Advertisements
Kezdőlap > Béta teszt és megjelenés információk, Blog > Az első (van, akinek vegyes) két hét – I. rész

Az első (van, akinek vegyes) két hét – I. rész

Túl vagyunk az első két héten (a prepurchase indulást tekintve), és elmondhatjuk, hogy rengeteg minden történt azóta. A szerkesztőségben eltérő vélemények vannak az indulásról, és most ezeket olvashatjátok a továbbiakban (legalábbis az első felét):

werdafckawi

Bevallom, ez az első MMO, aminek az indulásánál is már jelen voltam, és tudtam, hogy lesznek nehézségek, de sajnos átmentem fanboyba, és megfeledkeztem erről, mondván, “ArenaNet, Guild Wars 2, ugyan mi baj lehetne?” És persze pont ezért csalódásként ért a rengeteg bug, probléma stb., amelyek az első közel egy hétben sokszor igencsak frusztrálóak voltak. Gondolok itt a login-, guild- és party-problémákra például (szerencsére PVE/PVP, stb. bugokkal nem találkoztam, igaz, elég kis szinten vagyok még most is a többséghez képest).
Nyilván senki sem szereti, ha ledobja a játék, vagy ami még rosszabb, be se tud lépni. Nem tartozik a katartikus élmények sorába az, amikor perceken, ne adj’ Isten, órákon át nyomogatjuk a login gombot, hogy csillapítsuk a cucc utáni vágyunkat.
Guild-probléma: Eleinte ugye nem volt pénz bővítésre, majd amikor volt, akkor nem engedett bővíteni, majd amikor már megvolt a bővítés, nem engedett behívni embereket. A legrosszabb az volt ebben, hogy pár óráig működött egy-egy új build utána pedig újfent befuccsolt, ám mi nagy örömünkben kiraktuk, hogy “Működik az inv, lehet újra jönni”. És záporoztak a whispek, amikkel nem volt semmi gond, hiszen officerként ez a dolgom, meg amúgy is…De kissé kellemetlen szituáció volt, hogy “bocs, igaz, hogy kiírtuk egy-két órája, de megint beszart a funkció, sorry”, még akkor is, ha nem a mi hibánk volt ez. A party-hibák azok engem kevésbé érintettek, hiszen “olyan vagyok, mint a kocsikat kergető kutya. Az izgalom mindenek felett! Nem gondolkozom, csinálom.” Nem sokat szoktam partyba lenni, csak ha egy külön chat-szoba kéne az illetővel, akivel játszom.
A legnagyobb frusztrációt talán a TP okozta. De úgy gondolom ezzel sokan voltak így. Táskámban, bankomban halmozódtak az eladásra szánt cuccok, ám a Trading Post sokáig egyáltalán nem ment, majd rövid időre néha-néha fellőtték. Ilyenkor is lassú volt, nem akarta regisztrálni az eladást, nem érkezett meg a cucc, stb. Persze mára már jól működik – nagyrészt -, viszont sok volt ez a közel 10 nap nélküle.

Mindazonáltal azt kell mondjam, így utólag ezek a problémák egyre halványodnak emlékezetemben, hiszen a srácok az ArenaNetnél tényleg dolgoztak a hibákon, és folyamatos volt a kommunikáció a közösség irányába, ami szerintem a javításoknál is fontosabb volt. Remélem a továbbiakban zökkenőmentes lesz a játék, de ha mégse lenne az, akkor hasonló problémakezelésben reménykedem.
A végére pedig egy észrevétel: bár eddig nem volt TP, és így kevesebb pénz forog a gazdaságban, a gold-gem váltási arány nagyon alacsony (volt). Én ráálltam az übercasual-szintre, és alapból gyenge vagyok a “hogyan szerezzünk sok pénzt ingame” témában, de mire ez a cikk kikerül a blogra, már vígan fogok játszani a hatodik karimmal, sőt még valami apróságot is veszek neki. És tudom, hogy ezzel kb a hátsó sorokban kullogok azok közt, akik gemet vettek aranyból. Majd meglátjuk, hogyan változik az arány, de ha nem nő, akkor szerintem érdemes lenne elgondolkozniuk a fejlesztőknek, hogy ez mennyire éri meg nekik.

De, hogy valami pozitívum is kikerüljön – én csak most jártam be először több zónát is, és folyamatosan visszakellett tenni az államat a helyére , s ez hatványozottan igaz az asura területekre.

werda voltam, uff

Szerkesztés: Kicsit előre utalok Zhorak írására, nem Zhorak, nem csak te voltál így, nekem kb egészen 26.-ig teljesen semleges volt, hogy másnap megjelenés lesz-e vagy sem.

Zhorak

Azt hiszem én vagyok (voltam) az egyetlen szerkesztő és Guild Wars 2 fanatikus, aki már nem várta a játék megjelenését. Komolyan, nem voltam bezsongva, csak tettem a mindennapi teendőimet, és egyszerűen nem gondoltam rá. Persze huszonhetedikén reggel már én is nagyon vártam a játékot, azon kezdtem gondolkozni, hogy milyen kasztot is indítsak elsőnek. Az már eldöntetett volt, hogy embert kezdek, de a faj nem tisztázódott előttem, mert az utolsó egy-két BWE-n és Stress Testen nem hozott már lázba a mesmer úgy, mint az első BWE-n. Ezért hát úgy gondoltam, folytatom a tradíciót és az GW1-es assassin-om, Reito Tsumetai leszármazottja nem lehet más, mint egy thief, Reito Tsumetai (micsoda fantázia!), és nem is bántam meg. Szerintem a thief-t nagyon eltalálták, erős lett, gyors és mindig le tud csapni. Kard/tőr és tőr/tőr kombinációkkal játszok, és nagyon bejön, jobban, mint a mesmer.
Néhány változást észre vettem már az első órákban: egyes helyeken megváltoztak a töltőképernyők, pl. Hoelbrak és Wayfarer Hills töltőképernyője, illetve a Waypointok ára drasztikusan csökkent. Nekem eddig minden tetszik a játékban, egy ideig nem is zavart, hogy nincs Trading Post, de aztán az első hét végére már igazán kellett volna, mert óriási nyersanyagmennyiséget halmoztam fel, amit nem tudtam elhasználni, mert a craftinghoz síkh*lye vagyok. Komolyan. Értem én, hogy ott vannak a receptek, vásároljak fel a lista alapján, de valahogy engem nem fogott meg. A “Discovery” panelt egyáltalán használni nem tudom, mert sosem jelennek ott meg tárgyak. Na mindegy, majd bele vetem magam a közeljövőben.
Több dolog is zavart, főleg az elején, amikor ledobott a játék, vagy egy-két órára nem engedett fel, de ezek eltörpülnek amellett a konstans zavaró tényező mellett, hogy kevés tapasztalati pontot gyűjthet egy karakter. A thiefemmel 100%-ra teljesítettem az emberi zónákat, Divinity’s Reachtől Lion’s Archig minden egyes zugot bejártam és az utamba álló monsztákat meg is öltem, de hiába vagyok 39-es szinten a karakteremmel, ha egyszer a történetem már a 46. szinten jár. Ezzel nem vagyok megelégedve, átjárkálni pedig nem akarok más fajok zónáiba, mert nem akarok spoilerezni. Ezért hát egyelőre pihen a thiefem, és amint újra kedvet kapok hozzá, visszanézek Harathi Hinterlandsre, hogy bevegyem a kentaurok erősségeit, vagy ismét bekukkantok valamelyik nap a Mistsbe, hogy térdre kényszerítsük ellenségeinket a VAR nevében. És végül elhíresülésre vágyó csatakiáltásommal fejezem be mondandómat: For Kryta! For Variance! For Me!

Bodaster

Csõ, én is itt vagyok, az elmúlt két hétben alaposabban mintavételeztem a játékot és félúton vagyok a 80-hoz human nekrómmal, maxra feltérképeztem 5 zónát és két várost, kicsit átruccantam a charr területekre, craftoltam, wvw-ztem. Az sPvP-t egyelõre nem bántottam.

Mindent egybevetve roppantul élvezem a játékot, egyértelműen új generációs MMO-ról van szó, az újítások pedig mind-mind olyanok, amelyek sokkal kényelmesebbé teszik a játékélményt. A legnagyobb eredménynek azt érzem, hogy az Arenanet tényleg leszámolt az MMO taposómalommal: értem itt azt, hogy az eddigi MMO design alapelv az volt, hogy mivel havidíjas a játék, minél inkább el kell nyújtani a szintezést, minél több idő beleölésére kényszerítik az embert az eredmények érdekében, hogy jöjjön a della. A GW2 egyértelműen végzett ezzel: bárhová mész, bármit csinálsz dől az XP, a szintlépések folyamatosan jönnek, de tudjátok mit? Néha észre sem veszem, mert nem igazán számít, épp futok a következő kis narancssárga karikához hogy beverjem szerencsétlen kentaurok orrát. Azt sem érzem hogy éjjel-nappal játszanom kéne, napi egy-két órával tök jól elvagyok. A personal story elképesztően jó, imádom az aláfestő zenét, a karaketereket, és hogy választhatok is sztori ágat. Egyetlen bajom vele hogy nem tudom csak azt tolni:) Mindent egybevetve a GW2 elképesztően jó játék. Két hét után, kb 70-80 óra játékkal vagyok a világ 20%-ánál, ami azt jelenti, hogy egyetlen karakterrel felfedeznem a világot ~400 óra lenne, és akkor még nem érintettem meg a WvW-t túlzottan, nem farmoltam legendary itemekre, nem csináltam túl sok dungeont, stbstb. Ennyi pénzért tehát minimum 600-700 óra játékot kapok, mindez a 30-40 órás action RPG-k korában elképesztő jó ár/érték arány. Ezt senki nem hagyhatja figyelmen kívül.

Mindazonáltal GW2-vel is az a helyzet, amikor mindenki álmodozik meg lelkendezik, aztán valaki besétál a hóna alatt a valósággal: akadnak problémák is. Nem súlyosak, és nem is mindenki fogja problémaként megélni a dolgot, de attól még vannak. Ez végülis természetes, mert ahol fát vágnak, ott hullik a forgács:) Az nem megy, hogy folyamatosan újdonságokért kiabálunk, aztán amikor megérkeznek, akkor hátat fordítunk neki, mert van néhány gond. Ezek közül néhány: az új questrendszer (=eventek) zseniálisan tereli egybe a játékosokat (crowd control, ahol mi vagyunk a crowd), majd többnyire egyben is tartja őket (=általában első eventet mindig követi egy újabb, hogy ne széledjen szét a nép), ugyanakkor kissé véletlenszerű, volt hogy igen sokáig sétáltam és nem történt semmi. Másszóval nem mindig szolgálja ki az embereket ideálisan, kevésbé személyreszabott. Emellett engem roppantul zavar, hogy nincs igazán tétje az eventeknek, a világ valójában semmit nem változik, esetleg a zóna lehet kicsit más, de ez sosem permanens, de még mérsékelten állandónak sem nevezném: valójában roppant gyakran ismétlődnek az eventek, és harmadjára már nincs általában kedvem megölni ugyanazt a pók championt, mert miért tenném. Úgy vélem ez az egyik dolog, ahol talán túl sokat ígértek, de meg kell hagyni hogy a lehetőség a nagyobb, állandóbb állapotok irányába nyitva áll. Talán majd később. Emellett kíváncsi vagyok arra is, hogy mi lesz három hónap múlva. Most a kentauroknak azonnal beverik a fejét, amint kidugják az orrukat a bázisról, de szerintem három hónap múlva már Queensdaletől a Hinterlandsig minden 100% kentaur uralom alatt lesz és az emberek lábujjhegyen fognak átosonni a saját zónáikon:) Más szóval, meg kell látni, hogy miként állják ki az idő próbáját ezek az eventek.

A crafting eleinte nagyon tetszett, de aztán nagyon megutáltam. Mára köztudott, hogy a fine crafting materials szándékosan a szűk keresztmetszet, farmolni (ami nehéz) vagy venni (ami drága) kell, ez pedig így nem klassz, pláne hogy a TP sem ment jó ideig. Ráadásul mire összeszedem a szükséges alapanyagokat, addigra jól lehagytam már szintben az elkészíthető geareket, arról nem is beszélve hogy olyan túlkínálat van, hogy olcsóbban tudok bármit megvenni, mintha elkészíteném. Nem klassz, de majd biztos megfixálják.

Mindent egybevetve kiváló a játék, kiváló ár/érték aránnyal, szerintem egy új MMO időszak és fizetési modell kezdetét jelenti, amit egy leendő MMO sem hagyhat figyelmen kívül, de ugyanakkor nem oldja meg az összes létező MMO problémát, valószínűleg Arenanet nem is akarta ezt, de néhány fan szerintem elképesztően, talán teljesíthetetlenül magasra tette magában a mércét, azt pedig még a GW2 sem fogja megugrani.

Massiv

A Guild Wars 2 az új kedvenc játékom. Még a kedvenceim között is a kedvencem. Számomra minden téren elhozta azt, amire vártam és még annál sokkal többet is. Pedig szerintem én is magasra tettem a lécet az elvárásaimmal, de ezt sikerült bőven megugrania az ArenaNetnek. Azonban az a bizonyos léc “valamilyen ugráskeltette széltől” mégis megremegett egy hangyányit.

Az indulás napján sokakkal együtt én is felkeltem még reggel 6 óra előtt és meglepve tapasztaltam, hogy a 6 órakor terjedni kezdett hírek, miszerint a GW2 már el is indult, igaznak bizonyultak. Azonnal bejelentkeztem, megcsináltam a karakteremet a kívánt névvel (a “Massiv” névért a BWE-ken is harcot vívtam, és mivel a 3. BWE-n elbuktam a nevet, és másé lett, ezért volt alapja a félelmemnek, hogy más is erre pályázik majd induláskor, de végül nekem volt szerencsém), majd azonnal el is kezdtem játszani. Fantasztikus volt végre a béták után a ténylegesen megmaradó karakteremmel járni a világot, de a chat-en már akkor is meg-meg akadt a szemem ilyen üzeneteken, hogy “ne lépjetek ki, mert a login szerver halott és nem lehet visszajönni”. Így is tettem, bármikor ha valamiért épp nem tudtam gépnél lenni, akkor a játékot bekapcsolva hagytam, nehogy aztán ne tudjak visszatérni. Aztán kora délután egyszercsak megmutatta magát a probléma, ledobott a játék mindenkit és egy több órás várakozás kezdődött. Ekkor kezdtem el kicsit mérgelődni.

(A karakterválasztó képernyőm az “élménybeszámolóm” írása pillanatában.)

Mikor újra lehetett játszani, elkezdtek szaporodni a problémák játékon belül is. A Trading Post hiánya egyre jobban zavart (lehetetlen volt craftolásban normálisan előrehaladni nélküle), a guild bugok, a login szerver problémák, na meg a Hall of Monuments körüli mizéria is mind-mind egyre jobban bosszantottak. Odáig fajult a dolog, hogy a szerkesztői Skype chat-en nemegyszer kikeltem önmagamból, szidtam az ArenaNetet, amiért csak lehetett, pedig én mindig is nagy ArenaNet rajongónak tartottam magamat. Felesleges volt a dühöngésem és valószínűleg csak az hozta elő belőlem, hogy annyira de annyira nagyon akartam már játszani a játékkal és ezek a hibák, bugok, problémák sokszor megakadályoztak abban, amit csinálni szerettem volna. Viszont az ArenaNet véleményem szerint jól kezelte a dolgot, példátlan, hogy a digitális vásárlást leállították addig, amíg nem javul a helyzet, s a bosszantó problémáktól is viszonylag hamar megszabadultunk.

Mindeközben persze viszont játszottam veszettül, a nyár utolsó hetét régóta erre szántam, talán az Eye of the North megjelenésekor kockultam be ennyire utoljára. A játék maga csodálatos, az új, eddig még nem látott tájak fantasztikusak, imádom a dinamikus eseményeket, imádom a felfedezhető dolgokat, a jumping puzzle-öket, az olyan apróságokat mint a galamb-posta és a ferde talajhoz viszonyuló karakterlábakat. Ami viszont meglepett, hogy a személyes történetet is imádom, és ámulva csodálkoztam rá minden egyes döntésre, hogy itt bizony tényleg szerteágazhat a sztori rendesen. Bár így a végefelé szerintem mindenki ugyanoda, ugyanabba a szituációba lyukad ki, azért az odavezető út nagyon különböző lehet, ami nagyon nagy pozitívum.

A dungeon-ökkel kicsit más a helyzet. Bár jelenleg 76-os szintű vagyok, még csak az Ascalonian Catacombs story mode-ját játszottam le, a többit még meg sem próbáltam. Mindig eltervezem, hogy majd megyek a 40-es beetletun-i dungeon-be, de valahogy mindig inkább a bármikor abbahagyható játékrésszel játszok, nem mindig tudom, hogy lesz-e elég időm végigtolni a dungeon-t. Viszont az Ascalonian Catacombs kicsit kevésbé tetszett, mint a játék többi része, de összességében azért tetszett. Viszont megállapítottam egy dolgot. Ebben a dungeon-ben két dolog nehéz: Elbukni vagy gyorsan végigmenni rajta. Kihívás, de nem lehetetlen, továbbá ha van rá bőven idő, akkor előbb-utóbb úgyis meglesz. Viszont ahhoz, hogy gyorsan végig lehessen jutni, komoly összjáték kell, meg a dungeon alaposabb ismerete. Tulajdonképpen jól is van ez így. A casual és hardcore játékosoknak is megfelel, nekem tetszik, de igazából most szívesebben barangolok a világban…

Kitérnék még egy utolsó dologra is így az “élménybeszámolóm” végefelé: a Gem Store-ra és a Digital Deluxe-ra. (Jó, tudom, ez igazából kettő… :P ) Még mikor bejelentették, hogy lesz elővásárlás és hogy lesz a Digital Deluxe, amihez külön Elite Skill járt, nem igazán tetszett a dolog. Egy olyan képesség ami csak a többet fizetők kapnak meg? Nem szeretem, mikor egy játékban nem áll rendelkezésemre az összes lehetséges kombináció, a GW2 esetében most a képességekből, még akkor sem, ha ami hiányzik, az köztudottan gagyi (sokaktól hallottam, hogy a Mistfire Wolf Elite Skill tulajdonképp haszontalan). Én úgy gondolom, hogy ez így nem fair. DE! Jöttek a hírek arról, hogy a meglévő accountot majd fel lehet “upgrade”-elni Digital Deluxe-szá. Megörültem neki, s gondoltam hogy majd összeszedem rá a pénzt, nem érdekel hogy mennyi, és hogy mennyire éri meg, nekem nem hiányozhat a képességeim közül az az Elite Skill. Később kiderült, hogy a Gem Store-ból lehet megvenni majd a Digital Deluxe Upgrade-et, s a gemeket meg lehet venni játékbeli aranyból is. Na ekkor már úgy voltam vele, hogy ez így fair, még akkor is, ha a 2000 gemes ár kicsit soknak tűnik. Bár tervezem, hogy majd veszek gemet valamikor a jövőben, eltökéltem, hogy a Digital Deluxe Upgrade-et csak a játékbeli arannyal fizetett gemekből fogom megvenni. Ezt így is tettem és pontosan két hétre volt szükség nekem ahhoz, hogy a rendes játék mellett összejöjjön a 2000 gem (tehát nem minden pénzemet gemre öltem, hanem vettem trait-es könyvet, meg salvage kit-eket, sőt még fegyvereket meg armorokat is a Trading Post-ból). Az utolsó 200 gem megvásárlását meg is örökítettem (ekkor nem igazán foglalkoztam vele mondjuk, hogy mennyi pénzem marad utána):

Ekkor végre összejött a 2000 gem és mentem is megvenni a Digital Deluxe Upgrade-et:

 
(Nálam az “Interface size” az “Small”-ra van állítva és a Trading Post meg a Gem Store betűi ilyenek, kicsit kiolvashatatlanok néha. Remélhetőleg idővel ez is változik majd…)

Lefotóztam azt is, hogy mennyit játszottam ezidáig, ez is egy érdekes adat a dolog szempontjából:

(Kérdéses, hogy ez most büszkélkedésre vagy szégyenkezésre ad okot, bár valószínűleg a legtöbbek szerint az utóbbi… :D :P )

Ahogy megvettem a Digital Deluxe Upgrade-et, máris jött két levél, Rytlock minipettel, meg az egyszer használatos dolgokkal, viszont amiért a Digital Deluxe-ra fájt a fogam, a Mistfire Wolf Elite Skill ugyanúgy elérhetetlen maradt. Próbáltam ki-be jelentkezni, vártam is, de semmi. Nem tudom hogy azonnal elérhetőnek kéne lennie, vagy X skill pontba kerül, de még arra sincs lehetőség, hogy megvegyem skill pontért, ott van ugyanúgy mint eddig, ár nélkül, elszürkülve. Mint utólag azonban kiderült ez egy ismert bug, írtam is a supportnak, válaszoltak is, hogy tudnak a problémáról és dolgoznak rajta, remélhetőleg hamarosan javítva lesz a dolog, de nem tudják megmondani pontosan, hogy mikor is…

Szóval problémák még mindig vannak, de fogynak. Ez is meg fog oldódni, remélhetőleg a többi hasonló problémával, hamarosan. Addig is ott van a játék többi, számomra kifogástalan része. Na jó, még így egy utolsó gondolatként én is iszonyatosan utálom, mikor egy mob fogja magát odébb sétál és addig nem lehet támadni őt, míg ő úgy gondolja, addig pedig feltölti a hp-ját. Az a legszebb, mikor ezt többször is megcsinálják egymás után, vagy ha többen vannak. Remélhetőleg ezt is hamar javítják, én bízok benne. A Guild Wars 2 így is a “legkedvencebb” játékom lett ezalatt a két hét alatt és már nagyon várom, hogy a többi karakteremmel is játszhassak, miután az első karakterem történetének a végére értem. (A játék PvP részével pedig még nem is játszottam a megjelenés óta. Abba is belekezdek majd valamikor azt hiszem…)

To be continued…

Advertisements
  1. 2012. szeptember 10. - 16:11

    Több helyen is egyetértek. A játékélmény szuper… mondjuk én hiányolok egy kis társaságot, mert akik megígérték, hogy jönnek, végül is nem jöttek el. De ennek ellenére ez egy olyan játék, amibe bármikor szívesen beloggolok :)
    Az mondjuk még érdekelne itt a cikk végén, hogy hogyan jött össze ennyi arany a gemekre?? O.o Én küzdök, eventezek, eladom minden cuccomat, de nincs elég pénzem. Pedig én is szeretnék majd Digital Deluxot, meg minipeteket…

    • 2012. szeptember 10. - 18:45

      Folyamatosan vásárolgattam a gemeket, 200-asával, kb. mindig 50-60 ezüst volt 200 gem, és szép lassan összejött. Én is eventeztem, meg haladok a sztoriban és a történetben, na meg az eddig magam mögött hagyott területeket mindig kimaxoltam, megcsináltam minden szívességet és megkerestem minden felfedezhető dolgot. Összesen egyébként 6-7 goldból meg lehet venni a 2000 gemet a jelenlegi árfolyam szerint, két hét játék alatt pedig nekem ezekből összejött ennyi. :D

      • 2012. szeptember 10. - 19:50

        Lehet az a baj, hogy még csak 45-ös vagyok és megvettem a Tier 1-es szettet a Ligetben… remélem magasabb szintem már jönni fog azért a pénz. Még a skill-manualt is meg kéne venni. Az az első arany mindig olyan nehezen jön össze :(

  2. 2012. szeptember 10. - 18:13

    Engem meg se kértetek hogy írjak? Szégyenletes… :)

    • 2012. szeptember 11. - 08:10

      Bocsáss meg nekünk balgaságunkért, engedd meg, hogy szégyenkezzünk, ó nagy urunk, ki szikrát csiholt az ANet elméjében, és elhintette játékunk magvait. Ámen.

      • 2012. szeptember 13. - 16:10

        :)))

  3. 2012. szeptember 11. - 07:38

    “kevés tapasztalati pontot gyűjthet egy karakter.”
    Na, ezt így, ebben a formában még nem hallottam a Guild Wars 2-ről… :(

    “napi egy-két órával tök jól elvagyok.”
    “Két hét után, kb 70-80 óra játékkal…”
    Szóval napi öt-hat az az egy-kettő… :)

  4. Merlinside
    2012. szeptember 11. - 12:30

    Az én tapasztalataim: A TP megjavítása kulcsfontosságú volt a gördülékeny játékhoz, szerintem ez a legnagyobb érdem amit sikerült a srácoknak elérniük. A fejlődés nem volt rossz az elején még nem vágtam mit kell csinálni első karival, így lassan ment az első 20-30 szint utána már belejöttem, bele éltem magamat teljesen 30-60 szerintem ez a legjobb része és a legszebb tájakat itt láthatjuk, a vége nagyon nem tetszett a sivár magmás jeges részekkel ahol csordákban járnak a mobok és szétkapnak egy pillanat alatt ( itt jegyezném meg hogy végig egyedül fejlődtem). Az insták szerintem klasszak bár nem olyan nehezek. Egy jó tier 3 mas gear 1500 token-t kóstál amit a vendornál ki is lehet váltani , egy insta (explorer módban) kör olyan 30 perces és 20 tokent ad, ki lehet számolni hogy nem 1-2 szer kell végig menni ugyanazon az instán én személy szerint a Flame Legion- os szettet farmolom mert rohadt jól néz ki. Továbbá az insta 30 ezüst / kör így az arannyal sincs gond tulajdon képpen mondhatjuk hogy 1 óra alatt 1 goldot simán ki lehet vele farmolni. A crafting az egy drága múlatság én weaponsmith-et kezdtem 200 as kürl lehetek de biztos belepakoltam már vagy 8-10 goldot.
    Desolation szerón tolom most a WvW-n nem állunk valami fényesen mindig a franciákat kapjuk akik szétcsapnak mindekit vagy 5ször annyi ponttal. A WvW-n is található vendor az pvp szettet ad, azt is tokenekből lehet kiszedni miútán megöltél valakit bele lehet lootolni 1 tokenért.
    Deluxe verzió szerintem sokat nem ér, inkább crafting boost-ot vennék 150 ért.
    Továbbá keresnék egy jó társaságot valami high populációs szerveren akik csapatként játszanak szinte minden nap pvp/pve /tpvp -re.

  5. Miss Casey
    2012. szeptember 11. - 13:15

    Jó írások, gratula.

    Amit szinte képtelen vagyok felfogni, hogy miért esik szinte az összes MMORPG ugyanabba a hibába? Ez pedig nem más, mint a craft rendszer.
    Azzal, hogy a tárgyak nem fogynak, elég valamit egyszer megszerezni és az a tiéd marad. Tehát nem fogsz gyártani másikat, mert nem kell. Ennek következménye, hogy előbb-utóbb minden slotba meglesz a tuti fegyó-stuff-gyűrű-stb. és nem fogsz gyártani, farmolni, nem leszel a gazdaság része, mert nem vagy se fogyasztó, se termelő. Nem tűnik fel senkinek, hogy csak a folyamatosan fogyó cuccok (kaja, potik) tartják mozgásban a piacot?

    Lehetséges megoldás:
    1. Halálkor 10% esélye, hogy valamelyik cuccod megy a levesbe. Bukod. Ennyi. Ha PVP-ben beverték az arcod, akkor lootolható ez a cucc.
    2. Legyen egy a tárgyaknak durabilitje, ami viszont minden javításkor csökken, mígnem a cucc teljesen használhatatlanná válik. Most, hogy javítható max csak arra jó, hogy legyen mire költened a pénzed
    3. Extra örült megoldás. Minden cuccod bukó. Ehhez persze az kellene, hogy ne lehessen olyan könnyen elpatkolni. Viszont mindenki megtanulna csapatosan közlekedni. Valamint lenne értelme a craftolásnak, a farmolásnak és az alacsony szinten történő TPzésnek.

    Ezt eddig még csak az EVE online mert felvállalni. Persze a más játékmechanika miatt.

    Még mindig nem érzem, hogy lenne tétje annak, hogyha meghal a karim. Felkelek és megyek tovább.

    • front3r
      2012. szeptember 11. - 20:17

      Nem is akarták hogy legyen nagy tétje. El is mondták, hogy nem akarják a játékost megbüntetni, mert ugye akkor a fun érzés csorbulna.

  6. nedvedicious
    2014. április 22. - 20:56

    Sziasztok! Mikor jelenik meg a játék?

    • 2014. április 23. - 11:35

      Tegnap.

    • Gandarel
      2014. április 23. - 15:09

      Szerintem nedved hibernálta magát miközben várt a GW2-re, csak még nem tudott megjelenési dátumot mikor ezt megtette.

  7. 2014. április 23. - 16:26

    Mekkora botrány lenne, ha én is beleírnám a saját első hét heti tapasztalataimat ;)

    • 2014. április 23. - 18:04

      ANet csődbe menne, és a Variance világuralmi törekvései sikerrel járnának.

      • Gandarel
        2014. április 23. - 19:39

        lol :D

        Am zhorak kihagyod a patchet vagy mi az? :P

      • 2014. április 24. - 06:44

        Ez a minimum ;)

    • Solefald
      2014. április 23. - 20:26

      Royal, szerintem senkit se érdekelne. :)

  8. nedvedicious
    2014. április 23. - 21:16

    na itt csupa olyan ember válaszolt, aki anno is törzsvendég volt :) Ezek szerint nyomjátok a gombot ezerrel még mindig xD

    • Cecilia Sunshine
      2014. április 24. - 02:00

      Van mikor úgy érzem meg sem merem nézni a /age-emet… :D

      • Shantey
        2014. április 24. - 12:02

        Ismerős érzés … :D A gond az, amikor a 2k+ órádra van aki képes ugyanennyivel rákontrázni …:’)

      • Cecilia Sunshine
        2014. április 24. - 22:57

        Az a baj tudod, én már majdnem ott tartok, hogy a tiedet triplázzuk meg… :D

      • Shantey
        2014. április 25. - 00:03

        High five? :D

  9. nathriel01
    2014. április 24. - 21:16

    Azért szépen necróztátok ezt a posztot. :D

    • Gandarel
      2014. április 24. - 22:11

      2 clsoe 2 animal 1 mid allisvain no gg

      • Stan
        2014. április 25. - 05:26

        no gf! nem gg :p

      • Gandarel
        2014. április 25. - 13:34

        no gg is volt :P

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: