Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek > John Smith a Guild Wars 2 gazdaságának állapotáról

John Smith a Guild Wars 2 gazdaságának állapotáról

Mindig magamnál tartok egy idézetet Edward Coke-tól, hogy el ne felejtsem, milyen hatásai vannak az informált egyéneknek. Coke azt állítja, “A bizonyosság a csend és nyugalom anyja, míg a bizonytalanság  az ellentét és vita okozója”. Ezt a mondást észben tartva, vessünk egy közelebbi pillantást a gazdaságunkra.

Trading Post

Mielőtt belemennék a trading post-tal kapcsolatos problémák taglalásába, meg szeretném említeni azoknak, akik nem töltöttek időt ezzel, hogy milyen nagyszerű eszköz is a trading post. A globális kereskedelem és a látható mennyiségek megmutatják milyen hatalmas is a játék és annak gazdasága.

Mindezek után elmondhatom, hogy a trading post-nak elég kemény rajtja volt. Mivel ez a játék egyik alapja, gyorsan reagáltunk, hogy azonnal javítani tudjuk. Körülbelül 100 munkaóra után az első héten, a fejlesztők elkezdtek eredményeket elérni, amiket már a játékosok is észrevehettek. Sokat dolgoztunk azon, hogy stabilizáljuk a trading post-ot és felkészítsük azt a jövőre, a munkát folytatjuk, hogy még jobbá tegyük azt.

Kereslet és kínálat

Több piacot is észleltünk, amelyek egyáltalán nincsenek összhangban a kereslet és kínálat tekintetében. Egyáltalán nem érdekes és szórakoztató az olyan piac, ami nagyon kis értékű tárgyakkal van elárasztva, ezért minden nap igazítunk kicsit a játékon. Számíthattok rá, hogy idővel ezek a piacok el is fognak tűnni.

Habár a keresleten és kínálaton való igazítás a piacokat közelebb fogja vinni a nem-vendor alapú egyensúlyhoz, még mindig hatalmas felesleg van egyes tárgyakból. Hogy megoldjuk ezt a felesleg problémát, készítettünk pár új, korlátozott idejű Mystic Forge receptet, amelyek ezeket a tárgyakat használják. Ezek a receptek ládákat adnak, amelyekben bizonyos eséllyel aranyat és néhány szuper tárgyat találhatunk.

Exploit
Azoknak, akik kevésbé otthonosan mozognak ebben a témában, az exploit-ok olyan hibák a játékban, illetve olyan third party programok, amelyek lehetőséget nyújtanak a játékosoknak, hogy az elfogadott értékszerzés (arany, tapasztalat, skill, stb.) keretein kívül mozogjanak. A Guild Wars 2 gazdaságát (és valójában minden hasonló gazdaságot) nem arra tervezték, hogy abban olyan hurkok legyenek, amelyek segítségével költség nélkül lehet értéket teremteni.

Például, egy játékos felfedez egy receptet, amivel a vendor-tól 50 copper-ért vett javakból olyan tárgyakat tud készíteni, amiket aztán el tud neki adni 100 copper-ért. A játékos így korlátlan értékszerzéssel rendelkezik. Ha ezt tudatosan tették volna így a játékba, akkor a játék pénze nagyon, nagyon gyorsan hiperinfláción menne át, mivel minden játékos ezt a receptet használná aranyszerzésre.

Az exploit nagyon érdekes téma, mivel végső soron veszélyesek és önpusztítóak. A játék eljutott egy olyan pontra, méret tekintetében, ahol már nincs olyan, hogy egyetlen ember fedez fel egy exploit-ot. Az exploit-ok tömeges részvételű hullámokban jönnek és végül, ha nem számolnak le velük, akkor a gazdaság hiperinflációba kerül.  A tömeges exploit-olás után, a vagyonod már nem a játékbeli sikereidet tükrözi, csupán azt, hogy mennyire voltál jó az exploit használatában. Ez veszélyezteti a játék integritását és barátságtalanná teszi az új és tisztességes játékosok számára. Volt rá példa, amikor az exploit-ok komoly sebeket ejtettek egy-egy játékon, illetve részben meg is ölték azt.

Az exploit-ok többnyire olyan hibák, amelyek a mi oldalunkon keletkeznek és komoly hatással vannak a játékosokra. Amikor felfedeznek egy exploit-ot, akkor a játékosokat csábítja a vágy a részvételben, mivel szeretnének gazdagok lenni és félnek attól, hogy a sok gazdag játékos, akik részt vesznek, lehagyja őket. Szigorúan lépünk fel az exploit használók ellen, mivel van egy nagyon könnyű döntés: találsz egy exploit-ot, jelented azt, majd továbblépsz. Nem éri meg a kockázat sem a játékos, sem a játék számára.

Hogy egy példát is lássunk az exploit használók elleni tevékenységünkre, vegyük a karma kereskedő exploit-ot, amikor is egy tárgy 21 karmába került, 35000 helyett. Ebben az esetben mi követtünk el egy hibát, és sok játékos nagyon olcsón jutott király fegyverhez. Vajon ha egy játékos megvesz egy fegyvert használatra, kárt okoz a játékban, vagy a játékosoknak? Nem igazán, de nem is az volt a probléma, hogy olcsón szereztél fegyvert a karakterednek. A probléma az volt, hogy 4862 játékos összesen 1.46 millió fegyvert vett, ami átlagolva 300 fegyvert jelent játékosonként. Itt alapvető különbség van azok között a játékosok között, akik szereztek egy olcsó fegyvert és azok között, akik egy bugot találtak és kihasználták azt. Az utóbbiak vagyont próbáltak generálni maguknak a többi, millió játékos kárára, akik sérültek az exploit kihasználása közben.

Mert adatra mindenkinek szüksége van:

Eredeti cikk: John Smith on the State of the Guild Wars 2 Economy

Reklámok
Kategóriák:Általános cikkek
  1. Rebril
    2012. szeptember 15. - 15:05

    Hmm köszi a hírt valahol utána lehet olvasni az említet recepteknek?

  2. 2012. szeptember 15. - 16:44

    Nekem az agondom a TPal hogyteljesen le van gyilkolva. Teszem azt kiesik egy 40es szintu zol fegyver. Vendor aron er 1s 30c-t. Megnezem TPon es lowest seller 1s 31c + berakastert elker 10c-t meg… Ergo a lowest sellernek sem eri meg es en sem tudom betenni. Es ez nem egyedi eset.

    • 2012. szeptember 15. - 17:15

      Nem csak berakásért von le pénzt, hanem sikeres értékesítésért. Listing fee 5% előre fizetve, sikeres eladás további 10% utólag, azaz összesen 15% megy el minden eladáskor. A játék 1 rézre kerekít és nem számtani kerekítéssel. Tehát ha van olyan őrült, aki berak 1 copprért valamit (pl. fát), mert annyi a vendor price, az nem kap semmi pénzt, sőt ő fizet 1 coppert minden eladásért, mivel 1 copper listing fee és 1 copper commission lejön az 1 copper eladási árból, azaz 1 copper veszteséggel zárja az üzletet és még az anyag is elment, szóval összesen darabonként bukik 2 coppert. Gratulálok az ilyen agysebészeknek! Vendor most a barátunk, ha zöld és kék cuccok eladásáról van szó. Alacsony szintű alapanyagok viszont jól mennek. Alacsony szintű páncélt és fegyvert is emiatt lehet jó áron eladni, de inkább copperre törni és eladni a belőle eső coppert és jute-ot. Túl sok a drop és mivel globális a TP azaz minden szerveren ugyanaz a közös TP, nagyon sok agyatlan kereskedik, akik minden üzletet veszteséggel zárnak. WoW-ban is voltak olyanok, akik nem tudták, hogy van commission eladás után és lenyomták az árakat. Semmi értelme. Majd letisztul a TP idővel remélem. Zöld feletti cuccokat viszont el lehet passzolni, annak van már értelme.

  3. theroguestep
    2012. szeptember 15. - 16:46

    Ja es egy Mystic forge “how to” nagyon nagyon jo lenne. Pl hogy kell pvp targyakat gyartani stb.

    • Rohár
      2012. szeptember 15. - 17:41

      PvP tárgyaknál anyira jöttem rá hogy pvp salvage kittel amit a ládák adnak szétbontom. Alapanyagot kapok, Azokat berakom egy tokennel együtt és kiadja a ruhát.
      Bár elkélne tény.

    • sasu
      2012. szeptember 17. - 21:01

      egy ilyen “mikre jó a mystic forge” cikk engem is érdekelne :)

  4. Solefald
    2012. szeptember 15. - 18:20

    A TP jelenleg eléggé káosz, de ez nem az ő hibájuk hanem az ostoba játékosoké. Akiknek egy minimális üzleti értékük sincs. Beraknak 1 copperrel drágábban dolgokat mint amiért a vendor megveszi, de az nem zavarja hogy 5%-ot még pluszban levon azért mert berakja, magyarul veszteségesen jön ki az egészből. GENIUS. A kraftolást már meg sem említem….alap anyag:10 ezüst, végleges termék ára TP-n: 60 copper. Nem tudom mit élnek meg az ilyen emberek.

    • tcariddi
      2012. szeptember 15. - 18:36

      Igazat adok neked, de a craftolók számára az alapanyagok többet érnek, mint a kész termékek, mert azok segítségével fejlődnek. Az alapanyagból sok mindent lehet csinálni, a kész, vagy félkész termékekkel ellentétben. Nagyobb kereslet nagyobb ár.

  5. tcariddi
    2012. szeptember 15. - 18:45

    Van egy másik dolog ami feleslegesen növeli a TP forgalmát. A pofátlan kufárok irreális buying ajánlatokat postolnak minden egyes tárgyra. Nagyobbacska szerencsével, vagy utánajárás után kisebbel olyan tárgyra tesznek ajánlatot amire más még nem tett így az ő ajánlatuk a legmagasabb (az egyetlen) tehát az ő ajánlatukat tünteti fel. Aki gyorsan akar eladni gyakran kis morgolódás, vagy megdöbbenés után rákattint az ok gombra gondolván azt, hogy valószínű valamilyen okból annyit ér a dolog, vagy jelenleg annyit ér neki pedig nincs türelme várni. Ezek az ügyeskedők azonban nem gondolnak arra, hogy a vendor árnál kevesebbért feltett cuccokat nem engedi értékesíteni a TP. Rengeteg ilyen offer van ennek ellenére. Gondolom a cápák nem töltötték az időt azzal, hogy lecsekkolták minden egyes cucc vendor árát, hanem csak vaktában nyomták az offereket, de az is lehet, hogy a vendor ár változott idő közben, esetleg az ANet tette be ezt a féket utólag reakcióként.

  6. tcariddi
    2012. szeptember 15. - 18:56

    Egy másik oka lehet az irreális tranzakciók számának gyakran előfordult más mmo-kban is ahol érték volt a tárhelykapacitás. Akiknek rengeteg pénze gyülemlett fel, (cápáknak, goldsellereknek) a tárhelykapacitás nagy problémát okoz. Ők általában benyelik a transaction feet és irreális áron tesznek fel olyan cuccokat amiket soha senki nem fog megvenni, ha tőke kell kiveszik, és eladják vendornál. Még mindig olcsóbban megússzák mint ha tárhelyre költenének.
    Ez egy exploit, és szerintem könnyen véget lehetne vetni ennek. a dolog annyira nyilvánvaló, hogy kár riportot írni róla szerintem. Egyébként ezt úgy szokás orvosolni, hogy nagyon magas transaction fee-t állapítanak meg. Volt olyan mmo ahol ez 1/3-át is elérte a betenni kívánt tárgy értékének. A játékosok ezt bekalkulálták az áraikba így nem okozott nagy bonyodalmat. Egy induló mmo-nál viszont a játékosoknál kint lévő pénzösszegek nagysága miatt ez nem megvalósítható. Később azonban követendő példa.

  7. MaDFoX
    2012. szeptember 15. - 20:34

    Ne akarjatok értéktelen kék zöld cuccokkal kereskedni és kész :) Ekkora embermennyiségnél nem meglepő hogy eldugul a TP…
    Sárga alatt leggyakrabban a fáradtságot sem veszem, hogy o-t nyomjak és csekkoljam, megy vendornak vagy ha csak pár copper akkor a monthly, 500-as salvage keretébe ;)

  8. 2012. szeptember 16. - 10:12

    Ha sokkal kevesebb XP-ket kapnánk, több időt töltenénk el bizonyos szinteket, és jobban meg érné venni a 10-79 tárgyakat. De a drop is túl jó a maga nemében. Minek vegyek exoticnál rosszabb cuccot, ha úgy is esni fog valami jó. És esik is, vagy ha nem, körbepasszoljuk a 3 féle armorokat, mivel rendszerint midníg a másik 2-ből esnek a jobbak :D

  9. tcariddi
    2012. szeptember 16. - 10:14

    Van egy jó tanácsom. Nem kell nagy dologra gondolni, de korábban többször előfordult, hogy a karmáért megvett alacsony szintű cuccokat nem tudtam eladni vendornál sem. Ráadásul másik karim sem tudta használni, mert soulbound-os volt. Ilyenkor ezeket csak megsemmisítettem a destroy paranccsal. Öreg hiba!
    Semmit sem kell kidobni! A solboundos, eladhatatlan, ár nélküli tárgyakat gyüjtögesd a bankodban, és ha 4 összegyűlik azonos ritkaságúból, akkor dobd be a mytic forge-ba őket, és tadam lesz egy tárgyad amit el tudsz adni, kis szerencsével még használni is tudod. Rare-től felfelé már egyre inkább megéri a dolog.

    • Zanzárd
      2012. szeptember 16. - 13:33

      Vigyázz! Még a végén kitalálják, hogy ez is exploit :D:D

    • 2012. szeptember 17. - 06:50

      Ezt csináltam eddig, de értemles dolgot sose dobott ki. Legfeljebb egy description nélküli rare koponya darabot.

  10. 2012. szeptember 16. - 10:14

    Külön elismerésem annak, aki beáldoz ez Mystic Coint, hátha a zsákjában avasodó vajból lesz valami jóféle láda…

    • Plo Koon
      2012. szeptember 17. - 13:05

      nem a coin a gáz hanem a glob of ecto kb 10szer annyiba kerül tp-on mint egy coin és nem hiszem hogy a láda tartalmának értéke eléri azt az árat

  11. SANTANTICA
    2012. szeptember 17. - 09:10

    mondjuk a TP kiírhatná, hogy ténylegesen mennyi lesz a költség az OK gomb előtt….
    nem elég csak a berakási összeg (az is ömlesztve)

    ha látná az alany, hogy összes meg a /db ára az akciónak mennyi, lehet rájönne hogy a 42c-ért vett terméket ha eladja 49c-ért már bukott rajta…. (de 45c-ért szokták…)

  12. 2012. szeptember 17. - 10:22

    Mekkora dagadt állat lehet ez a Zomorros! Minden reggel megeszik 8 tonna vajas pirítóst és még örül is neki, mert cserébe cuccokat ad! :D

  13. 2012. szeptember 17. - 13:12

    Annyi probléma még van, mint észrevettem: Nem külömböztet meg kétféle rangú azonos skin kesztyűt, vagy más tárgyat. Tehát több olyat találtam, hogy egy exotic cucc kerül 1arany Xezüst-be, és ugyan ennyiért dobtak be zöld/kék cuccokat is, mivel a rendszer csatlakozásként a legmagasabb feldobott árat írja, még ha az nem is egyezik a valósággal.
    Tehát kiírva hogy X ember hírdeti 1 arany 49 ezüstért, közben 1 hírdeti annyiért a jót, a rosszabbakat 1-5 ezüstért a többi.

    Tehát gyakorlatilag hazug sunyi ez a TP :D

  14. pepe
    2012. szeptember 17. - 13:34

    Pár gondolat.

    Több fórumon is írják, hogy lassan beállnak már az árak, tehát csak első pillanatokban volt (?) ez hatalmas biznisz. Sokan vesztettek a kovácsoláson (főleg, akik chest lootra utaztak), igazi lottó. Értelmezésem szerint másra nem jó, csak szórakozásra (játékosok részéről), piactisztításra (Anet részéről) – és kufárkodni a kevésbé jól informált játékosok kárárra. Azért írom, hogy kárára, mert bár most lehet, hinni, hogy jó eladni valamit, mert mégiscsak pénz – ha azonban az összvagyon növekszik, a pénz pedig inflálódik, akkor teljesen mindegy, hány ezer millpengője van az embernek… Gw1-ben hiába volt az embernek 300 ecto-ja, ha egy unded min Zhed-et akart volna… Illetve hiába volt 1

    Azon kívül, egy perma, mobil mystic forge mire kell? Ezt írja meg valaki, aztán 3 perc alatt ott vagyok Lion’s Arch-ban vagy egy WvW forge-nál.

    Nem okoskodnék – de, szerintem, mindenki alaposan olvasson utána, mielőtt pl. vajfelvásárlásba vagy ilyesmibe fog. Egyik srác írta – eladta minden vaját, s vett belőle egy ilyen forge-ot, olcsóbban megúszta. Az állandó tonic-ok pedig majd megjelennek gem-boltban fél év múlva, én is ezt tippelem. :)

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: