Reklámok
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > Az endgame újragondolva

Az endgame újragondolva

Korábban már beszéltünk arról, hogy miképp terveztük meg úgy a Guild Wars 2-t, hogy elkerüljünk egy, sok MMO-ban jelenlévő problémát: egy rakás unalmas, ismétlődő tartalmon való keresztül-grindolást, hogy eljussunk a szórakoztató részig. A Guild Wars 2-ben szerettük volna elérni, hogy az egész játék olyan élmény legyen, amit a játékosok élveznek, függetlenül attól, hogy mennyi időt tudnak rászánni a dologra.

Amikor az endgame fogalma került szóba, azt is hasonló módon alkottuk meg. Nem szerettük volna, ha az endgame olyan dolog, amit csak száz órányi játék vagy egy szükséges szám elérése után tudsz megtapasztalni. Olyannak akartuk megalkotni, amit a játékosok az egész útjuk során megtapasztalhatnak, ami egész Tyria-t behálózza, ezért olyan elemeket vezettünk be minden szintre és minden lehetséges alkalomkor, amiket általában az “endgame” fogalmával párosítanál.

Minden játékos bemutatkozó kalandjában szembeállítjuk őket egy hatalmas boss harccal – minden fajnál egyel – csak hogy meghozzuk az étvágyukat és megmutassuk, milyen boss harcok várnak még rájuk. Meg akartuk mutatni a játékosoknak, hogy ez még csak a kezdet. Azt akarjuk, hogy azokat az élményeket, amelyet a játékban való haladás során szereznek a játékosok, a karaktereikkel vigyék, emlékezzenek rájuk és kedveljék őket.

Persze, miután a karaktered elérte a maximum szintet, új és érdekes módokat alkottunk arra, hogy kihívás elé állítsunk téged, mint játékost, de nem szerettünk volna rákényszeríteni, hogy egy teljesen új játékot kelljen megtanulnod.

A Guild Wars 2-vel az volt a célunk, hogy arra építkezzünk, amit már megmutattunk neked, miközben új és érdekes módokon teszünk próbára, mint játékost, a szintedtől függetlenül. Minden új élmény, új dungeon és egy új óriási boss esély arra, hogy nagyobb nehézséget vezessünk be, vagy tanítsunk valami érdekeset a kasztodról és megmutassuk, hogy mire is vagy képes, ha más játékosokkal egyesíted az erődet. A Guild Wars 2 egy olyan játék, amely arról szól, hogy csoportba verődsz a barátaiddal és vadidegenekkel, így érve el nagyszerű dolgokat egy olyan világban, amely bizonytalansággal és kihívásokkal teli.

Azoknak, akik szeretik a strukturált és nehéz tartalmat, kifejlesztettük az explorable módot a nyolc dungeon-ünk számára. Egy dungeon explorable módjának legalább három különböző útvonala van, amelyet meg lehet hódítani – és minden útvonalon öt játékos merül bele a kemény tartalomba, amelyet úgy terveztünk meg, hogy kitolják a csapatmunka és a kommunikáció határait.

Azoknak, akik a hatalmas összecsapásokat kedvelik, ahol sok játékos gyűlik egybe, hogy epic szörnyeket verjenek le, alkottuk meg a hatalmas bossokat, amelyek a világban szétszórva találhatóak meg. Ezek a hatalmas dinamikus események általában egy-egy meta-event láncolat végén következnek be, kihívást jelentő harcot biztosítanak a játékosoknak és egy ládát a teljesítményükért. Már láthattatok néhányat ezek közül a behemótok közül a bevezető történetben, de később ezek a hatalmas bossok még komolyabbak lesznek.

De az “endgame” elképzelése nem csupán néhány harcra és szörnyre korlátozódik; több út is van és számos különböző tartalom, a különböző játékosoknak. Azoknak, akik szeretik a a craftingot, betettünk legendás fegyvereket, amelyek a játék különböző részeiből összeszedett, ritka összetevőkből épülnek fel – ezek a Mystic Forge segítségével készíthetők el. Ennek az epikus crafting útnak a végső jutalma egy látványos alkotás: egy egyedi megjelenésű fegyver, speciális effektekkel, amivel biztosan kitűnsz a tömegből.

A felfedezőknek és maximalistáknak megalkottuk a “world completion” fogalmát, amely magába foglalja a hírnév területeket, vista-kat, skill challenge-ket, waypoint-okat, és point of interest-eket Tyria minden térképén. A szintigazítás rendszerének segítségével minden térkép érdekes, hiszen a magas szintű karakterek számára sem várnak triviálissá az alacsony-szintű térképek. A trait-eknek, képességeknek és a felszerelésnek köszönhetően még mindig erősebb leszel alacsony területen, de a szintigazítás miatt a szörnyek még így is megfelelő kihívást nyújtanak.

A személyes történet elágazásaival, és a különböző fajok eltérő történeteivel a Guild Wars 2-nek rendkívül magas az újrajátszhatósága azok számára, akik egy másik perspektívából is szeretnék felfedezni Tyria-t, vagy új történeteket szeretnének megtapasztalni.

Ahogy a játékosok elérik a 80-as maximum szintet, a dinamikus események nagyobbá válnak, a csaták látványosabbak lesznek, és a körülmények is ijesztőbbek. Orr romlott földjének minden térképe hatalmas harcokat tartogat Zhaitan seregei ellen, egy epikus háborút változó szerencsével és arcvonallal.

Ahogy láthatod, az “endgame” elképzelést mi a hagyományos modelltől eltérően alkottuk meg és a játék minden egyes szintjébe beleszőttük, miközben változatosságot is létrehoztunk, hogy az eltérő érdeklődési körrel rendelkező játékosok mindegyikének legyen tennivalója.

A Guild Wars 2 indulása csak a kezdet. Azzal, hogy a játék már a játékosok kezében van, most már újfajta események létrehozásán, új dungeon-ökön, új bossokon, új jutalmakon és új helyszíneken dolgozhatunk. Most kezdődik a közös kalandunk, remélem, hogy a játékban találkozunk.

Eredeti cikk: The Endgame Reimagined

Reklámok
  1. 2012. szeptember 14. - 12:36

    imádom ezt a játékot

  2. Anta
    2012. szeptember 14. - 12:56

    Kár hogy 80 után már csak a pénz/karma farmolásról szól az egész…Vagy húzzon az ember új karit…nem tudom nekem hiányzik valami belőle.. Persze elvan az ember vele hisz van mit felfedezni bőven úgyhogy végül is egy havidíj mentes játéktól ne is várjon az ember többet.

    • Arijuen
      2012. szeptember 14. - 14:26

      Más gamenél miről szól a max szint elérést követően a történet? Token farmolás, armor farmolás… Ha az megvan? Pvp. Ha azt nem szereted mert gyenge? Itt azért jóval több választási lehetőséged van.

      • Phelion
        2012. szeptember 14. - 17:41

        10-20 fős raidek kellenének.. aminek a nehezebbik verziójában hetek kellenének, hogy meglegyen a world first… olyan raidek, ahol csapatmunka nélkül nem érsz semmit… EZ hiányzik ebből a játékból, ettől lenne kihívás, nem a gagyi 5 fős explorable dungeon-ökből amiket egy-két óra szenvedés után már fullra leöltél. Ezek hiánya miatt fog elveszi ez a játék is a sűlyesztőben ugyanúgy mint a többi, pedig ha nem basznák el ebben a játékban nagyon nagy fantázia van, egy teljesen új struktúrájú raidelési formát lehetne bele vinni, ami sokkal dinamikusabb és pörgősebb lenne mint pl a wowban. De így sajnos… jelenleg a wow raidjei élvezetesebbek. Most meg lehet kövezni de ez az igazság. uff

      • nathriel01
        2012. szeptember 14. - 18:27

        Igen, a középkorban meg azt mondták, a föld lapos, ez az igazság, aki mást mond, az hülye (eretnek).

        Én 1 dolgot nem értek, és nagyon érdekelne, ha valaki megtudná nekem magyarázni. Van rengeteg MMO (kb a GW-ken kívül az összes), ahol a raid az endgame. Akinek csak ettől mmo egy mmo, az miért akar a GW2-vel játszani és miért akarja ezt is átalakítani? Talán azoknak, akik nem akarnak raideket a játékba mert nincs arra idejük/türelmük, vagy egyszerűen csak nem érdekli őket ez a téma, ne is csináljanak játékot?

      • 2012. szeptember 14. - 19:08

        Phelion :
        De így sajnos… jelenleg a wow raidjei élvezetesebbek. Most meg lehet kövezni de ez az igazság. uff

        Nem kövez meg senki, de nem ez az igazság, hanem ezt gondolod. Ha azt vesszük, hogy WoW-ban raid közben vakarózni is volt időnk, akkor tényleg élvezetesebb volt, mert legalább nem viszketett öt percig a hátunk. Mindenhol próbálják csökkenteni a raidek létszámát, mert már a 10-20 ember is sok, mivel nincs egyetlen MMO-nak sem akkora az aktív (!) játékosbázisa, mint amekkora évekkel ezelőtt a WoW-nak volt. Már a WoW-nak sincs, ha leszámítjuk a goldfarm accokat, ami az összes előfizetés kb. 20%-a az utóbbi években. Most a recruit-a-friend miatt egy hónapig megugrik a WoW accok száma, mert kell azonnal az ajándék 80-as szint sokaknak, de ettől nem lesz több játékos, csak előfizetés. Talán a Blizzard most el is tudja adni a felfújt számokkal, ahogy azt pár hete megszellőztették. Régen 40 fős raid is volt, aztán kizárólag 10 és 25-re csökkent. 8-16 fő is már sok, ahogy azt pl. SWTOR-ban megpróbálták. WoW-ban most az lenne az ideális szám. GW2-ben 5 fő tökéletes választás.

        Bevallom, én béna vagyok, meg a csapatom is az, mert volt olyan explorable, amit megpróbáltunk, de nem tudtuk még 1-2 óra alatt végigtolni és egy csomót meg sem próbáltunk még a 24-ből vagy mennyiből. Nem CM-re gondolok, mert ott exp vicc volt, de a story mode is az. TA exp move forward ága elsőre pl. 3 óra volt mindenféle taktikai ismeret nélkül úgy hogy mindenki először látta a csapatból.

        Még mindig tartom a véleményem, hogy WoW raid tartalom az utóbbi években nem éri el azt az élvezeti értéket, ami GW2-ben 5 fővel van megoldva. Itt nem félpercenként, percenként vagy veszélyben, hanem folyamatosan, és ez nagyon intenzívvé teszi a harcot. Csapatmunka a lényeg és senki sem oldja meg helyetted a dolgokat, ha nem tudod magad életben tartani. Megnézném azért, hogy hol találsz olyan csapatot, amiben 20 ember képes minden szükséges alkalommal egyszerre dodge-olni percekig halál nélkül. Még 5 fővel is halnak az emberek és látható chaten is ahogy a pugokból félúton potyognak ki a játékosok.

        Egyébként gratulálok, hogy kipucoltad az összes “gagyi” ötfős explorable tartalmat! Mi kb. naponta, kétnaponta nekifutunk egynek, közben meg story módokat farmolunk lazításnak. Az életben nem megyek vissza WoW-ozni, mert ezután már retro az egész és nem jó értelemben az. WoW-ban vicc az is hogy a HC tartalom csak a normal újrahasznosított változata, szóval GW2-ben több a látnivaló pár bossnál. PvP-ről nem is beszélve… uff

      • Arijuen
        2012. szeptember 15. - 09:16

        Ha már ennyire rámész wow-ra, felteszek még egy kérdést: WOW első résznél volt 20 fős hc insta? …
        Ezek az eszetlen hozzászólások.. Mi lenne ha mindent lelőnének az első kiadásban? Kiegekbe mit tennének be? Honnan lenne újra lóvé? .. menj wvw és foglalj várat. Legyél az év győztese tournamenten és még sorolhatnám.

      • Arijuen
        2012. szeptember 15. - 09:17

        Arijuen :
        Ha már ennyire rámész wow-ra, felteszek még egy kérdést: WOW első résznél volt 20 fős hc insta? …
        Ezek az eszetlen hozzászólások.. Mi lenne ha mindent lelőnének az első kiadásban? Kiegekbe mit tennének be? Honnan lenne újra lóvé? .. menj wvw és foglalj várat. Legyél az év győztese tournamenten és még sorolhatnám.

        Ezt ide akartam.

    • Kaktusz
      2012. szeptember 14. - 17:55

      Phelion nem ez az igazság,csak te ezt így gondolod.
      De attól még nem biztos ,hogy igazad is van a témában.

      Én például nem értek egyet veled és ahogy olvasom a blogot mostanában nagyon sokan el vannak tévedve ebben az end game contetes témában.
      Azt kéne megérteni sok embernek, nem csak az ittenieknek,hogy már nagyon nehéz újat kitalálni amit még nem látunk volna valamelyik mmoban lásd (wow linegae aion stb.)
      Amennyire lehet szerintem az anetnek sikerült betartani amit ígért rengeteg mindennel lehet elütni az időt.Akik meg már unják a játékot azok meg magukra vessenek ,hogy 0/24 be tolták a játékot és most besokalltak tőle.De egyébként még úgy is rengetek mindent lehet csinálni csak tessék ezt végig olvasni és átgondolni http://guildwars2hub.com/features/editorials/80-things-do-level-80 ,akinek meg ez nem elég annak nem a játékkal van a baja.

  3. Attila1987
    2012. szeptember 14. - 13:01

    Köszi a fordítást.

  4. shiro70
    2012. szeptember 14. - 13:08

    Szerintem a játékosok nagy része azért szereti a wow típusú endgamet, mert a valós életben nem kapja meg azt az érzést, hogy erősebb, jobb, több a másiktól, a wowban pedig könnyen megkaphatja, csak sokat kell játszani. És akkor jön, hogy úristen neked milyen legendary fegyód van, úristen full hc cuccod van, úristen mekkora dps-t nyomsz (ami a jobb gearrel arányosan növekszik ugye), mekkora király vagy. A wow ügyes pszihológiával megfogja az embereket, megadja nekik, ami nincs és amire a legjobban vágynak, hatalmat a többiekhez képest.

    A guildwarsban nem fog a jobb gearrel növekedni a dps, az erőd, nem fognak rád elismerően nézni a gear miatt, mert nincs jobb gear. Csak a skill számít, úgyhogy azok, akik a könnyű kamu-elismerés érzésére vágynak, nem fogják szeretni. Kihívás viszont ugyanúgy van, mint a wowban, mehetsz spvp-zni az első pillanatban és akár az éves bajnokságot is megnyerheted, ez nem lenne elég kihívás?

    A wow típusú endgame arra játszik, hogy megkapd, amit a valós életben a legtöbben nem érnek el, a többiekhez képesti magasabb poziciót, és ez szerintem nagyon káros, igazi függőséget okozó dolog, hogy az élet sikertelenségét egy játékban kompenzálod. A guildwars2 endgame szerintem sokkal egészségesebb, mivel a játék nem nyújt függőséget okozó “erősebb vagyok” érzést. Akinek ez hiányzik az életéből, az megy vissza wowozni, akinek meg nem, az csak örül hogy kikerült a taposómalomból, elég felinstallálni a játékot és már mehet a haverokkal spvpzni a bajnokságban és minél jobb poziciót elérni.

    Szerintem a guildwarsban az egész leveling egy felesleges dolog, csinálhattak volna egyszerűen egy nagy világot, egy szintre optimalizálva, ahonnan nyersanyagokat, achivementeket, armort lehet szerezni, meg lennének benne dinamikus eventek, personal storyk, amit ha akar az ember csinál, ha nem, akkor meg nem. Élvezetből, nem azért hogy megkapja a beteges “erősebb vagyok” érzést. Mert a szintezés a guildwarsban is erről szól, gondolom meg akarták szólítani azokat is, akik erre buknak, és így nem merték ezt teljesen elhagyni, pedig azt kellett volna szerintem.

    Így viszont egy ideig a wowos is élvezi a kamu-hatalom erősödését, csak hát az endgamenél falakba ütközik és többet nem kapja meg, amit várna a játéktól. És aztán visszamegy wowozni, ahogy havi 8 fontért elhitetik vele, hogy más mint a többiek.

    • Lyca
      2012. szeptember 14. - 13:38

      Azért szerintem nem ennyire egyszerű a képlet , biztos vagyok benne hogy vannak olyan playerek akik a játékba menekülnek a valós problémák elől , az hogy hamis kamu elismerés szerintem hibás mert azért igen is letettél vmit az asztalra hogy az a geared legyen ami miatt kitünsz az avg playerek közül. Csak azért mert egy online játékban értél el vmit ami sok idődbe kitartásba került attól az még a tied, amit elértél.

      Nekem az endgame mindig is a raideket jelentette egy játékban és mindig annak a varázsa tudott lekötni hogy 10-20-25-40 player közösen egy hatalmas böszme dögöt küld át az örök csatamezőkre, mindig is a boss taxok megfejtése, a raid pozícionálása a bizonyos phase és phase váltások alatt ami igazán lekötött. Iszonyat élveztem pl a wowban amikor t5 kontent végén kaelt tryoltuk kb másfél hét ment rá de csak megdöglött a buzi kis gayelf :D
      Mondjuk egy hasonló PVE endgame eléréséhez szükséges lenne egy aggro rendszer bevezetése ami nekem jelenleg egy random dolognak tűnik : /

    • paprika
      2012. szeptember 14. - 13:39

      Teljesen egyetértek és még jól is fogalmaztad meg. +1

    • Ash
      2012. szeptember 14. - 13:49

      Tökéletes! És 7 év wow után azt tudom mondani, hogy ez egy igen finom kritika a wowal szemben. De tény, vérpistáknak irány Azeroth…

    • 2012. szeptember 14. - 14:28

      Legalább nem kellett koptatnom az ujjam egy hasonló kommenttel, amit már ezerszer elmondtam/leírtam, köszi! :D Ezt a játékot nekem és azoknak a társainknak találták, akik nem csak szintben, de skillben is szeretnek fejlődni.

      Bírom az olyanokat, hogy “Visszamegyek wow-ozni, mert itt 80-on nem lehet semmit csinálni.” Miért, a wowban mit csinál az illető? Ja, geart farmol, amiben taktika nélkül lemegy bármi, meg vár a nerfre, meg boostoltatja magát másokkal. Ahelyett hogy GW2-ben gyakorolna, csapatot gyűjtene, állandó társakat szerezne (5 ember kell csak!), buildekkel kísérletezne, hogy ne feküdjön exp bossokon és trashen percenként. Nem elég a 8×4 (vagy mennyi) dungeon, nem elég nehezek, taktikusak a bugosnak hitt fightok? (Van köztük bugos, de nem annyi, amennyit jelentenek a játékosok.) Ja hogy nem lehet gearrel lenyomni a nehezebb részeket, mert jó csapatot kell összerakni, hogy ne waypoint run legyen belőle?

      A WoW egy ügyes hazugság a GW2 ismeretében. Engem is sokáig átvert, nem tagadom. Aki itt bénázik vagy nem érti hogy ő csinál valamit rosszul, az nyugodtan menjen statokat farmolni, másik MMO-ban szögletes poligonnyulat ölni! Egyébként meg nem kötelező a legnehezebb contentet farmolni GW2-ben sem, mint ahogy WoW-ban sem kötelező HC 10-es raidre menni nerf előtt, mert itt egyes explorable tartalom ugyanolyan nehéz és taktikás fight mint máshol HC raid-ben, ha nem nehezebb. Egy másodpercet késel és fekszel vagy miattad fekszik a csapattársad, mert nem támogattad, amikor nem maradt már semmi CD-je, se dodge lehetősége. Taktikát meg nem lehet minden compra írni, mert csapatonként változó. Dungeon seteket nem érdemes farmolni, mert nem adnak végtelen statot? Barátaim, a dungeon set bizony presztízs cucc lesz egy darabig, és bizony itt messziről felismerni azokat a karaktereket, akik olyanban flangálnak majd, mert a grafikai motor és modellek mindezt lehetővé teszik. WoW-ban ha láttál valakit raid cuccokban, az szart sem ért a közösség számára. Hiába flexelt a gyerek, mindenki tudta, hogy jó guild kell csak a cucchoz, aki akár egy tolószékben, a kikapcsolt monitorod mellett is végigtol 25-ös raidben bárhol. Itt ha 5 emberből egy hal, az már általában wipe szagú. Story módban még elmegy, és azok sem rossz dungeonok, szóval van mindenkinek bőven tartalom lvl80-on is. Igen, itt számít az egyéni teljesítmény is végre és mivel csak öten vagytok, fokozottan számít.

      Csókolom, mentem gyakorolni, mert bizony rám fér.

      • Bélabá
        2012. szeptember 14. - 14:39

        Nem találtam eddig még hc bossfightot gw2 ben. Ha lesz az remek lesz. Eddigi bossok elkeserítően egysíkúak voltak, hiába ágyúval lőtte az ember semmit nem csinált közben. 1x ha belém sebzett valami gyenge aoe-val instákban meg a hp + damadgetól nehéz egy boss itt nem a taktikájától.

      • Tusy
        2012. szeptember 14. - 14:45

        ” Egy másodpercet késel és fekszel vagy miattad fekszik a csapattársad, mert nem támogattad”

        – ez az 1sec. azért gáz. A játék minimum gépigényéhez közeli rendszeren játszok, egyelőre WvW-t erőltetem amíg lehet. Amikor megjelenne egy nagyobb zerg simán késhet a megjelenítés akár 10 másodpercet is. Vagy van egy 2-5 másodperces szerver lag és exp. módban fekszenek a csapatok (/map chat hozzászólásai alapján)

      • Plo Koon
        2012. szeptember 14. - 15:17

        Bélabá- Claw of Jormag, ha ott egy karcolást se szerzel amíg kifekszik akkor szobrot emelek neked LA-ban a főtéren

      • MaDFoX
        2012. szeptember 14. - 15:28

        Tusy: Dungeon =/= WvW
        Lag elég kicsi általában, nem 200 ppl mozog, hanem max 5…
        Minimumközeli géppel WvW… Nagyon türelmes ember lehetsz :D GZ!

      • 2012. szeptember 14. - 16:37

        Rettenetesen jól beszélnek azok akiket a fenti véleményeket megfogalmazták ,tömören .

    • carlito
      2012. szeptember 14. - 14:48

      Mennyire jól leírtad az egész lényegét, gratula.
      Aionba szintén ugyanez a leosztás. Hónapokig tartó monoton naponta ismétlődő unalmas questek teljesítése a hőn áhított gear darabokért, hogy azzal majd hátha jobb leszek az átgondolatlan, balanszolatlan “world PvP”-ben, ami úgy fostalicska ahogy van (3 évig toltam, tudom miről beszélek). Sorci jön, lát, 2 instant skill-halál, SM jön, fear dot-dot, halál, és sorolhatnám…. A siegekről nem is beszélek, mert az borzalom még mindig, a nagyobb zerg győz oszt kész.
      Az embernek tényleg olyan érzése volt egy idő után, hogy egy második munkahely a játék, mert ott is abból áll az egész, hogy ugyanazt csinálom napról-napra, (instázás a full szettért, akár 100-150 kör is, persze csak naponta 1x, plat (most már mithril) medálos questek, szintén csak naponta 1x, stb..) és egy idő után semmi örömet nem lelt benne senki, de csinálta, mert hittük, hogy utána aztán milyen jó lesz nekünk :)
      De nem lett, mert mire meglett a gear, utána jött egy még jobb cucc, és utána egy még jobb fog jönni addig, amíg erre lesznek vevő játékosok.
      Elismerést szerintem itt is lehet később szerezni, GW1-ben is voltak ismert playerek, akik a játéktudásukkal vívták ki azt, nem a gear-jükkel. Szóval ha itt is kiemelkedő player valaki, azt ismerni fogják egy idő múlva az biztos.

      • Arijuen
        2012. szeptember 14. - 15:00

        Egyetlen játék ahova bármikor visszatérnék és valszeg jövőben is vissza jutok, amivel az egész mmo “pályafutásom” elkezdtem, az L2. Tény hogy ott gusztustalan sok volt a farmolás, és a pve gyalázat volt, mire elérted a max szintet, főleg offon, illetve mára már az is elkorcsosult minden hülyeséggel mint wow és a többi. De az ami kimagasló volt és még a mai napig az, a pvp. Bárkit bárhol megtalálhatsz, klánok egymás ellen kint a nagyvilágban harcolnak egymás ellen, hatalmas szövetségek és háborúk. GW2-ből hiányolom is meg nem is. Tény, hogy ez a játék az összetartásról szól. Ott izgalmas volt belépni, mert bármikor meghalhattam és ráadásul még xp-t is vesztettem vele, tehát volt értelme küzdeni az életedért, és nem kedvelt személyeket megölni. De hát teljesen más játékfelfogás a kettő, és tudom az se tetszett sok embernek :)) Régi szép idők :)

    • Shantey
      2012. szeptember 14. - 14:54

      Szép hozzászólás! Köszönjük! :)

  5. grwe
    2012. szeptember 14. - 13:37

    shiro70 írása simán lehetne egy cikk is a főoldalon ! szép fogalmazás és igaz…

  6. Solefald
    2012. szeptember 14. - 14:15

    Őszintén remélem hogy az eljövendő kiegekkel NEM növekszik a szint, ez így most szerintem nagyon jó, nem akarok 220k hp-val rohangálni és 100k-kat sebezni. Az új területek lehetnek vegyes felvágottak szint terén, vagy lehetne csak 80-as is. Új utility skillek és fegyverek is jöhetnek. :D De szint az maradjon, GW1-ben is nagyon jó volt hogy a kiegekkel nem nőtt a szint.

  7. MiowMiow
    2012. szeptember 14. - 14:21

    shiro70: A szintekkel kapcsolatban is igazad van. Főleg hogy itt kb. feleslegesek is pve-ben is mivel mindig visszaszintez az adott területhez. Egy hagyományos mmoban szerepjátékos szempontból is érdekes, hogy a “lombhullató” erdőben gyengék a farkasok (mondjuk lvl 10es szintűek) ettől 10 km-re északra a fenyőerdőben ugyanezek a farkasok már sokkal keményebbek.

    • MaDFoX
      2012. szeptember 14. - 14:25

      Az északi körülmények sokkal ridegebbek, keményebbek a farkasok is!… :DDD

      • Kretusz
        2012. szeptember 14. - 15:00

        a hideg miatt vastagabb a bundája, nehezebben ütöd át

    • Arijuen
      2012. szeptember 14. - 14:42

      Azért jó az a szint, így tökéletes ahogy van, sok pluszt nem jelent, de mégis érzed hogy tartasz valami felé és elértél valamit. Engem egyáltalán nem érdekelne a game ha mindenki max szinten kezdene vagy egyáltalán nem lenne szint beállítva. Egyébként is ez tapasztalati pontról szól, hogy mit tett meg eddig a karakter a játékban, új tapasztalatokat szerzett -> új dolgokat tanult, fejlesztett -> skillek pontok, traitek. Ez azért kell.. A többivel egyetértek.

  8. Greco20
    2012. szeptember 14. - 14:39

    kb ha egy mondatban meg kell fogalmazni akkor azt mondom végre egy mmo ami nem a második munkahelyem. jó lesz ez így

  9. Signu
    2012. szeptember 14. - 14:47

    Úgy utálom amikor ilyen dumákkal megvesznek kilóra. De sajnos sikerül nekik :)

  10. Shaurie
    2012. szeptember 14. - 15:02

    A bossfightok valoban nem tunnek bonyolultnak, de explorer modeban az event mechanikak azok eleg nehezek tudnak lenni. A konnyu trash, nehez bossfight a WoW-ra jellemzo. De ott (kis tulzassal) az a lenyeg, hogy legyen nagy dps-ed es minden lemegy.
    Bejon az ex-wowos verpistike 30-on AC-ba, es esik-kel, mert o meg az eleteben nem hallott arrol, hogy CC, vagy WASD. Aztan megjegyzi, hogy csalodott a GW2-ben…

    • MaDFoX
      2012. szeptember 14. - 15:48

      Nekem már nem is a vérpisták okoznak kínt…
      Inkább a húdekirályvagyokmindenttudok full MF szettes Tónik…
      Iszonyat nagy szopás ha 1-2 van a csapatban tuti 10x annyi wipe…

    • dar
      2012. szeptember 16. - 11:05

      “Bejon az ex-wowos verpistike 30-on AC-ba, es esik-kel, mert o meg az eleteben nem hallott arrol, hogy CC, vagy WASD. Aztan megjegyzi, hogy csalodott a GW2-ben…”

      Gondolom Casual arc voltál WoWban :D / nem vagyok gw2 ellenes/

  11. front3r
    2012. szeptember 14. - 15:10

    Köszönöm a fordítást!

  12. nytefall
    2012. szeptember 14. - 15:26

    Nekem vegyes érzésem van a GW2-vel kapcsolatban. Lehet hogy most sok ember lelkébe gázolok ezzel, de szerintem nem mindenki azt kapta amit várt. Egy külföldi fórumon valaki így foglamazott: ” A GW2 rengeteg mini-játék gyűjteménye. ” Egyet kell hogy értsek. Jól elszórakozhatsz, pvp, kraftolás, eventek stb, de magából a játékból hiányzik a ” BIG GOAL “. Azt tény, hogy nagyon jól kitalált világban játszódik és level 1-80-ig szuper a játékélmény, de nincs meg a végső cél, hiányzik belőle a progresszió, az előre haladás érzése. Indíts új karaktert, fedezz fel ? Ha az első hónap után ezeken túl vagy mit csinálsz ? Dungeonokba mész, ahol mindenki full exotic, ( mert mást nem tudott csinálni pve-ben, csak eventeket farmolt ) de ettől függetlenül a trash mobok 2-3 ütéssel terítenek le bárkit ? 1 perc játék, 1 perc hazafutás a waypointtól ? :D Valaki írta, hogy csak a skill számít meg a taktika. Nyilván. Rengeteg ember van a 80-as zónában ( amiből egy van ) aki céltalanul lődörög és néha megöl egy-egy mobot. Sok emberrel beszélgettem, több országból. Sokan várják, hogy mi lesz még és hogy mit tud mutatni a GW2 azon kívül, hogy full exoticban henteled a mobokat és várod az eventeket Orr-ban. Azt várják, hogy ez csak pillanatnyi ” vegetálás ” a 80-as szinten és lesz még itt valami…

    • MaDFoX
      2012. szeptember 14. - 15:42

      A kiegig szerintem nem sokminden… Ott a WvW van cél folglald el tartsd meg…
      De milyen ” BIG GOAL “ van más játékban? Még ennyi sem… Bank tetején táncolás?
      Az összes dungeon látogatható és van kihívás mindben rendesen…
      Az sPvP sem rossz… Kegbrawl… ;) A PVE tartalom 80-ig tart + Orr most ennyi…
      És nagyon is érdemes visszasétálni a kisebb területekre, eszetlen eventekbe botlik az ember néha… :)

      • Tusy
        2012. szeptember 14. - 15:47

        – WvW-n egyelőre nem érdemes tartani, foglalásért sokkal több jutalom jár (ami jutalmat egy mai blog poszt szerint felezni fognak)

      • MaDFoX
        2012. szeptember 14. - 15:51

        Megtartáskor 2 percenként jön jutalom :) ÉS nem kap az ellenfél! Nem utolsó sorban nem bukod a fejlesztést…

      • Tusy
        2012. szeptember 14. - 17:08

        – ezt a tartásos dolgot így nem vettem észre. A pontok (ami ‘B’ gombra látszódik) persze jönnek, de én most konkrétan XP / karma / pénz jutalomról beszélek. Foglaltál egy őrhelyet, leöltél egy supplyt, foglaltál egy várat és kapod a medált és benne a sok-sok jutalmat. Védéskor ilyet csak elvétve láttam (ha már konkrétan a ‘bosst’ ölték és onnan lettek visszaverve). Majd figyelem azért (csak egyelőre senki se akar védeni amikor játszom)

    • Inver
      2012. szeptember 17. - 11:50

      Én azt vettem észre, hogy a casual (mint én is vagyok jelenleg és általában) játékosoknak, talán picit jobban kedvez a játék. Ha lenne időm és kedvem mindig, amikor van időm játszani a GW2-vel, akkor minden bizonnyal én is 80as lennék. Vagy mégsem? Csinálgatom a személyes történetemet, és a térképeket folyamatosan fedezem fel (jah a Városokat is). De nem rohanok. Csodálom a tájat, a szép grafikát, adok-veszek, craftolok, meg-meg tekintem a WvW állását, időnként be is kukkantok és hihetetlen jókat tudok szórakozni ott is, “egyedül” is. Remélhetőleg, hamarosan leszt időm az instákra is. És ha szükséges, akkor a barátaimnak megyek segíteni nagyon szívesen, habár most a guildemben talán az egyik legalacsonyabb szintű vagyok. :) De nem is hajt senki, hogy “Márpedig grindeld ki a karidat fullra, ide meg ide menjél fejlődni, másokat elsöpörve, mert ott lesz jó….” és meg sorolhatnék hasonló helyzetekről példákat. Van mit csinálni, itt jobb, ha nem 24/24-ben nyomod, akkor nem unod meg. De kb ezzel mindenhol így lenne az ember.

      A WoW-os és egyéb másMMOakirály emberekre pedig ez a reakcióm: Ha nekem nem tetszene a GW2, hanem egy masik MMO-t preferálnék, akkor csak azért, mert új és nekem nem tetszik, nem próbálnék fogást találni rajta és legfőképpen nem játszanék vele, majd hangoztatnám, hogy ez gáz. Megmondták egy régebbi cikkben, konkrétan, hogy ez nem azoknak a játékosoknak kedvez, akik pénzzel vagy idővagyonnal rendelkeznek, mert nem jutsz előnyhöz. Sem WvW-ben nem előnyös (legalábbis akkora mértékben nem, mint szeretnék az ilyenek), sem pedig SPvP-ben. A másik, hogy itt valóban borzasztóan számít az, hogy hogyan helyezkedsz, amit szintén kihangsúlyoztak, azt azonban nem mondták eléggé (aki akart az rájött), hogy itt a helyzetek is számítanak. Tömören: Számít, hogy MILYEN HELYZETBEN, HOGYAN HELYEZKEDSZ és MILYEN TAKTIKÁT alkalmazol. Ebben a játékban nem lehet úgy csatákba/összecsapásokba bonyolódni, hogy közben egy addon azt nézed, hogy mennyivel adsz több DPS-t a csopitagoknál (még akkor is, ha az egyetlen DPS kari te vagy a csopiban). Én pl rá sem tudok gyújtani közben. Mert nem elég végignyomni 1-5ig, 6ig a gombokat és életcsíkokra figyelni. Továbbá érzésem szerint az egész játék endgameszerű. Nem érzem azt, hogy bármivel is kevesebb élményt kapnék azért, mert kicsi vagyok és nem sietek. Én megkeresem a magam szórakozását ott, ahol tartok. Raidekre meg aztán annyira nincs szükségem, mint állat. Nem akarom itt is azt, hogy egy-egy izgi tartalomhoz nekem Várnom kelljen 1-2 hetet, csak hogy egy 20 fő összeszervezze az idejét. Nincs rá időm, sem hangulatom, továbbá itt tényleg semmi értelme nem lenne. Voltam Kessex Hillen a mocsári démon legyőzésén, nagyon király volt, voltunk sokan, nem kellett semmi szervezés, aki a kérnyéken volt, az jött és csinálta, amihez értett. Megcsináltuk, várom, hogy belebotoljak még ilyen hatalmas bossokba, de nem ez az egyetlen elfoglaltság, ami tetszik, tehát megvagyok nélküle.

  13. MiowMiow
    2012. szeptember 14. - 15:39

    Egyébként érdekes, hogy a Pandában lesz egy olyan feature, ami kicsit hasonló a Gw2 rendszeréhez. A challenge mode dungeon-ök. Ugyebár itt a gearedet fogja leszintezni mindig egy adott item levelre. Már most megy a sírás egyes körökben, hogy de brühühü nekem az a játék, hogy folyamatosan érezhetem a karakterem fejlődését (a gear miatt). Vagyis tök jó ha content végi bis gearben végig aoezzük szerencsétlen mobokat valamelyik instában és 10 perc alatt ledaráljuk bármelyiket.

    • 2012. szeptember 14. - 16:12

      És milyen érdekes hogy WoW-ban challenge módban kizárólag (!!!) olyan drop van, aminek nincs statja. Semmilyen statja és tök üres a cucc. Csak transmogra használható. Na ezzel hogy békélnek meg akik nem értik, hogy GW2-ben mire jó a gear, ha nem duplázza meg a statokat? ;)

      • Shantey
        2012. szeptember 14. - 16:22

        Nem jó a GW2, mert nem lehet jobb stattal rendelkező geart gyűjteni. Ergo a GW2 szar.

        A WoW beépíti ugyanezt a rendszert. A világ legsikeresebb MMO-ja.

        Wowtard logic …

      • Arijuen
        2012. szeptember 15. - 11:03

        :)))))) +++

  14. MiowMiow
    2012. szeptember 14. - 15:55

    nytefall: Azt. hogy a Gw2 milyen lesz azt jó előre lehetett tudni. Vagyis, hogy nem lesz raid benne és nem lesz gear farm se, ami a hosszú távú cél szokott lenni egy hagyományos mmoban. (Mert ugye a progress a first killekig tart.) A Gw2-es fejlesztők azt nyilatkozták, hogy egy mmo játszóteret szeretnének létrehozni, ez kiválóan sikerült is nekik. Akinek ez a stílus nem tetszik annak továbbra is ott vannak a hagyományos mmok havi 4 ezerért, vagy esetleg többért ha „f2p”’-ek. Sokan a Dio3-tól is azt várták, hogy 3 havonta jön majd új content meg raidek lesznek benne, pedig ott is lehetett tudni hogy egy h&s lesz a játék.

    • 2012. szeptember 14. - 16:02

      Gear Farm és Raid is van benne szerintem…
      > Geart farmolni már release-től szokás. Vagy pénzt farmolnak TP-hez, vagy a dungeonokat darálják 100x. Már most.
      > Raid pedig egy Group event is. Főleg, ha Jormag vagy Shatterer ellen megy a nép.

  15. shiro70
    2012. szeptember 14. - 16:08

    A valahova tartásról.

    Szerintem a tartani valamerre az nem azt jelenti, hogy egy szám növekszik a neved mellett, hanem hogy te magad egyre ügyesebb vagy, beszéljünk zabhegyezésről, munkahelyről, vagy akár online játékról.

    Csak az a gond, hogy sajnos skillesebbé tenni a játékosokat és így sikerélményt okozni nekik, az jóval nehezebb út, mint egy számot növelgetni a nevük mellett és a siker illúzióját kelteni bennük. A legtöbb ember elég hamar eléri a saját korlátait és ott bizony szembesülni fognak azzal, hogy hát igen, én lehet mégse vagyok olyan jó, mint mondjuk a Kungen. És a kudarc miatt akkor lehet a következő havi díjat már nem fizetik be.

    Így inkább növelgetik a számot a neved mellett, kapsz jobb lootot, és megkapod az illúziót, hogy “tartasz valamerre”. Plusz megkapod az illúziót, hogy te is “a legjobb” vagy, mert ugyanazt a bosst – a jelenlegi “legjobb” boss-t – megölted, pont mint a világ legjobbjai és ugyanaz a best in slot lootod van – így értelemszerűen te is “legjobb” kell hogy legyél. Ezért nerfelnek folyamatosan wowban, mert különben a játékosok nagy része sosem kapná meg a kielégülést, amiért fizet, és végül nem fizetne.

    A guildwarsból hiányzik ez a fajta illúzió, nem próbál átverni, hogy haver, nem lettél ügyesebb, de lejátszottál 100 órát, befizettél X pénzt, nesze itt van még pár szint, hanem egy elég komplex, mindenkinek azonnal rendelkezésre álló platformot biztosít, ahhoz, hogy másokkal összemérd a valós tudásod. Ez sokaknak fáj, meg nem tetszik, hogy nincs egy kitaposott út, ahol ha X órát játszol, akkor automatikusan jön a sikeresség érzése.

    Ez amúgy nem a wow ellen szól, csak a wow típusú pve content elve ellen, amit mindenki hiányol, holott semmi értelme szerintem. A pvp az ugye ott is pvp, nincs vele semmi baj.

    Csak a guildwarsé kicsit komplexebb -> több szerep jut a skillnek, meg a buildeknek. Meg szebb a tálalás is :)

    • 2012. szeptember 14. - 16:41

      Ámen. Annyira igazad van abba, hogy ehez a játékhoz még a játékosoknak fejlődniük kell (mivel kb 10 évvel le vannak maradva, ha nem minuszként tekintünk rá), hogy az… borzasztó :D

      Ha eléri a saját korlátait, még mindíg tud azon javítani, ha sikerül új korlátokat találnia magának felsőbb szinteken. Ehez komolyan el kell gondolkodni, többek közt erős önkritikát is be kell vetni.

  16. nytefall
    2012. szeptember 14. - 16:09

    Ne értsetek félre, alapvetően tetszik a játék. Ugyanarról beszélünk – minijáték gyűjtemény – játszótér. Ha lesz hozzá valami jópofa társaságom akkor még kerekebb lesz a történet. Nem siránkozni akarok, de tuti van még mit ” finomhangolni” :)

  17. 2012. szeptember 14. - 16:27

    Arijuen :
    Más gamenél miről szól a max szint elérést követően a történet? Token farmolás, armor farmolás… Ha az megvan? Pvp. Ha azt nem szereted mert gyenge? Itt azért jóval több választási lehetőséged van.

    Nem tudom mennyien toltátok gw 1 et…én special 8 évet….8700 órába és higyjétek el volt ott mit csinálni ebben sokkal jobb volt az első rész, 8 évre lekötötte az embert de minimum 4-5 évre biztos, nos gw 2 nem tudom lefog e kötni majd persze szép meg minden élvezetes de nem tudom a sok kiegen kívül amit majd rádobnak lesz e benne élvezet és nem fullad ki az egész ,de majd kiderül rem nem lesz igazam.

  18. 2012. szeptember 14. - 16:33

    utóírat: GW 2 beharangozásakor én spec előre megmondtam a guildembe ,hogy ” na most jön a wowos csőcselék akik majd jól besározzák az egész dolgot, a sok mmo kalandorról nem is beszélve…” és lő vala így lett :)

  19. 2012. szeptember 14. - 16:48

    Még annyi kikívánkozik ,hogy a GW első része totálisan nem a lvl 20 eléréséről szólt, hanem az utána következő teames dolgok ( titulusok is ), dungeonok, farm helyek, UW FOW DOA vagy pvp HA JQ RA-k stb sorolhatnám talán az volt a gw 1 sikere ,hogy egy végtelen történet(8 év elég sok legalábbis) feelingje volt mindig volt mit csinálnia az embernek amellett ,hogy a világ legjobb skill/build rendszere volt ebből eredően rettentő sok pve farm hely volt amihez specko build kombók fegyver settek kellettek . Kicsit a magamfajta gw1 patrióta érzésű játékos megcsalva érezte magát mikor megtudta milyen is lesz a GW2 ,persze az ember eljátszik a második résszel is ,de nem tudom fogok e vele nem, hogy 5-8 évet de legalább 1-2 évet is játszani ,de ez a jövő zenéje minden esetre amit akartak Anetes srácok azt elérték mert rettentő sok wowos kisfiú ill más mmokból elcsábult player jött át. (Várom a kontrákat.)

    • 2012. szeptember 14. - 18:51

      GW 1 története rohadtul véges… Mázli, hogy azért dobtak ki egy kiegészítőt, és elkezdték a “Beyond” sorozat gyártását, még ha nem is fejezték be eddig.

      GW1 után a gearek megszerzése volt a cél minden résznél, időnként Dungeonok, és általános PVP a hardcore GvG-k mellett. Aztán érkezett új content, mint Factions és Nightfall, hogy az ottani dolgokat is maxolhassa az ember titulusokért és “szórakozásból” (Pain in the ass).
      Új dungeonok is érkeztek így, pl a DOA, ami high-endnek számított eleinte, unikumnak, mivel más volt, mint az eddig megszokottak. Aztán ezt is elkezdték grindwayelni, és kuka lett az egész.
      Aztán az EOTN megjelenésével már GW2-re készülődtünk hosszú évekig… és gyakorlatilag a HoM töltésével, ami a lerobotolt dolgok megszerzését jelenti, elvoltunk egy darabig.

      GW2 ehez képest folyamatosan fog frissülni, és a világ terjedni, változni.
      Pl most Queensdale egy eléggé barátságos hely, de megtörténhet, hogy 2 év mulva odáig jut a dinamika, hogy gyakorlatilag szétégetett, centaur erődökkel ellenőrzött terület lesz, ahol óriási összecsapásokat lehet tolni, illetve alapállásban kommandóznia kell a népnek.

      Ez adná a játék velejét…

      • 2012. szeptember 14. - 20:06

        Áh értem akkor ennek fényébe a szavatossága is nőni fog a játéknak (remélem)HA valóban így lesznek a dolgok és ilyen méretűek lesznek a Dinamikák a játékban és nem csak az “eventkékre” gondolok. Csak akkor lesz gáz ha 2 évente jönnek az új kiegek ,mert magyarán az azt jelentené ,hogy a játék elkopott és újabb dolgok kellenek bele. ( lásd WoW /fúj/ )

  20. Sárki
    2012. szeptember 14. - 16:48

    nincsenek olyan cuccok, amiért tényleg meg kell küzdeni. semmi sem névre szabott gw1-ben ugye az armort csak a saját karid hordhatta), így semminek sincsen értéke. TP-ben is a legdrágább cuccok pár aranya kerülnek. pár arany az semmi. Mintha a reg 8as crystalline swordot 5kért árulnák Kamadanban és bárki letudná gyártani. A craftolás is egy jó és mégis rossz dolog. A való életben sincs 8 szakmám, itt miért lehet? ez is egy olyan dolog, ami az epic cuccokat is elértékteleníti. már gw1ben is meg volt ez a gond, hogy minden n00b gwamm lehetett obsi armorban, itt meg aztán végképp. Mi gw2-ben az az item, ami epic, amit pár nap farmolással nem lehet megszerezni? a dungeon armorok egy ideig, de mivel nincs customize, így előbb-utóbb úgy is túlkínálat lesz belőlük. Akkor mi marad?
    Szvsz az kéne, hogy legyen egy area és dungeon, ahol 85töl kezdődik a mobok szintje, aztán megnézném mennyit érne egy full armor set onnan :D

    • 2012. szeptember 14. - 16:57

      nem volt gw1 ben értéke az armornak ?:))) látszik közöd sincs a guild warshoz, gw 1 ben egy elite armor preszizs volt+ a sok ritka pet vagy fegyver mellett . Hiábavaló a vita olyanokkal akik okoskodnak GW vel kapcsolatba aztán lövésük sincs az alapdolgokról.

      • 2012. szeptember 14. - 16:59

        mármint a guild wars első 2-3 évéhez mert Te tuti 2010 óta játszottál guild warsssal, mivel régebben egy fow armor+chaos glove maga volt a prestige ;)

      • Sárki
        2012. szeptember 14. - 20:53

        Eleinte igen. De eotn megjelenése, az ursan és a perma sf miatt mindent ki lehetett farmolni napok alatt. gwamm is csak azoknak nem volt meg akik nem gwztek. 7 heroval bármit simán le lehet tolni, de még a 3mas felálással is sima volt minden az elite areakat kivéve. a sok ritka petet meg úgyszintén mindenki leszrta, egyedül a rainbow phoenix jelentett vmit. Viszont ha minikre gondolsz akkor jah :) bár én leragadtam a második mallyxomnál ami kiesett cofferből :D

    • Endrosz
      2012. szeptember 14. - 17:19

      Sárki fiam, olvassál és tájékozódjál, mielőtt ontod a marhaságokat… Nincs customize, LOL — úgy hívják, hogy soulbound/account bound.

      Sárki, én ma számoltam ki, hogy WvW-s Badge of Honorból megvehető teljes exotic szett (Invader páncél+fegyó) megszerzése kábé mennyi időbe telik az én tempómban. Tippelj, hogy mennyi, annyit segítek, hogy hónap a mértékegység! :) A BoH az bound, nem tudod megvenni, dettó a karmát vagy a dungeon tokeneket, és azokból lehet a menő cuccokat megszerezni. Te nagyon el vagy tévedve, ha azt hiszed, hogy itt nincsenek presztízses holmik — sokkal inkább vannak itt, mint GW1-ben, és ezt egy olyan ember mondja, aki nemrégiben ajánlott fel ajándékba egy komplett Obsidian Armort itt a blogon. ;)

      Láttál exotic ritkaságú cuccokat 20-50 aranyért TP-n. Ad1, azok szinte kizárólag egy karma exploitból vannak, amit azóta bezártak, és igazából alul vannak árazva. Ad2, van neked arról fogalmad, hogy 20 arany milyen iszonyat sok pénz? Nem hiszem. Segítek: 6000+ gemet lehet venni belőle, amiért mondjuk 8 plusz karakterhelyet lehet venni, vagy 3x a Digital Deluxe fejlesztést… Ad3, ezek igazából alapanyagok a legandary ritkaságú cuccok craftolásához, amiből még egy darabot nem láttam, pedig jó sokan rákockultak a játékra így induláskor, csoportos vállalkozások igyekeztek elsők lenni mindenfélében. A karakterválasztó képernyőn KÜLÖN MEDÁL JÁR azért (összesen 7 medál van ott), ha legalább 1 legendary cuccot megszereztél bármelyik karakterrel — szerinted mennyire lehet könnyű? ;)

  21. Sárki
    2012. szeptember 14. - 16:54

    Lemaradt: ami még súlyos probléma: az 5 fős party qrva kicsi, nevetséges. GW1-ben voltak 12 fős areak (Urgoz, deep) is és csodálatos nagy játékokat nyomtunk ott (a régó jó b/p splinter ranger az 50 felé osztott attribjával :d Be szép is volt :) ) A personal story meg túl personal. Ahogy tudom a rend-ed storyja után ugyanaz marad a szál. Azt miért ne lehetne pugolni? És ami még bánt, hogy a játék nem tyriában játszódik. hogy van pl. az, hogy Ascalon Settlement gw1-ben hegyek között volt, most meg dombon áll és folyó van mellette? 250 év alatt ez brutális változás és nagyon zavaró, teljesen megöli azt a jó kis finom kétszeres retro (pre searing- post searing- gw2es ascalon)hangulatot amit úgy vártam.

    • Endrosz
      2012. szeptember 14. - 17:32

      Ajj, nem kellett volna erőlködni.
      — Bármelyik történetrészbe mehetsz partival. Én csináltam már mindenfélét a cimborákkal.
      — 5 fős parti nekem még sok is volt az első AC futamnál. Ebben a rendszerben ugyanis mindenki tank, healer és DPS is (ha a régi fogalmakban gondolkozunk), és állandóan, szünet nélkül együtt kell működni a többiekkel, reagálni a szitura, ha életben akartok maradni. Sok-sok-sok tanulásba fog kerülni a casual baráti társaságomnak, hogy az 5 fős partink 5 főnyit érjen… ha értitek, mire gondolok. ;) Amúgy Rertez feljebb leírta, hogy mi a pálya ezen a téren.
      — Ascalon Settlement egy domb tetején volt GW1-ben, nézd csak meg. Arra amúgy nem gondoltál, hogy nem a táj változott meg, hanem a település költözött arrébb? Gyakori volt a történelemben, hogy egy háborús dúlás vagy tűzvész vagy árvíz után máshol építették újjá.
      — A játék telis-tele van csodás visszautalásokkal, egy kincsesbánya azoknak, akik ismerik a GW1 lore-t. Kedvencem az a dinamikus esemény, amit egy ascaloni romban (Plains of Jarin) lehet beindítani egy néhány régi holmi megpiszkálásával, és akkor megjelenik szellemként Grazden the Protector, aki Zöld Ascalonban monk tréner volt. :) Ja meg Lornar’s Passban ott van Maw the Mountain Heart teteme (GW1-es nagyméretű boss), mint PoI, az is mekkora poén volt!

      • Sárki
        2012. szeptember 14. - 21:02

        wvw jah. Amilyen diavetítések vannak ott néha, hát nem csoda hogy hosszú időbe tellik :D Nem, egyébként nem aggódom gw2 miatt. Alig jelent meg, még a kezdeti bugokat javítgatják. Vmiért itt mindenki kiegre vár, hogy felturbózza a játékot, pedig simán csak contentekre kell számítani eleinte (szerintem). az az én tippem, hogy halloweenre ki is fog jönni az első új pálya :)
        Amúgy az 5 fő az inkább amiatt probléma, mert így dungeonokba necces guild szintü eventet tervezni.
        20 aranyat meg nem érzek soknak. Tudod lvl 63 vagyok, simán játszva napi 1,2 arany megvan. Pedig azért ott az asszony meg a munka, a játék csak a 3.
        A digital deluxe meg már meg volt 50esen…
        Am meg kösz a felvilágosítást, tény hogy nem vagyok fullpro (még) :P

    • Arijuen
      2012. szeptember 15. - 11:57

      Ha ennyire nem tetszik és utálod kérdem én, miért vagy még itt, miért nem adod el, miért írsz ide. Már hányok ezektől a hozzászólásoktól, vagy te nem olvasod a blogot, csak gondolsz egyet és beírod? Nagyon sokadik vagy aki leírja ugyanazt amit előtte a másik 5 felháborodott ember. Ha nekem nem tetszik egy játék, fogom törlöm, eladom mint volt warhammer onlineal, és nem írogattam mindenféle fórumokra blogokra hogy mennyire szar lett… komolyan vicc már ami itt zajlik és elolvasom mert kíváncsi vagyok a többi értelmes ember véleményére, történetére..

  22. tenroland
    2012. szeptember 14. - 17:54
  23. panoz
    2012. szeptember 14. - 18:29

    Szépnek szép ismételgetni hogy az endgame a szintezés alatt van, de ez nagyon kevés.
    Az ember olyan mint a hörcsög, ha nincs kerék amiben rohanhatna, akkor nem csinál semmit.

    A GW1 is halott lett miután beszüntették rendszeres content adagolást. Nem hiába csökkent most 9 millióra a WoW előfizetők száma az extra hosszú tartalom nélküli időszaktól.

    Uncsi a farmolás, de ez mozgatja az embert hogy új dolgokat lásson meg. Nem a WoW találta ki, más korábbi nagy MMO-k nyomdokain haladt, és folytatták ezt az AION-ban és a TERÁ-ban.

    Fél év után jó ha a negyed megmarad a jelenlegi játékosállománynak, ha csak a pénzt számolgatják az Anet-nél.

    A farmolás egy alibi dolog, hogy ideje legyen a fejlesztőnek új tartalmakat létrehozni és letesztelni. Egy ilyen kis költségvetésű játéknál mint a GW2 óriási erőfeszítés lesz az új tartalmak rendszeres adagolása úgy hogy a farmolás hiánya miatt hátrányból indul az unalommal futott versenyben, miközben a “másra vágyó” játékosközönség belehajszolja a fejlesztőket ebbe a szakadékba.

    Szóval tartok tőle hogy a játékélmény minősége rohamosan romlani fog.

  24. Solefald
    2012. szeptember 14. - 18:35

    Zhaitan boss fight pályázhat a LAMEST BOSS FIGHT IN GAMING HISTORY címre. Most komolyan….hogy lehetett egy ennyire menő sárkányt így elbszni?? A bugokról nem is beszélve, totál nagy élvezet némaságban lenyomni…se hang se zene….ezt nagyon elrontották.

    • 2012. szeptember 14. - 19:02

      Ezek bugok, ArenaNet tud róla, és javítják.
      A zenével nekem is vannak problémáim, de settingsben ha shortest felé húzod a mércét, többször van zene. Máskülömben sokszor egyszerűen nincs.
      Hangokat a procid nem tudja feldolgozni, pl group eventnél.
      Nálam CODEK problémák vannak most, és egy nagyobb WWW-s összecsapásnál nemhogy elmegy a hang, hanem valami UFO üzenetet közvetít. “Wuuuu Wuuuu Wuuuu”

  25. MiowMiow
    2012. szeptember 14. - 18:48

    Az is kiderülhet, hogy a Gw2 felépítése által közelebb áll egy Diablo 3 szerű játékhoz, mint egy klasszikus mmohoz. Vagyis akkor játszol vele amikor akarsz és ha kihagysz egy kis időt ugyanott tudod folytatni a játékot, ahol abbahagytad. Mellette jut idő Wowzni, Lolozni vagy bármilyen más játékot játszani. Ennek a játéknak továbbra sincs havidíja és az extrák is megvehetőek goldból. A többi f2p csoda meg kevesebbet tud, mint a Gw2 és mindenért fizetni kell. Kb. mintha itt Diessa Plateau után nem mehetne tovább 1 charr karakter csak ha fizet. Én speciel a Panda mellett fogom a Gw2-öt tolni. raid meg pokémon Wow minden másban Gw2.

  26. panoz
    2012. szeptember 14. - 18:49

    Amitől még vért hányok az a fixáció hogy a MÁS jobb.
    A neves divattervezők is MÁS-t alkotnak, de jóérzésű ember soha nem hordaná azon ruhák 90%-át.

    Miután első élményem a dungeonokban nem volt pozitív és jól pofánvertek a mobok akármit matattam, látatlanul mondom az egész rendszerre hogy a legnagyobb hibát követték el az Anetnél hogy kivették a tank-heal-dd szentháromságot.

    Olyanok mint a meztelenül lantozó Benkő Dániel. Nem lett vonzóbb a hagyományosnál csak MÁS lett.

    • Zanzárd
      2012. szeptember 14. - 19:05

      Pár napja mentem egy AC explorert jó csapattal (ts stb) és rohadt jó volt. Ez azért jó, mert egy folyamat mire elkezdheted élvezni a dungeont. WoW? Bemész a csapattal és megy a szalag, az 5. meg az 50. futam ugyan olyan.

  27. myrrdhinn
    2012. szeptember 14. - 19:22

    Olvasva ezt a soooook okos hozzászólást, picit szomorú lettem. Pont pár napja írtam egy cikket ami remélem kikerül majd, mivel a GW2 raid vonatkozására is rátértem.

    Már néhányszor le lett írva, hogy mire lehet számítani, akár a játék végéről, akár a hagyományos PVE tartalomról legyen is szó. Nem értem, hogy egyesek mi mást vártak el O.o

    Bőven van mit tenni, még az után is, hogy eléred a maximális szintet, de nem azért, hogy jobb gíred legyen, vagy hogy másokat porba alázz, hanem egyszerűen csak azért, mert jó és élvezetes kikapcsolódást nyújt. Aki nem szórakozni akar egy játék játszása közben, azok számra ott van a többi agyatlan MMO. Nem kötelező ezzel játszani :)

  28. 2012. szeptember 14. - 20:12

    Még egy irtó fájdalmas dolog amit le kell írnom: HOL A GUILD vs GUILD egy GUILD WARS 2 nevű játékba ??!!!! Javítsatok ki ha tévedek de nem találom ! Ja és a WvW nem egyenlő a GUILD vs GUILD el .(?) Ja és Royal Pred hozzászólásához még annyit ,hogy reménykedem abba amit írt és tényleg egy éveken át dinamikusan változó valami lesz ez a GW2 világa mert ha nem és csak a kiegek kidobásával fogja etetni a népet akkor idő után befüstöl ( szvsz). Lásd : Caledon Forest remélem 2 év múlva nem pöccre ugyan olyan lesz mint most , ilyesmikre gondoltam ,a világ nagy egyvelegét tekintvéről nem is beszélve .

    • front3r
      2012. szeptember 14. - 20:15

      A Lore miatt Guild Wars 2 a játék neve és nem a GvG miatt.

      • 2012. szeptember 14. - 22:20

        Az eredeti szisztéma alapján céhek háborúja a felállás….na mindegy a nevet már nem akarták elhagyni ha már az eredeti arculatot totálisan átszabták. ( kb mint egy cickány arcvonása hasonlítva egy elefántéhoz mivel távolról rokonok)

  29. Kozzy
    2012. szeptember 14. - 20:44

    Azt felejtitek el hogy még kb 3 hét se telt el..most még sokan élvezitek és “véditek” a játékot..de majd meglátjuk hányan játszanak aktívan 4-5-6 hónap múlva..úgy tippelem hogy kb felére esik majd a mostani játékos szám/aktivitás..akkor újra beszélhetjük mennyire volt jó az end-game.

    • 2012. szeptember 14. - 21:25

      Dögöljön meg a szomszéd tehene, mi? ;) Egy biztos: ha GW2-vel nem játszom fél év múlva, akkor másik jelenleg piacvezető MMO-val sem. WoW endgame szóba sem jöhet és nem a pandák és a havidíj miatt, hanem a szezononként hatványozódó gear statok, a végletekig lebutított talentfa, ostoba, hibás, elavult netcode és harcrendszer, valamint az újrahasznosított hc tartalom grind miatt, amikből köszönöm, nem kérek. PvP ott gyakorlatilag nem is létezik, nem is törekednek PvP balance-ra már évek óta. Itt lényegesen több és élvezhetőbb az endgame során hasznos tartalom, mint ott. Mellesleg egy ilyen grafikájú és harcmechanizmusú pörgős MMO után az már csak gyerekes és szánalmas bohóckodás lenne, ami ott van. Ha kijön valami jó és teljesen új MMO, azt még biztosan megnézem, de ilyennek még csak hírét sem hallottam.

      • 2012. szeptember 14. - 22:33

        Rertrez, 100%-ig így érzek én is. Ma olvastam a gamer365.hu-n:
        “Érzem, nagyon nehéz lesz (ha egyáltalán sikerül) visszatérnem a WoW vagy a LOTRO világába. Nem akarok még egyszer 10-20-30 perceket várakozni, amíg tankot vagy healert találunk az instához. Nem akarok századszor is átlovagolni/repülni az unalomig ismert tájakon. Nem akarok kilométereket visszamászkálni a küldetést adó figurákhoz. Nem akarok a zsákomból értékes cuccokat kidobálni, csak hogy legyen hely az újabbaknak. Nem akarom azt sasolni, mikor jár le az előző skill CD-je, hogy x másodpercre rá elsüthessem az y-t, aztán meg anyázzak, hogy Alt+8 helyett Shift+8-at nyomtam. Nem akarok százféle apró ikont figyelni, hogy most Józsi van mérgezve, vagy Gizi bénítva. Nem akarom azt találgatni, hogy a következő varázslattal vajon lehúzom-e a mobot a tankról.
        Nem, nem és nem. A GW2 igenis evolúciós ugrás, ami után a régi MMORPG mechanikák (tank, aggró, loot need/greed, stb.) ha nincsenek is halálra ítélve, de iszonyatosan ósdinak és nehézkesnek tűnnek.”

        Erről van szó.

    • Inver
      2012. szeptember 17. - 12:23

      Nah itt a baj azokkal van/lesz a meglátásom szerint, akik játék helyett, munkának tekintik az MMO-kat, jelen esetben a GW2-őt is. “80as szint megvan, PONT; Dungeon első, második… megvan PONT; Van egy szett exoticvalamimazbiztostuti PONT; Még nem fedeztem fel mindent a játékban, de 80 vagyok, nem megyek kisebb területre, mert nem érdekel, mások városába minek menjek, nem érdekel…. legendary fegyóról nem hallottam, nem érdekel…” Nah ezekkel lesz itt a gond. Jó ideje nem játszom úgy játékot, hogy pipálgatok, hogy mi van meg, és rohanjak, hogy meglegyen minden, mert nem éri meg. Belefásul az ember és várja az újat. Ha rohansz, akkor csak figyelmetlenül rohangálsz el értékes dolgok mellett. Nem feltétlen úgy értékes, hogy drága a piacon. ;)

  30. Tillana
    2012. szeptember 14. - 21:07

    Én kb. majd akkor kezdem… :)
    P. S.: Üdv. Sárki! Már hiányzott az opponáló hangod! :)

    • Sárki
      2012. szeptember 14. - 21:16

      Szia Till :) Menj orvoshoz ha hallod a hszeim mert az nem jó jel :P

  31. Shantey
  32. Happy
    2012. szeptember 15. - 17:12

    Sikeresen végig értem az összes hozzászóláson,voltak érdekes illetve igaz mondatok. Én egyáltalán nem a Gw2-t szeretném leszólni,mert nem lett rossz játék,viszont az a tény,hogy 80 után tulajdonképpen már nincs meg az az igazi játékélmény amit a játék kezdetekor remél az ember az már-már felháborító,és ott van sok ember eltévedve,hogy más játékokkal (mint pl. wow,vagy aion,vagy terával) akarja összehasonlítani. Én játszottam mindegyikkel,illetve Gw1-el 6 éven keresztül,és tudom mit beszélek mikor azt mondom elrontották a játék végét,itt sok ember írta/linkelte is mit lehetne kezdeni 80 után,de kérdezem tőletek,hogy izgalmas is,vagy csak meg lehet csinálni? Adok a véleményetekre,viszont ti is fontolóba vehetnétek az enyémet:bár még nem próbáltam ki az összes classt,de sztem egyik sem kasztol a jól megszokott manából,mindenki csak arra vár a csata közepette,hogy mikor töltődik már újra a skillem és tolhatom újra. A Dungeonokról csak annyit,hogy majdnem megvan az összes story módban,márcsak 1 hiányzik,és a többit ami megvan toltam már explorerben is. Catedral of Flame dungeon: guild társaimmal a 4. próbálkozás után már versenyeztünk az idővel és 21 perc alatt lerohantuk az egészet 0 taktikával,0 beszélgetéssel random buildel mert nincs benne nehézség. természetesen én is találkoztam már olyan Dungeonnal ami jó csapattal sem ment,de még mindig ott tartok,hogy mi értelme letolni? lesz egy szépen csillogó armorod ha 20x lefarmoltad,élvezettel nem fog eltölteni mert az életed megunod addigra… próbálok mindent összefoglalni,de nagyon nehéz. A lényeg az,hogy egyáltalán nem Gw1 a játék amivel el lehetett játszani 4-5 éven keresztül. Gw2-öt mellesleg túl hamar adták ki ahhoz,hogy ez egy teljes játék legyen,és élvezhető legen a 80-as szint elérése után is.

    • 2012. szeptember 15. - 21:06

      Nagy igazság van abban amit írtál, és utólag átgondolva azoknak igazuk van akik panaszkodnak, de van egy óriási probléma, amit megpróbálok tőlem szokatlan módon röviden megfogalmazni, aztán úgyis az lesz, hogy jó sokat írok. :)

      2012-re generációk nőttek fel ilyen játékokon és megszoktuk, hogy akár életvitelszerűen is lehet űzni a MMO-kat. Ez a játékiparnak egy óriási problémát jelent, mert sem a fejlesztőknek, sem a kiadóknak, sem a játékosoknak nincs igazi receptjük a megoldásra egy adott termék formájában, mert ez egy pszichológiai probléma. Rengeteg játékos keresi a kiutat abból az állapotból, amit saját maguk okoznak azzal, hogy minden idejüket a gép előtt töltötték évekig, ezért egyre kevesebb az olyan inger, ami élvezetet nyújt. Olyan ez mint a drog, amihez egy idő után hozzászokik a szervezet és egyre nagyobb dózis szükséges egy kielégítő állapot eléréséhez. Ha egy hullámvasút mindig csak lefele száguldana, attól is egy idő után besokallnának az utasok, ezért kell néha lassítani, emelkedőn is menni, hogy tudjuk élvezni azt amikor a gyomrunk a torkunkba csúszik és felmegy az adrenalinszint. Máskülönben nincs több adrenalin, elfáradunk és jön a rosszullét vagy az unalom. Nem szabad egy játéktól várnunk hogy folyamatosan eufóriával, energiával és izgalmakkal töltődjünk fel napi 5-10 órában. Ezt lehet egy darabig csinálni, de kiég az ember.

      Próbált már valaki napokat folyamatosan filmnézéssel tölteni? Utána elém rakhatnák a legjobb filmeket is, de nem tudnám értékelni. Emlékszem, tizenéves koromban haverokkal összeültünk horrorfilmeket nézni zsinórban egy teljes napra. Végignéztük az akkoriban népszerű összes “Rémálom az Elm Utcában”, “Péntek 13”, “Halloween” stb. filmeket és egy idő után már alig vártuk, hogy valami mást csináljunk, de napokig semmihez sem volt már kedvünk, olyan letargiába estünk. Gyakorlatilag kitört rajtunk a depresszió,a miből nagyon nehezen épültünk fel, és nem a horrorfilmek miatt. Nézhettünk volna vígjátékokat is, ugyanaz lett volna az eredménye. A legjobb poénokon sem röhögtünk volna, sőt…

      A mértékletesség nagyon fontos a játékokban is. Nem várhatjuk, hogy a GW2 oldja meg a világ MMO-problémáját, amit mi magunk, játékosok idéztünk elő a lelkesedésünkkel és a hosszú éveken keresztül kielégíthetetlen étvágyunkkal, az emelkedő elvárásainkkal. Semmi sem fogja már újra megadni az első MMO felfedezésével járó élményt, amit évekkel ezelőtt éreztünk utoljára. Poligonokat mozgatunk a képernyőn, hasonló algoritmusok számolják a gombnyomások következményeit, fejlődik a grafika, fejlődik a harcmechanizmus, jutalmakat kapunk, szórakozunk hosszú órákon keresztül. Az endgame minden MMO-ban szinte ugyanaz. Gyűjtögetünk, barátokkal együtt töltjük az időt, jókat röhögünk együtt. Az egészet az ember teszi élménnyé. A játék csak segít a megvalósításban.

      Sok sikert mindenkinek abban, hogy ezeket az élményeket megtaláljátok a GW2-ben! Ez egy platform a közös időtöltésre, ami nem akar több lenni annál ami. Nem kell érte havonta fizetni, naponta javítják, odafigyelnek ránk, a legszebb grafikával tálalják, isteni zenével, reszponzív irányítással, bossok százaival, hatalmas, élettel teli világgal. Ennél többet nem adhatnak és más sem ad. Szerencsésnek mondhatom magam, hogy ezzel nincs problémám.

      • Zola
        2012. szeptember 17. - 09:20

        “…..Az endgame minden MMO-ban szinte ugyanaz. Gyűjtögetünk, barátokkal együtt töltjük az időt, jókat röhögünk együtt. Az egészet az ember teszi élménnyé. A játék csak segít a megvalósításban…..”
        Ezzel mindent elmondtál…köszönöm ;)

  33. 2012. szeptember 15. - 19:47

    http://www.youtube.com/watch?v=86mcFm2-rxE Többet mond minden szónál.Amúgy meg mindenkinek hatalmas elvárása van most már mindennel.Semmi nem elég.

  34. Christinash
    2012. szeptember 16. - 13:51

    sziasutok level 8 vagyok,szovit keresek

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: