Tale in the Desert nevű játék, amely az ősi egyiptomban játszódik, és amelyben egyszerűen nincs harc, van viszont építkezés, közösség és kutatás, a törvényeket pedig konkrétan a játékosok írják. Annyira személyes a játék, hogy a fejlesztő cég vezetője időről-időre megjelenik a játékban, mint fáraó és interakciózik a néppel.

További ismertek példák: ArchAge, Anarchy Online, Darkfall (kb legkegyetlenebb PvP amit valaha csináltak: full loot, friendly fire, ütközésérzékelés).

Themepark

Mostanra már mindenki sejti, hogy a GW2 nem az előző kategóriába tartozik. A themepark típusú játékok olyanok, mint egy…um…hmmm…mint egy vidámpark. A készítők bizonyos megadott tematika mentén (GW2: personal story) vezetik végig a játékosokat a látnivalókon, mint ahogy a vidámparkos prosi is mutatja merre érdemes bejárni a területet. Ezen belül a játékosok dönthetik el, melyik “ride” érdekli őket a legjobban. A tartalmak valamilyen elv mentén – többnyire szint alapján – be vannak kapuzva, a bejárható terület véges, a világ megváltoztatása pedig nem igazán lehetséges, cserébe pedig a készítők magas minőségű tartalmat tudnak szolgáltatni, amelyet irányítás alatt is tudnak tartani. Általában kimondható, hogy amennyiben a játékos egyszer letudott egy “menetet”, másodjára az már kevésbé érdekes, ugyanúgy ahogy a szellemkastélyban sem ijed meg az ember tizennegyedjére. A fejlődés jóval kötöttebb, a skillek választott karakterosztályhoz tartoznak. A játék fő célja elérni a max szintet/megölni a legnagyobb bosst/megszerezni a legjobb geart, stb.

Ezek a fajta játékok sokkal sikeresebbek, egyrészt mivel a tartalom könnyebben hozzáférhető és nem igényel olyan fokú odaadást, mint egy sandbox, másrészről sokkal inkább kedveznek azoknak a játékosoknak, akik a videojátékosok legnagyobb százalékát adják: az eredményorientált felhasználóknak. Erről később majd.

A WoW, WAR, Aion, stb a jól ismert MMO-k mind ebbe a kategóriába tartoznak, és igen, a GW2-is  (bármennyire is sulykolták a fejlesztők pl. hogy a világ változik, mostanra már mindenki tudja hogy a gyakorlatban ez nem így van). Ez természetesen nem kritika, a készítők is pontosan tudták, hogy milyen sikerességű MMO-t akarnak készíteni (=nagyon sikereset, és ez sikerült is), ez pedig behatárolta hogy milyen játékos csoportot kell megcélozni, ahhoz hogy sikerrel járjanak. Érdekes adalék, hogy egy korai interjú alapján úgy tervezték, hogy a GW2-ben ne legyen maximum szint, hanem a végtelenségig lehessen szintet lépni, de végül elhagyták ezt. Vajon miért? Azért mert az ilyen sandbox elemek furcsák a legtöbb játékos számára és több embert idegenít el, mint amennyit bevonz.

Természetesen semmi gond nincs a themepark modellel, bár a sandbox játékosok általánosságban véve lenézően kezelik ezeket a játékokat, és alacsonyabb rendűnek tartják őket saját kedvencüknél, az igazság az, hogy ezek a műfajok radikálisan különböző szellemiségű játékosokat céloznak meg.

Hogy milyeneket? Erről fog szólni a folytatás (valamint arról, hogy a GW2 pontosan kiknek készült, kik fogják jó eséllyel szeretni, és kik nem).

Reklámok
Kategóriák:Egyéb
  1. TV
    2012. szeptember 17. - 08:30

    Jó cikk lett :). Amúgy EVE-ezek és GW2-zök is, és mindkettőt szeretem, amolyan casual szinten. Valóban, EVE-ben addig fejlődsz ameddig játszól ( állítólag 20 év kellene ha mindent meg szeretne tanulni az ember: EVE ISK vol. 1 ).

  2. runningwild691
    2012. szeptember 17. - 09:06

    A GW2-ben lehet, hogy van szint határ, de kb semmit nem számít, szóval tök mindegy. Nem vagyok akkora kocka, de 3 hét alatt megvolt a 80. és azóta ki tudja mennyi szintet léptem még. A szintek kb csak a zónák és a dungenonok miatt számítanak, valamennyire. Ez az első olyan játék, amiben nem úgy kell játszani, hogy szintért és cuccért farmol az ember a végtelenségig, hanem lehet csak úgy játszani, a többi meg jön magától.
    A HC játékosoknak pedig ott vannak a exp dungeonok, a legendary fegyverek, a ritka kraft cuccok, meg a ki tudja még mi, hogy lefoglalják magukat.
    Aki azt mondja, nincs cél a játékban 80 fölött az tudatlan, vagy nem neki való ez a játék. Annyi minden van amit célul tűztem ki, hogy megszámolni nem tudom. Befejezni a személyes küldit, felfedezni 100%-ra a világot, összes ugrálós területet végig vinni, összes word boss, kraftok felhúzása, exotic cuccok felrúnázva, festékek, inv bővítés, acsik, www. spvp-ben sehol sem vagyok még…ezek kb minimum fél év…
    Aki érti miről szól ez a játék, annak lesz elég tartalom, aki nem érti, annak meg teljesen mindegy.

    • 2012. szeptember 17. - 13:08

      GW1 is így volt, mire alaposan kijátszottad az első “kezdő-szigetet”, már 20-as voltál, és jött a játék élménye, mint előjáték után a szex. Aztán valamiféle elcseszett orgazmus endgame-nek keresztelve…

      Ahogy hallom, GW2 se produkált nagy befejezést, pedig igazán megérdemeltük volna…
      Mind1, ez még változhat.

  3. 2012. szeptember 17. - 09:26

    Sok mmo-val játszottam WOW-ot raid szinten sokáig, GW2-höz pedig kicsit úgy álltam hozzá hogy 12k-t kifizetek egy játékért amibe akkor csatlakozom be amikor kedvem tartja, fejlődgetek, körbenézek hülyülök.. KIKAPCSOLÓDOK. Nem fizetek ki 4 havonta még egyszer annyit érte és szerintem komoly hiba fizetőssel összehasonlítani.
    Iszonyat mennyiségű játékidőt kapunk ahhoz képest nevetséges áron, elképesztő minőségben. Egy átlagos egy karis 80-as szint játékidejét le kellene osztani forint/órára .. meglepően olcsó és tartalmas kikapcsolódás szerintem. 8-as vagyok egyébként :D

    • 2012. szeptember 17. - 20:27

      107 óra alatt lett meg a lvl80 :D de nem is a 80as szintet kell nézni hanem a WM 100%ot :D
      modnjuk az is meglesz kb 200-250 óra alatt :D
      de ha ezt nézed 15000ft/250 óra legyen 60ft/perc :D
      és ez 1 kari 1 personal storyval :D

  4. torzonborz
    2012. szeptember 17. - 10:39

    hmm Darkfall….na igen . De szép is volt. Párszor lerántották rólam a cumómat :D

    Ott mondjuk valóban van tétje a pvp-nek.

    Én inkább sandbox párti vagyok de a GW2 is nagyon jó szórakozást nyújt.

  5. Hellac
    2012. szeptember 17. - 11:37

    én már az előzetesekből láttam hogy ez az én mmo-m :) kockulás nélkül akár 1-2 óra játékkal azt nyújtja amit más mmo csak több hét és hónap kockulás után ad.
    A harcrendszer és egyéb apróságokról meg ne is beszéljünk, ami tovább emeli a játék élményt a többi mmo-hoz képest :)

  6. Messen
    2012. szeptember 17. - 11:44

    Üzemeltetek egy Minecraft szervert, és azt is MMO-nak tekintem. Sandbox MMO-nak. Ott semmit sem kapsz, sem küldetést, sem történetet. Mindent a játékosok találnak ki, és remek story-k születnek. Érdekes, hogy némelyeknél még ott is az a mérce, hogy hány gyémántod, red matter-ed van, és nem az, hogy hány napja nem haltál meg, vagy milyen cool dolgot építettél, amit a többiek is használhatnak. Ezt valahogy belenevelik mostmár az emberbe gyerekkorától kezdve, hogy a tárgyak jelentik az értéket, és nem a tudás, amit létrehoztál/megcsináltál. Szerencsére, kevesen vannak ilyenek a csapatban.
    Egy Themepark viszont erről szól. Milyen geared, milyen szinted, mennyi aranyad van. A GW2 rugdalózik ez ellen, próbál sandbox jellegű dolgokat beemelni (nem vitték túlzásba/nem merték túlzásba vinni), de nem tud tőle teljesen szabadulni, és a játékosok 80%-a ezt keresi benne. Jó geart, magas szintet, sok pénzt. Mindezeket lehetőleg a többi játékos előtt meg kell szerezni. Ez az achievment nekik, ezért ezt is várják el a játéktól. Aztán, amikor megvan, jön a kérdés: hogyan tovább? A GW2-őt igazán csak az tudja élvezni, miután megvan a sok pénz és jó gear max szinten, aki el tud szakadni a belé nevelt elvárásoktól, és képes a saját feje után menni. Akár úgy, hogy leteszi a GW2-őt egy időre, és majd visszanéz, akár úgy, hogy elkezd a saját feje után játszani. Egy német cimborám pl. még el sem hagyta Divinity-t, és csak craftol. Ő ezt találta ki, ez szórakoztatja. Mi visszük neki a matit, ő elkészíti a cuccot, amit kérünk. Ő recepteket és xp-t nyer, mi megkapjuk a cuccot. Mindenki jól jár. Szegény srácot már Maisternek szólítjuk ;) Szerintem ő az egyik, aki igazán megfogta a GW2 lényegét. Azt csináld, ami szórakoztat. Ennyi, meg egy bambi.

    • Aarch
      2012. szeptember 17. - 14:04

      Ez a mesterkovács srác már most szimpatikus. Sajnos az ismerőseim között is sok az olyan ember akik hatalmas elvárásokból építenek fel falat maguk és a játék között. Maga ebben a rohanó világban, ha leülök szórakozni akkor szeretek kicsit behúzott kézifékkel játszani, és nem elsuhanni az apró dolgok/szépségek mellett. A Guild Wars 2 amúgy is olyan szépre sikeredett, hogy érdemes jobban belenézni.

  7. Kassh
    2012. szeptember 17. - 13:08

    Az a learning curve kép eredetileg amúgy a Dwarf Fortresshez volt csinálva, de ez is egy jó verzió :D

  8. Ikkoboo
    2012. szeptember 17. - 13:19

    Hát én pedig be se logolok napok óta. Elértem a 80-at kivettem a 80-as karma zöld geart és itt állok a fötéren és hogy akkor most mit is. Igértek valami szigetet ahol folyamatos eventek vannak de én ezt nem találtam meg csak a Cursed Shore ahol minden bugos kb. Aztán igértek hatalmas epikus várostromokat de csak futkosás van meg értelmetlen várfoglalás. Kipóbáltam az spvp-t de valahogy nem fogott meg még igazán. Dungeon-ök közül a 30as ban voltam ahol az elsö kanyaron túl nem sikerült továbbjutni 3 puggal sem. Igy gondolom a többi ennél brutálabb igy oda se megyek. Próbáltam TPzni de minden olyan alacsony áron van hogy nem éri meg. Próbáltam bányászni majd eladni de ezzel is csak a bukta volt alig több mint amit a vendor ad érte. Néztem a kraftot de nagyonsok alapanyag kellene hozzá hisz copperböl már nem is tudom mennyi fogyott el és alig megy fel a szint.
    Igy itt állok a csodakutnál kilogolva és nem érzem azt hogy most annyira be akarnék logolni és dolgozni(farmolni, bányászni,spvp-zni) valami gearért.
    Én az epikus nagy csatákért vettem meg a progit de ezek sehol nincsenek.

    • 2012. szeptember 17. - 13:36

      Valamit nagyon rosszul csinálsz. Illetve kicsit olyan érzésem van az írásodat olvasva, mint amikor egy pár éves kisgyerek már álmos, de még ébren akar maradni, viszont minden fáj neki, semmi nem jó.

      Pl. WRen is volt most SZ-V – EB mapon -, nem egy, nem kettő nagy várostrom, tömeggel siege gépekkel együtt. Meg is lepődtem, hogy egész összeszedett volt a szerver (már nem kézzel akarták betörni a falakat/kapukat, stb, mint az elején)

      Cursed Shore-ba kb 1 hét után értem el, azóta nem voltam, mert másik karaktert nézegetek, de akkor nem volt különösebb gond azzal a területtel. (Igaz azóta kisebb szinten találtam olyan, ami akkor még jó volt, most már bugos)

    • Coller
      2012. szeptember 17. - 13:39

      Az első dungeon nehezebb, mint az utána következő. 40-es egy vicc story módban.
      Craftnál sima gyártással nem tudod fejleszteni a skillt. Új recepteket kell felfedezned. Nagyon egyszerű, gyárts insigniákat, aztán azokat tedd felfedezés ablakába fegyver/páncél alkotóelemekkel. Egy felfedezés 2-4 szintet növelhet szakértelmeden.
      Epikus bossfight bőven van szerintem, csak néha előfeltétel eventeket meg kell csinálni.
      Zöld helyett pedig szerezz exotic fegyvereket, lesz egy darabig mit csinálni :)

      • Ikkoboo
        2012. szeptember 17. - 15:41

        Miért lenne szükségem exotic fegyverre?

    • 2012. szeptember 17. - 16:03

      Még ha valaki tényleg kijátszott mindent, és úgy mondja, hogy nincs mit csinálni, azt értem, de az, hogy az első kanyarban feladod az instákat, kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy WoW-ban az első raid bosson wipe-oltatok, és ezért nincs mit csinálni a játékban… Természetesen nem mondom, hogy mindent kötelező csinálni, de én eddig 75 órát szórakoztam a játékkal (60-as vagyok), és még pl. egy percet sem pvp-ztem, csak a szivecskéket töltögetem meg a sztorit tolom.

      Egyébként nem kell kétségbeesni, csak mert nem tudsz napi 4 órát eltölteni ezzel az egy játékkal, hanem esetleg mást is tudsz csinálni a szabadidődben…

    • Sas Alexander
      2012. szeptember 17. - 17:51

      Csak klántársamat tudom idézni, aki végigjátszott már több dungeont is. A 30-as és 50-es szar, a többi jó. Szal, evvan. :D Mennem kéne már nekem is a 40-es instába.

      • 2012. szeptember 17. - 18:03

        A 40es szar, mert semmi epic fight nincs benne :(

      • Zanzárd
        2012. szeptember 17. - 19:14

        Az igaz, 40es az faceroll végig. Viszont én szeretem a 30ast (illetve 35ös, explorable mode) és pont azért meg rohadtul büntet, ha hibázol és kell skill meg csapatmunka.

  9. Magyarfeka
    2012. szeptember 17. - 13:59

    Mivel szeretek olvasgatni mindent gondoltam utána nézek mi zajlik most az Aion-al. Találtam is egy magyar Blogot és felcsillant a szemem egy kis érdekességen amit gondoltam megosztok veletek. Van egy gyakori kérdések cikk, és ez alatt találtam ezt: Kérdés: Az AION-ról olvastam, hogy egy PvPvE játék. Ez mennyiben igaz és mi az egyensúly?

    Válasz: Véleményem szerint a játék mércéje sokkal inkább a PvP felé fordul. PvE-ben nincs sok kihívás továbbá a PvP akkor is meg fog találni, ha nem akarod. Egyszerűen ilyen a játékdesign. Szóval ezt a játékot inkább akkor ajánlanám, ha inkább PvP orientált vagy. Ha PvE orientált akkor inkább Guild Wars 2.

    Érdekesnek tartom hogy tudatlanok egy merem állítani a legjobb PvP játékot Pve játékként állítanak be. Persze iszonyat nagy PvE tartalommal rendelkezik a GW 2 na de mégis…

    • Prana
      2012. szeptember 17. - 14:46

      GW1-ben nagy PvP kocka voltam, eleinte HA (rank 10-ig kötött le), utána szinte kizárólag GvG, néha a változatosság kedvéért RA és JQ. Innen cseppentem bele az Aionba, ahol bizony sokat káromkodtam zöldfülű koromban a szintezés közben nyakamba eső riftelő twinkek miatt.

      Most 3 hét intenzív GW2 után, lvl80 guardiannal és sok órányi WvW és sPVP élménnyel azt kell mondanom, hogy már hiányzik a HC PvP, mert ami gw2-ben van azt csak casualnak tudom nevezni. Egy jó kis Terath Dregion (Aion) sokkal több skillt igényelt és jobban lekötött, mint a gw2 pvp. Vagy a jó öreg GW1 GvG, ahol infuser monkként (néha domi mesmerként) bizony észnél kellett lenni, és egy pillanatra sem lehetett lazsálni.

      Pedig évek óta nagyon vártam a gw2-t és tetszik is, de nem elégít ki, túl casual. Elhatároztam, hogy mától ismét tolni fogom az Aiont is, gw2-vel pedig pihenésképpen fogok játszani.

      • Messen
        2012. szeptember 17. - 15:08

        Kezdetben GW1-ben is gyenge volt a GvG, mert bárki beállhatott játszani, még a nulla napos kezdők is. Aztán kinevelte a profi csapatokat. Itt a Tournament lesz ilyen, meg a többi, amiről csak suttognak páran pletyka szinten (10vs10 és 20vs20), de hivatalosan persze néma csend.

      • Gandarel
        2012. szeptember 17. - 15:20

        Messen, neki nem a playerekkel van baja hanem magával a PvP stílusával. A GW2 PvP-ben szerintem sincs annyi variáció mint pl a Gw1-ben, ahol még 2011-ben is születtek epic buildek amikre nem gondolt még senki addig, pedig idő az volt, és tényleg meg tudtad különböztetni a jó és a rossz gamert, de itt olyan szinten egyenlőség van, hogy szerintem erre sokkal kevesebb esély van.
        Persze aki feltűnően noob és nemis mozog egész harc alatt az lehal, de ebben ki is merül egy időre a dolog.
        Énis kicsit úgy érzem hogy nincs igazán lehetőség jobbnak/rosszabbnak lenni, és itt a játékmenettel van a gond nem a playerekkel.

      • Messen
        2012. szeptember 17. - 15:31

        Gandarel :
        Messen, neki nem a playerekkel van baja hanem magával a PvP stílusával.

        Jogos. Akkor már csak az a remény maradt, hogy azért ennyire casual, hogy több embert megfogjon, aztán jönnek a nerfek ;)

      • infernaleuro93
        2012. szeptember 17. - 16:36

        Hát azért avval vitatkoznék hogy az Aion PvP-hez skill kell. Oda nem kell skill csak gear. Szerintem hülyeség amit itt leírtál hogy nagy az esély egyenlőség. Igen van balance de kell is. És szerintem aki jobb az átlagnál az most is kitűnik. Nem akarom magam reklámozni de én úgy érzem jó vagyok a necro-val és eddig nem találkoztam még olyan necroval ami meg tudott volna verni 1v1-ben. Én aktív PvP-s playernek tartom magam de eddig számomra nem létezett olyan MMO amiben tényleg skill kell ahhoz hogy jobb legyél a többinél. És hangsúlyozom szinte minden MMO-ban megfordultam már. (GW 1-ben pont nem)

    • bodaster
      2012. szeptember 17. - 16:57

      Ne tudatlanozzunk mar pls, ussunk meg kulturalt hangot.

      • Zanzárd
        2012. szeptember 17. - 19:15

        Ha szarozni lehet, akkor tudatlanozni is. Mintha ez akkora sértés lenne….

  10. runningwild691
    2012. szeptember 17. - 15:17

    WWW-ben sem kötelező zergbe csatlakozni. Guildből, ha fent vagyunk 2-5 emberrel, akkor külön rohangálunk és csipkedjük az ellent a saját területén belül, vagy pusztítjuk a supply kempet… max akkor megyünk zerggel, ha különösen fontos valamit megvédeni, vagy foglalni.
    A legjobb amikor a zergnek megnyitod ostrom fegyverrel a falat és áramlanak be mint a hangyák.
    A játék szórakoztató, nyilván nem mindenkinek. Szerencsére van bőven más mmo, amivel lehet játszani, a nyűgösködő, durcis arcok csak foglalják a helyet…

  11. Fenrir
    2012. szeptember 17. - 15:51

    1 hónap után úgy is kiderül kinek jött be, és kinek nem. A különbség annyi, hogy ha jön egy menő update hónapokkal később ami tetszene, nem kell kifizetned 3K HUF-ot, hogy megnézhesd, és kipróbáljad. Az a GW 2 exe havi díj nélkül is indul.

    • Zanzárd
      2012. szeptember 17. - 16:36

      Nem vagyok wow fanboy, de a wow.exe is indul havidíj nélkül xDDDDD

  12. kalaap
    2012. szeptember 17. - 15:57

    Nekem nem kell semmilyen cikk, hogy bebizonyítsa, hogy ez a játék nekem való:) De am szerintem tök jó, hogy kitaláltok mindenféle cikket a játékkal kapcsolatban ha nincs más hír.

    Csak így tovább!:)

  13. nytefall
    2012. szeptember 17. - 16:45

    Pár napja írtam itt arról, hogy a játékban nincs BIG GOAL. Töredelmesen be kell hogy valljam, hogy közben rájöttem, nem is kell. A GW2 egyszerűen szórakoztató :) Azt vettem észre, hogy órák telnek el és mindig csinálok valami marhaságot :) Leköt… ennyi. Sokan ( szerintem én is ) hozzá vagyunk szokva az ilyen játékokban a cuccok meg a szint hajhászásához. Hát itt pont nem ez a lényeg…

    • bethrayer
      2012. szeptember 19. - 12:10

      Igazad van, sokszor visszamegyek lvl80-as karakterrel egy 8-as eventre Queensbe, egyszerűen azért, mert szórakoztató. Nem farmolok közben semmit, jól érzem magam. Ez a játék egyik pozitívuma.

  14. infernaleuro93
    2012. szeptember 17. - 16:47

    Azt viszont szomorúan látom hogy rengeteg az ostoba ember. :( Vannak itt sokan akik sírnak mert nincs tartalom. Azért mert a WoW-ból vagy éppen máshonnan jöttek annyira buták hogy számukra annyi a játék hogy elérik a lvl 80-at és kész. Ilyen kifogások hogy nincsen cél…WTF? A játék nem abból áll hogy neked kitűz egy célt! A célt saját magadnak kell kitűznöd, neked kell eldöntened hogy mit szeretnél elérni. Annyi lehetőség van ebben a játékban. Felvázolom az én Céljaim: Ki akarok farmolni egy szép gear-t, SpvP-ben lvl 80 akarok lenni és jobb az átlagnál, a craftot felhúzom max-ra, ha unatkozom minigame-kkal fogok szórakozni, WwWwW-ben hozzájárulok a szerver sikeréhez, szeretném ha sok pénzem lenne, az összes jumping puzzle-t fel szeretném fedezni, 100%-os map, minden archievmentet meg szeretnék csinálni, több kasztot szeretnék felhúzni, a barátaimmal közös eventekre járni és közös élményeket szerezni. Számomra ebből áll a játék. Elérem a céljaim és szórakozok közben, nem pedig “MUSZÁJ” dolgokkal fárasztani az idegeim. (Itt gondolok a WoW féle Raidelésre ami kötelező ha erősebb akarsz lenni a többinél). Akinek annyi esze nincs hogy kitalálja a saját céljait az szerintem nem hogy ne GW 2-ön de szerintem más MMO-val se játszon mert mindenhol ilyen az endgame csak pepitában. :P

    • bodaster
      2012. szeptember 17. - 16:59

      Azt tudom mondani amit korabban. Ezt a stilust azonnal fejezzetek be, ne ostobazzatok masokat le.

    • Ikkoboo
      2012. szeptember 17. - 17:01

      Ezek szép célok lennének de egyik se fogott meg igazán.

      • infernaleuro93
        2012. szeptember 17. - 17:14

        Erre csak azt tudom mondani hogy más játékokban még ennyi sincs.

      • Kylche
        2012. szeptember 17. - 18:29

        Akkor ez bizony nem a te játékod.

    • Soner
      2012. szeptember 17. - 23:19

      Mi ez a stílus? Előbb viselkedni tanulj meg.

  15. Prana
    2012. szeptember 17. - 17:11

    infernaleuro93 :
    Hát azért avval vitatkoznék hogy az Aion PvP-hez skill kell. Oda nem kell skill csak gear. Szerintem hülyeség amit itt leírtál hogy nagy az esély egyenlőség. Igen van balance de kell is. És szerintem aki jobb az átlagnál az most is kitűnik. Nem akarom magam reklámozni de én úgy érzem jó vagyok a necro-val és eddig nem találkoztam még olyan necroval ami meg tudott volna verni 1v1-ben. Én aktív PvP-s playernek tartom magam de eddig számomra nem létezett olyan MMO amiben tényleg skill kell ahhoz hogy jobb legyél a többinél. És hangsúlyozom szinte minden MMO-ban megfordultam már. (GW 1-ben pont nem)

    Annyiban értek egyet, hogy gear nélkül semmit sem ér a skill. De ha két azonos szinten jól gearelt csapat kerül össze, full eternal abyss cuccokban, akkor bizony skill, összehangolt csapatmunka, megfelelő taktika kell a győzelemhez. Szerencsére sok ilyenben volt részem, a HC PvP emberek jól ismerik és respektálják egymást, még az ellenfél oldalán is. Amikor meglátom az ellenfelek neveit Dredgionban, már pontosan tudom hogy élvezetes PvP-ben lesz-e részem, vagy csak bedaráljuk a másik csapatot. Azzal a premade csapattal, akikkel játszani szoktam, olyan szinten respektáljuk az ellenfeleket, hogy megvárjuk amíg végeznek a mobokkal, és csak akkor csapunk össze amikor mindkét oldal felkészült, szoktuk egymásnak shoutolni a “+” jeleket.

    • infernaleuro93
      2012. szeptember 17. - 17:17

      Oké ez igaz, de itt megint az van hogy kötelező több hónapot bele ölni a grindelésbe hogy legyen hozzá gearod. De szerintem amit itt elmondtál az GW 2-ben is megvan tornamenten 2 azonos tudással rendelkező csapat esetén.

    • Kirlog
      2012. szeptember 17. - 18:42

      Jó, de itt nem kell hónapokat azzal tölteni azzal, hogy geart szerzel, és közben meg napi 30x levernek a vérpistik akik fullos gearben rohangálnak és 2 ütés vagy nekik.

    • Greco20
      2012. szeptember 17. - 19:17

      Prana de ez itt is így van/lesz viszont a gw2 nem támasztja előfeltételnek a rank80as geart, hogy fel tudd venni a versenyt

      elméletben egy rank10es is lehet jobb a rank80nál az dönt ki a skillesebb és nem az van mint pl aionba, hogy a rank80 két ütésből szedi a rank10et

    • Juan
      2012. szeptember 18. - 17:07

      Te ezt komolyan mondod Aionról? 3 évet toltam, és ha valahol hát ott nincs balancolt PvP.
      Amit leírtál Dredgionról az valóban igaz, de naponta egyszer (átlag ember csak a 8 óraira tud menni), és csak akkor ha olyan csapattal kerülsz össze akik hasonlóak hozzátok, amire sajnos kevés az esély. Aréna egy vicc, és azt is csak naponta egyszer lehet tolni. Szóval ezt nevezed te normális PvP-nek úgy, hogy előtte GW1-et toltad? Én is GW1-ből mentem Aionba, de az ott nem PvP, full ABG szettbe sem (tudom, most már nagyobb van, de az már nem érdekel)
      Nincs strukturált PvP (dredgion lenne az, de miért csak napi 1?), így tulképpen arról szól a PvP, hogy lemennek Silenterába, és fel le kergeti egymást a két oldal, és a nagyobb zerg nyer, vagy átmennek kiskarikat és fejlődő questelő playereket gyilkolászni. A transformról nem is beszélve, ami szintén egy vicc, bár aki átalakul annak jó móka egyszer kétszer, utána az is unalmas. Szóval nem pont Aion PvP-jét kéne szembe állítani egy strukturált PvP-vel. Amúgy közel nem kell akkora skill Aionhoz mint ahogy leírtad, nem árt ha van, de gearfüggő játék akkor is.
      Ettől függetlenül én is élveztem sokáig, de csak mert nem volt akkor más, meg jó volt a társaság.
      Arra viszont kiváncsi lennék Aionba 3 hét eltelte után, milyen PvP élményeid voltak, mert azért a full eternal abyss szetthez (ahogy írtad), nem elég 3 hét, de 3 hónap se. Szóval 3 hét alatt leírsz egy játékot úgy, hogy egy csomó player még el sem kezdett PvP-zni, elég érdekes.

  16. Csubakka
    2012. szeptember 17. - 18:48

    Én lassan 170 órája játszom a játékot,eddig amit elértem full felfedezés,3db full szakma,full crafted exotic gear,most jelenleg a CoF full szettet probálom kifarmolni,meg gyüjteni a lovét 20 slotos táskákra,majd puzzle event, öcsizés,legvégén legendary fegyohoz szükséges anyagokat gyüjteni stb. Böven van mit csinálni,napi 1-2g simán kitudsz farmolni Cursed Shore-Orr zonákban(bánya,fák) utközben felszedett cuccokbol stb,magicfind gear sokat számit.

    • Greco20
      2012. szeptember 17. - 19:13

      na látjátok itt a példa hogy ezt a játékot is lehet ugyanolyan farmrobotként játszani mint az összes többi mmot :)
      szóval nem értem mi a baj :)

      viccet félre téve akinek nem tetszik azzal sincs probléma, ott van sok másik mmo ami ugyanarra a szisztémára épül tud játszani azokkal

  17. alexksz
    2012. szeptember 17. - 20:34

    Tudom, hogy nem ide illik de azt megszeretném kérdezni,h ha vannak szerverek (nemtom van-e mert szerdán veszem meg a GW 2-t) akkor melyik szerveren kell csinálnom a karakterem hogy jelentkezhessek a Variance-ba.
    De máshogy is megkérdezhetem: Melyik szerveren van a Variance (már ha van szerver vagy világ vagy nemtom mi) :D

    • 2012. szeptember 17. - 20:42

      Csak a lap tetejére kell felgörgetned.

      • alexksz
        2012. szeptember 17. - 20:50

        Ha nem mondod én észre sem veszem :D egy gond letudva Köszi szépen az infot. Most már csak azt kéne megtudni hogy mit tegyek, h felvegyenek

    • Alboin
      2012. szeptember 17. - 20:48

      Fent a címplapon látod, hogy a Whiteside Ridge választotta a Variance. De sok más magyar klán is ezen a szerveren pihen.

    • Gandarel
      2012. szeptember 17. - 21:39

      De áh… senki sem tudta, bár 50x elmondták, ezért ki lett írva több helyre is. Még mindig nem tudja senki. Szerintem ha vibrálna se vennék észre, csak egy szembántó cuccnak betudnák. Reménytelen küzdelem ez…

      • Eleghal
        2012. szeptember 17. - 23:15

        Normális kulturált hangnemben kérdezte, a válaszhoz sem kell több energiát befektetni, mint megírni ezt a hozzászólást.

      • Soner
        2012. szeptember 17. - 23:21

        Eleghal +1

  18. BGyulaHUN
    2012. szeptember 18. - 01:50

    Szerintem meg ez a játék hivatalos weboldala. Azoknak akik szeretik és érdekli őket a GW2.
    Én se megyek fel más MMO játék oldalára,csak azért mert nem tetszett és ezt minden cikkhez hozzáfűzzem,hogy már még ekkora szart csinálni. Nekem kimondottan tetszik a GW2 a rengeteg WoW után,ahol nem Karmát hanem Reput kellett farmolni ész nélkül,a cucc szerzés a sok éhes Horáciusz miatt,meg a random drop rendszertől függően talán majd nekem is meglett dkpól a content végére meg belenézhetnék más játékokba ahol van ami nem tetszik és felmehetnék az oldalra lefikázni a játékot,de nem teszem. Itt sem kéne ilyenekkel rombolni a hangulatot, Vannak bugok,meg javításra,finomításra váró dolgok és kész. Biztos lehetsz benne,hogy fognak lenni benne a játékosok által igényelt változások,és nem csak a két szép szemedért,hanem mert ebből él az Anet. Biztos lesznek majd kiegészítők stb. De kiadhatták volna egyben mondjuk a tervezett kiegekkel,ha van ilyen,mondjuk egy 10 DVD-s ultra verziós játéknak horribilis összegért. Csak akkor még több lenne a bug és nehéz lenne felmérni a játékosok igényeit,mert gondolom a következő patchek,kiegek ezek szerint készülnek majd.
    Ha nem tetszik a játék nem játszod és kész. De a cikknek nem az a címe,hogy ki szereti a GW2-t?! Véleményed meg persze lehet,firkálj is tele vele minden cikket.
    Köszi!

    • BGyulaHUN
      2012. szeptember 18. - 01:52

      Elnézést,a hivatalos vagy nem hivatalos magyar fun site.

  19. nedvedicious
    2012. szeptember 18. - 10:44

    Ha egyszeruen szeretnénk megfogalmazni, akkor homokozó olyasmi embereknek való, mint Endre – bocsi csak a polgári nevén ismerem, tudjátok kire gondolok – és az igazán a szívük csücske, a gw2-szerelem csak amolyan extra?
    A vidámpark célközönségét meg kivancsian várom, annak ellenére, h erre a cikkre is csak most vettem a fáradtságot, mert azt hittem cím alapján, h sz*r lesz, de kellemeset csalódtam :)

  20. Signu
    2012. szeptember 18. - 12:24

    Nekem kapásból nagyon tetszik a játékban az a nyugalom, ami az előfizetés hiányából következik. Ehhez hozzájön még az a plusz nyugi ami abból ered, hogy itt nem fognak a többiek rakétaként elhúzni mellettem, se szintben, se gearben. Vagyis gearben fognak, de csak kozmetikai szerepe van és így ez nem fáj. Én is éreztem lvl60 felé közeledve némi csömört. Tartottam egy nap szünetet és jéé megint érdekes lett minden.
    Nem szabad hagyni ,hogy a farmoló ösztön eluralkodjon rajtunk. Ha csak bámulsz ki a fejedből és rohansz egyik point of interesttől a másikig, a szivecskés fickóval nem is beszélsz, elrohansz a beszélgető npc-k mellett, futsz egyik mining helytől a másikig. Közben csak átrohansz a szörnyeken nem is foglalkozol velük, fütyülsz rá hogy ott van a hegyoldalban egy érdekes építmény vagy szobor, mert nincs ott a térképen semmilyen ikonka, tehát akkor nincs semmi lényege akkor rossz úton jársz. Ilyenkor javasolt némi szünetet tartani. 1-2 napot, lehet mást is csinálni… Pld olvasni elmenni valahová stb. Amikor 40-60-ig elkezdtem tekerni a szinteket, nekem is sivárnak tűnt a játék. Ugyanezt a stílust (nevezhetjük farmolásnak) erőltetni a wowban, valóban valóban sokkal tovább, majdnem végtelenségig lehet. Az ugyanis erre van kihegyezve.

  21. Shindo
    2012. szeptember 18. - 14:01

    En ebben a jatekban azt szeretem, hogy nem erzem azt hogy muszaj vele jatszanom(a WoWban ugy ereztem hogy kell, mert havonta fizettem, es ha fizetek valamiert akkor azzal jatszom is), a GW2-t akkor jatszom amikor kedvem tartja.
    Nem kell fizetnem havonta.
    Ha foldre kerulok a partyban akkor van olyan lehetoseg hogy segitsem a tarsaimat vagy felharcoljam magam, vagy hogy ok feltamasszan harc kozben, vagy az hogy ha waypointnal felkelek akkor meg tudok harcolni…
    A dungeonokat nem banom hogy nehezebbek mint a WoWban, van kihivas, amikor eloszor mentem ACban akkor mindenki normalisan allt hozza hogy meg nem voltam itt, megy egyeb….nincs aggro(vagyis en meg nem talalkoztam vele), azt sem banom hogyha halok, mert a jatek resze (persze nem az a celom hogy haljak) :D
    A lootot is szeretem, mert mindenki megkapja ugyanazt a loot(bocs ha tevedek), WoWban az idegesitett fel, hogy ninjak mindig elvittek azt a lootot amit mar regota farmoltam -.-
    Amugy a mainemmel 48-as vagyok, es dungeonozok, questelek, farmolgatok, felfedezek(az a haromszog, meg a negyzet, nem tudom a nevuket most xD)
    Ugy allok hozza a jatekhoz hogy zsirkiraly, foleg ha osszehasonlitom a WoWval amit havonta kell fizetni.
    Szoval en tudom elvezni a jatekot! :)
    (ekezet nelkul irtam mert nem lehet atallitani a billentyuzetet magyarra, mert nincs jogom hozza, ezt a trollok miatt irtam)

  22. 2012. szeptember 19. - 09:36

    Róbert Vajda :

    de ha ezt nézed 15000ft/250 óra legyen 60ft/perc :D

    matematika 1-es… 60 ft/óra, 1ft/perc talán :)

  1. 2012. szeptember 19. - 09:59
  2. 2012. október 6. - 09:54
  3. 2012. október 25. - 14:44

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: