Reklámok
Kezdőlap > Általános cikkek, theorycraft > GW2: B2P + Cash Shop

GW2: B2P + Cash Shop

(Előre szólok, hogy ennek a deleriumos ámokfutásnak, amit cikknek hívnak, nagyjából egyetlen mondatával sem értek egyet viszont azért fordítottam le, lássunk más véleményt is hőn áhított játékunkról.)

Ez így van, B2P (buy to play) + CS (Cash Shop).  Ahogy ezt az Anet blogján találtam (mely a hivatalos GW2 honlapról lett linkelve):

„… A festék árnyalatok különböző módokon lesznek unlockolhatóak mind in- és outgame.”

Ezt a mondatot jegyezzétek meg, később visszatérek rá.

A transmutation-rendszerrel képesek lesztek új itemeket szerezni az in-game boltunkból (a Transmutation Stone-okat, innentől TS), amik lehetővé teszik, hogy testre szabjátok a megjelenéseteket.

Az elsőt majd’ minden GW játékos ismeri. A régi játékban befesthetted a páncélodat. Ami a TS-eket illeti, lehetővé teszik, hogy a király kinézetét egy cuccnak beletegyétek egy erősebb stat-ú páncélba vagy fegyverbe. És hogy tisztázzuk, az in-game bolt olyan boltra utal, ahol igazi pénzért vehetsz itemeket csakúgy, mint a GW1-ben. (Itt a magyarázat.)

Hogy miért érdemes panaszkodni ez miatt? Meg kell fizetned a GW2 árát, csakúgy, mint a régiét. Ezután fizetős kiegészítő/kampány csomagokat terveznek. Én a standard 50-60$-os árakra tippelek. Egy F2P (free to play) játékban semmiért sem fizetsz és egy fantasztikus játékot kapsz. (Szándékosan kicsi táskákkal és ronda páncélokkal.) Miért fizetnél 60$ ezekért a játékelemekért, rögtön miután megvetted a játékot?

Mielőtt háborúba kezdek a Cash shopokkal, a játékosok jogaiért és a DLC-ért (downloadable content-letölthető tartalom), az Anet community manager-e, Regina Buenaobra ebben az ellentmondásos témában ezt mondta: „ A fejlesztőink igazán törődnek a játékkal, szenvedélyesen szeretnék lenyűgözőre megcsinálni a játékosok számára. Megértjük az aggályaitokat, és szívesen meghallgatunk bárkit.” (Számomra ez baromi szimpatikus az Anettől…) Tehát azt javaslom, ha valakinek gondja van ezzel, gyújtson fáklyát és irány az „elit” rajongói oldalak egyike (amit ők látogatnak) vagy írjatok mail-t nekik. E rövid megfigyelésem után tudom folytatni a futamom. Remélem helyesen számoltam. Nyugodtan ellenőrizzétek és kommenteljetek.

Mielőtt bárki letámadna, hogy csipkelődök a jó öreg Anet-tel (ami az NcSoft tulajdona), hadd hozzam fel a negyedéves jelentéseiket. Amit erre találhattok.

A részletesség kedvéért, 1$ nagyjából 1139.5 KRW (koreai won). És a grafikonjaikon KRW van a millióknál. Ha ránéztek a számokra, a GW-t még mindig veszik, annak ellenére, hogy az utolsó kiegészítő 3 éves. Ezután vessetek egy pillantást a nettó jövedelmükre, ami egyszerűen a (BEVÉTELEK + NYERESÉG) – (veszteségek + KÖLTSÉGEK). Még úgy is, hogy 47 millió $-t vesztettek egy peren, ami úgy hiszem 2010 Q2-ben történt, maradt 26 milliójuk, egyetlen negyedév alatt.

Szabadon mocskolódhatsz a jelentéseket nézve, ahogy meglátod mikor jelent meg a GW és barátai, de nézzük a jelenlegi negyedévet, 4 millió USD a GW-nek. Negyed év alatt egy olyan játéknál, ami felett eljárt már az idő. Ez rohadt sok. Csak várj amíg megjelenik a GW2, és az összes játékos megveszi 60 dollárért. Képzeld csak el, mennyivel nagyobb lesz a nyereségük, amikor mindegy is hogy mennyit, de fizetni kell a „király festékszínekért” (Helló néni!!! Ingame is megszerezhetsz minden színt, leírtad te is kicsit feljebb…) meg a lehetőségért hogy a páncélod kinézetét megváltoztathatod és még bármi másért, amiről úgy döntenek, „csak kozmetika”. Elnézést kérek ezért a cikkért. A nyereségük olyan kicsi, hogy még én is többet termelek.

Srácok, igazatok van. „Ezek csak kozmetikai cuccok.”

Mindezeken túl úgy hiszem, az én és a ti 60$-otok nem elég, hogy fedezze a kozmetikumokat meg mindent amit ezekhez csapnak. Még ha minden alapból rajta van a CD-n se.

Elfelejtettem, hogy az MMORPG-knek és a GW-nak nem kulcsfontosságú eleme, hogy testre szabható legyen a karakter.

Szégyellem szavaim…

(Itt álltam meg másodjára, van miért bocsánatot kérnie ennek a hölgynek, helyenként olyan hülyeségeket ír, hogy fáj leírni… Megfogadtam, hogy nem írom tele a cikket de csak nem álltam meg, sry:D)

Most lázadjunk az igazságét!

Azok számára, akik egy ideje távol vannak a GW-tól (az elsőtől), elmondom, hogy ahhoz is adtak cash shop-os cuccokat. Feltételezem, a lehetséges nyereségből akartak egy kis ízelítőt, mert úgy néz ki, hozzák az ötletet a GW2-be is. Úgy tűnik, a cash shop motiválja őket, erre bárki emlékezhet, aki megvette az Eye of the North kiegészítőt. Emlékeztek a páncél-újrahasznosítás körüli vitára? (Azoknak, akik nem tudják: a prestige páncélok elég komolyak voltak a GW PvE részében) Kétségtelen, a tervezőket eléggé motiválta a cash shop, hogy egyedülálló páncélokat tervezzenek, szemben a másolt vagy módosított formákkal.

Nem csak ez, de a keresett funkciók, mint a „fodrász”, vagy a több karakter slot… Négy éven keresztül, minden változtatás, darabja 10 dollárért! Valaki azt feltételezte, szükség van a cash shop használatára, mivel a GW2 szabadon bejárható és perzisztens lesz, de van sok F2P játék is, ami tudja ezt és nagyszerű a grafikája. Úgy gondolom ez az égbekiáltó kapzsiság tendenciája. Nem csak az Anet-től, de más játékfejlesztőktől is.

Ez egy valóban nyugtalanító trend, amellyel a P2P játékok is bevezetik a cash shopokat, az engedékeny játékosok pedig állítják, „Ezek csak kozmetikai kiegészítések…” amíg a hátasok, játéksegítő rövidítések és a „Vásárolj és nyersz” helyzetek nem jönnek. (Most már biztos vagyok benne, ez az ember valami tudatmódosító hatása alatt áll…)

Nem vagyok a cash shopoknak a rajongója egy játéknál sem, ahol már egyszer fizettem a játékért. Különösen ha van előfizetés, vagy versenyképes játékként kísérel meg a piacon maradni. Ne hívjatok vészjóslónak, hogy a WoW pet-es és mount-os cash shopot fog kapni. Az Aionnál hozzáadták a karakter újraalkotásának lehetőségét annak dacára, hogy nem tudták megállítani a botokat és farmolókat. Még a Team Fortress 2 is kapott könnyítéseket és rövidítéseket a nehezen megszerezhető cuccokhoz.

A konzolos játékok sem mentesek ettől az üzleti fogástól, de ők DLC-nek hívják, ahol item csomagokkal, kozmetikumokkal próbálják kipréselni a fogyasztó pénzét. Ez különösen undorító, ha pl. visszaemlékeztek a Resident Evil 5 Vs. csomagra. Csak egy 351 KB-os nyitófájl volt egy olyan dologhoz, ami már alapból a discen volt! Ez nagyjából olyan, mintha eladnának neked egy lovat, aztán meg kéne venned a szerveit. (agyrém…)


Nekünk játékosoknak be kell fejeznünk az engedékenységet és azt, hogy a millió dolláros cégek becsapjanak. „Ez csak kozmetika” „Nem kell megvenni”. Úgy teszel, mintha nem fizettél volna 60$-t, és ki is rabolnak.

Mi történt velünk? Miért hagyjuk, hogy a trollok meggyőzzenek minket, a megalapozott érveink csak sírások? Senki sem tudja kritizálni az ilyen óriásokat, minden erőfeszítés csak a jó öreg sírás lesz. (Irány a HelloKittyOnline, ott minden szép és jó…)

A fanboy az új homo sapiens, DLC vásárlásra és ugyanannak a játéktartalomnak a kétszeri megvásárlására ítélve, amit a játékos eleink oly boldogan élveztek.

lista néhány bűnelkövetőről, akik olyan dolgokat adnak el neked ami már alapból a discen van.

Végszó

Ugye egy hiba kiüti mindenkinek a szemét, mégpedig az, hogy sír a hölgy hogy a f*sza festékeket meg kell venni, miközben néhány bekezdéssel feljebb ő idézett a blog post-ból—IN és outgame lehet megszerezni mindet. Tehát ha nem akarsz fizetni, nem kell.

A mási része a dolognak, hogy a TS-ért se kell fizetni, főleg, hogy az összes armor olyan zsír lesz a játékban, hogy senki se akarja majd lecserélni egyiket sem. De ez persze csak személyes vélemény.

Nem értem miért fáj neki a 4 milliós bevétel, meg hogy mi ez a nagy multi-utálat, na meg hogy a F2P játékokat mennyire dicsőíti…Menj oda Nyanya, jobb is lesz ha nem találkozunk a GW-ban.

Harc az igazságért, szervek nélküli lovak, trollok… Gondolom durva dolog gyógyszerre piálni, de ennyire?

Mégis volt 2 érdekes dolog számomra itt. Az egyik a grafikon, nem gondoltam hogy a Lineage 1 + 2 az NCSoft zászlóshajója, ha a bevételi számokat nézzük. A másik pedig a kommentek sokszínűsége, van pár hasonszőrű érdekes egyén, de összességében lehet találni normális, jó ellenpéldákat hozó értelmiségit is. Ezeket, ha nem haragszotok most nem fordítanám le, akit érdekel,  megtalálhatja az eredeti helyükön őket.

A linket xer303-nak köszönjük!

U.i.: Boldog 200-adik posztot! (Túl a 2500 kommenten) :)

Reklámok
  1. xer303
    2010. október 4. - 18:07

    Köszi a fordítást. Jó volt így magyarul is elolvasni. ^^

    És GG a 200. cikkhez! :D

  2. Shiro Tagachi
    2010. október 4. - 18:26

    Vagyis a sok pénzes gyerekecske megveheti szenvedés nélkül azt amiért mi küldizgetünk…:O
    Amugy télleg irdegsítő volt a rinyálása, külön élvezet ha olvashatk egy zárójeles kommentet hozzá olyan jókat derülök rajta és feldobja az ilyen cikkeket.:D

  3. 2010. október 4. - 18:35

    Engem GW1-ben is nagyon irritált a CS főleg a Bonus Mission pack mert abba olyan jó kinézetü fegyverek voltak hogy had ne mondjam , nekem meg csak fájt a szivem, hogy nem szerezhetem meg öket, de nem mintha a többi(storage/character slot, PVP skillek) nem lettek volna idegesitőek. Én egy valamit tudok csak mondani amit szerintem jó ha igazi pénzért tesznek a játékba az a karakter kinézetének teljes megváltoztatása (de alap elérhető haj, skin ilyenekkel).

  4. Geri
    2010. október 4. - 18:37

    Na én most kisebb képzavarban vagyok

    “A transmutation-rendszerrel képesek lesztek új itemeket szerezni az in-game boltunkból (ez gondolom akkor fizetős megoldás)

    “A mási része a dolognak, hogy a TS-ért se kell fizetni, főleg, hogy az összes armor olyan zsír lesz a játékban, hogy senki se akarja majd lecserélni egyiket sem. De ez persze csak személyes vélemény.”

    No most akkor fizetni kell a TS-ért avagy nem ?:D ha nem akkor hogyan szerezhető máskép? (bocsi ha hülyeséget kérdeztem nem játszottam soha GW vel )
    Egyébként szép lesz biztos az összes armor de nyilván lesz ami jobban lesz ami kevésbé tetszik

    Ez a Cash shop nekem sem jön be amúgy gondolom nem jut előnyhöz senki belőle ha más úton is megszerezhetőek lesznek azok a cucok amit megvennél de jobb lenne a game nélküle.

    • aerodon
      2010. október 4. - 18:49

      Jajj bocsi, tényleg kicsit félreérthető voltam, a TS fizetős lesz,a rendszer keretein belül a store-ból lehet megvenni, ezek az “új itemek”, maguk a stone-ok.
      Az meg hogy nem kell érte fizetni úgy értettem, hogy ha nem akarsz, nem kell, mivel nagyon szép lesz minden armor. Nem hiszem hogy annyira rosszul érezné magát bárki a cuccaiban, maga a rendszer annak fog feküdni igazán, aki nem sajnálja a pénzt (vagy megteheti), hogy akár lvl 80-on is lvl 40es insta setben feszítsen, de a 80as statokkal.

    • 2010. október 4. - 18:52

      “A mási része a dolognak, hogy a TS-ért se kell fizetni, főleg, hogy az összes armor olyan zsír lesz a játékban, hogy senki se akarja majd lecserélni egyiket sem. De ez persze csak személyes vélemény.”

      Szerintem ezalatt azt érti hogy olyan jól fognak kinézni az armorok hogy igazából senki nem akar venni majd TS-t. (boccs ha félre értelmeztem)

  5. Almuska
    2010. október 4. - 18:40

    Még mindig jobb a Cash Shop mint a mikrotranzakciós vagy a P2P cucc… ez van, hiába foly be a megjelenéskor kibaszott sok pénz, az elfogy (fizetés, szerverek fenntartása, költségek, fejlesztés, új kieg készítés stb.)… Ez van, pár fasza szín (már akinek..) meg cucc testreszabás… Kell valami kicsi de aktív, folyamatos pénzbeáramlás a cégnek…

    Meg amilyen a GW2 lesz, jóhogy megérdemelnek az Anetesek egy kis zsebpénzt :D

  6. Fade
    2010. október 4. - 18:47

    Hát ez ebben a meglátásban egy vicc. Ha fáj hogy a cégnek ami a kedvenc játékát készítette van bevétele, akkor ne nézegessen grafikonokat.. Továbbá szerintem a cash shopos dolgokra jó példa amit az ilyen facebookos flashjátékokban találni, hogy pár dollárért kaphatsz xy pontokat (mindenhol máshogy hívják, játékfüggő :D), és ezekből tudsz magadnak gyorsabb fejlődést, jobb felszerelést vásárolni, amit ugyanúgy meg tudsz szerezni ingame is persze, csak lassabban. Sőt, továbbmegyek, xy pontokat is lehet szerezni játékon belül, teljesen ingyen (nyilván nem annyit egyszerre mintha ráköltenél, és csak ritkán). Legalább ez utóbbit megirigyelhetnék Aneték is, szerintem, bizonyosan alábbhagyna a nerdrage ezeknél a rettentő ellenszenves vészmadár-hárpia mutánsoknál. :)

  7. Geri
    2010. október 4. - 19:04

    Na így már minden világos, köszi a gyors választ.
    Tény h nem tetszik ez a CS de még mindig ezerszer jobb mintha fizetős lenne. :D

  8. 2010. október 4. - 19:05

    Én meg most látom hogy Geri be előzött engem válaszadásban :D

  9. 2010. október 4. - 19:06

    hagimuki :
    Én meg most látom hogy Geri be előzött engem válaszadásban :D

    Javitom: aerodon

  10. Mephi
    2010. október 4. - 19:09

    Egészen biztos vagyok benne, hogy a GW2 nem lesz ingyenes. Már a GW1-ben is lehetett látni, hogy bizony lehet új fizetős armorokat venni (Dwayna’s Regalia és Grenth’s Regalia) nagyonn ládát, stb. Ez biztosan megmarad a GW2-ben is.
    De és ez a DE nagybetűvel van írva, gondosan figyeltek arra a fejlesztők, hogy ezek az armorok csak a kinéztet módosítsák, az armor értékeit ne. (Igazából ez nem is armor, csak egy skin, de aki ismeri, annak nem magyarázom, aki meg nem ismeri, az utánanéz a wikipedia-n).
    Szerintem egyszerű a recept. Szerezd meg a játékban amit lehet (Sosem értettem miért jó megvenni valamit, ami a játékban megszerezhető. Amiért megküzdök, az emlék marad…) Majd ha már minden kilockoltál, és van olyan, ami annyira tetszik, hogy csak pénzért vásárolható, akkor azt az egyet vedd meg magadnak születésnapra, vagy karácsonyra (2 mozijegy vagy pizza ára.)
    Aki meg nem annyira érdekelnek ezek a látványfokozó dolgok (pl engem) az meg jót fog vigyorogni, amikor vérpistike beállít a PvP pályák egyikére a csili-vili ruhájában, és miután 2 perc alatt már 5-ször padlót fogott, dühöngve és noobozva lelép :)

    • Shiro Tagachi
      2010. október 4. - 19:37

      Ezzel egyetértek tetszik a kommented:D
      (like)
      Anó wowoztam és ott történt ez velem h jöttek full swp setben a lowok és csak döltek és sírtak h nekik miért nem megy pedig tökre lekoppincsolt rólam minden cuccot(talent,gear), én meg jót röhögtem. XD

  11. Fishbone
    2010. október 4. - 19:19

    “Valaki azt feltételezte, szükség van a cash shop használatára, mivel a GW2 szabadon bejárható és perzisztens lesz, de van sok F2P játék is, ami tudja ezt és nagyszerű a grafikája.”
    Ezzel nem tudom, mit akar. Egy F2P játékban talán nincs cash shop? :D Sőt, tudtommal néhol gameplayben is előnyösebb helyzetbe hozzák a bizonyos dolgokat kifizetőket, nem is beszélve arról, hogy a F2P MMO-k legnagyobb része pocsék (ez szubjektív vélemény, de néha tényleg nem értem, hogy létezhet annyi koreai, akik a milliónyi egyforma MMO-jukkal annyian játszanak).
    A Guild Wars-ban soha, de soha nem volt olyan shopos dolog, ami a játékban előnybe hozta volna a fizető játékost. Oké, a ládában a plusz férőhely jól jött volna, de az alap mennyiséget is kielégítőnek találtam. Az alap karakter slot mennyiség is elég, akinek annál több karaktere van, az vagy olyan kocka, hogy mindegyikkel képes játszani, na ő meg is érdemli, hogy fizessen extra slotért, vagy pedig van 10 storage karaktere, akiknek semmi dolguk nincs, csak hogy a felhalmozott tárgyakat átpakolják nekik. Na, az ilyenek is megérdemlik, hogy extra slotért fizessenek.

    • tomtom
      2012. január 15. - 10:51

      Nem találtam arról infót, hogy most (gw2-ben) hány karaktert lehet majd indítani egy accountal…
      Esetleg te tudod? :O

      • nathriel01
        2012. január 15. - 11:09

        Még nem tudni. GW-ben, kezdéskor, 6 kasztra jutott 4 karakterhely, valamint minden kiegészítő megvásárlásával kaptunk még + 2-t. Ha tippelnem kéne, akkor azt mondanám, hogy olyan 5-6 karakterhelyre számíthatunk kezdéskor.

      • Bubi
        2012. január 15. - 11:10

        Jelenleg nem adtak még róla pontos infót, annyit tudunk, hogy elég ahhoz, hogy senki ne érezze magát nagyon korlátozva, de nyilván ebből is fognak bevételt szerezni, tehát nem viszik túlzásba..^^

        Ugye gw1-ben ha nem vettél pluszba, akkor (mintha) nem lehetett minden kasztból karaktered, de nem is mindenki szeretett volna ilyet, tehát csak a “kockáknak” “kellett” venni. (Habár én is vettem 3-t, de kaptam érte BMP-t :D Viszont így még maradt helyem egy pvp karinak is, ami mindig más kaszt volt, attól függően, hogy épp mi kellett..^^ )
        Szerintem hasonlóan akarják majd felépíteni, habár a fajok miatt többváltozós lett a képlet :P

      • tomtom
        2012. január 15. - 11:12

        szuper! köszi a válaszokat! szerintem ha 3-nál több lesz (4 felett már örülök :D) akkor boldogak lehetünk! :DD (legalábbis én az leszek! :D)

  12. Travis
    2010. október 4. - 22:08

    Hát ameddig nemlehet szuperszétütlekeccsot képességet venni addig feszüljenek a csilivili cuccokban csak ne jutassák nagy elönyhöz öket

  13. Messiah
    2010. október 4. - 22:16

    Szerintem Cash Shop nem gázos, amíg nem viszik túlzásba … pl nincs tul sok store-item, nem jelent előnyt, nem eget-rengetően drágák satöbbi. Nekem pl van BMP-m amikor két éves lett main-karim, megvettem neki ajándékképp. És ha belegondoltok a négy costume 7$/ea. ami ugy nagyjábol 1400huf. Több dolgot is amugy nem vettem meg, amit szerettem volna … szóval vágom úgy valamennyire, hogy persze szépen néz ki meg minden, de ha most nincs rá pénzem/lehetőségem akkor nem veszem meg és ennyi … engem nem zavar.

    Ami parásabb és amivel nem értek egyet az a dombornyomott kártyához kötés, és remélem GW2-ben majd – mint BMP-nél – online rendelésre is gondolnak. Szerintem direkte kiszúrás saját magukkal szemben, mivel a munkaképes-korúakra korlátozzák ezt a lehetőséget. És ebből még lejön egy nagyobb százalék, mivel sokan vannak akik nem keresnek annyit hogy dombornyomottuk legyen, és ebből még egy nagyobb százalék lejön akiknek van dombornyomottuk, de félnek megadni a banki adataikat egy online-gamenek. BMP fasza volt anno, a banki átutalásos megoldással. Semmi nem kellett hozzá, bankszámla sem, csak bemész mondod hogy ennyi pénzt utaljanak át ide, másnap pedig már meg is kapod a cuccot amit rendeltél. … Ennyi eszük nincs aztán sírnak az anyagiak miatt. Bocs de undorító ez cikk.

  14. 2010. október 4. - 22:55

    Én örülök a mikrotranzakciós rendszernek. 2 dolog miatt:
    1. Ha nem akarok venni semmit, nem veszek. Előnyhöz nemjutok azzal ha bármit is veszek max saját kényelmemnek, kinézetemnek jó. (teszemazt egy nagyobb inventory, wh stb, de ha nicsn nagyobb akkor is megoldom, nem tartok annyi szemetet magamnál)
    2. Inkább legyen mikropayment, minthogy a játék havi 13eur legyen és nem kapok semmit érte (képletesen).
    Valamiből fenn kell tartaniuk a szervereket és ahhoz pénz kell, rengeteg. Aki akar venni valamit az vesz, aki nem az nem. Semmi hátrányban nem lesz aki nem vesz. Az meg hogy a festékeket lehet venni az egy dolog, lusta gyerekek majd a szüleiket lehúzzák 4-5euróval hoyg legyen egy adag festékje, 300+ színnel amiből kb 20at ha fog használni, és azt a 20 színt 2hét játékkal összeszedhette volna.
    Persze az embernek midnig probléma ha fizetnie kell, de ingyen nem adnak semmit, és ANet sem kapja ingyen a netet és a szervereket, support teamet, fejlesztőket stb, és valahonnan kell a pénz.

  15. Meridian
    2010. október 4. - 23:03

    nem értem az egészet… itt sírtok ezen a dolkgon holott mostanság ép a WoW-ban kellene ezt tenni, igencsak jogosan?!

    A wow-ban ugyan nincs “item shop”, viszont havidíjas, és mostanában már csak félévente van valami content – az is többnyire recylált objektekkel, csak más színekben, és bódog-bódogtalan fizeti a havidíjat. Ráadásul most már ott szemét módon megy a dolog, mert ugyan van esély arra, hogy csilivili cuccot (pl főnix mount – vagy pl. allysoknak a Baron lova)de kb 1:10000-hez… viszont bevezeték az utóbbi időben azt ha valaki fizet külön pénzeket a havidíjon felül, nem is keveset, akkor a legszebb cuccokat ráadásként megkapja – semmit nem kell tennie a pénztárcába nyúláson kívül,

    Ez szvsz egy normális, korrekt üzletpolitika mellett a hűséges játékosoknak alapból ajándékként is adhatnák/járna (pl a mostani astral mount ugye). Mert mit kaptam azért, hogy 4 éve megszakítás nélkül fizetem a havidíjat? Eddig semmit. Ja igen, persze, játszhattam a játékkal.
    De ha astral mountot akarok akkor elkérnek 20 EUR-t ami még a havidíjnál is több (ha jól tudom az árát)
    Na ez a pofátlanság, nem az amit fenntebb láttam.

    Amúgy én nem ellenezném azt se, hogy GW2 havidíjas legyen (valamiből meg kell élni a fejlesztőcsapatnak is, meg üzemeltetni kell a szervereket – azok nem olcsók amúgy), de akkor aztán télleg ne legyen apelláta, dolgozzanak a pénzért meg azaz folyamatosan lássanak el új dolgokkal, és extrákat ne pénzért hanem a hűségért cserébe adjanak. Persze a havidíj is legyen korrekt ne lehúzós. Pl szvsz én úgy vélem a jelenlegi standard ár a 12.95 EUR az 2 vagy 3 hónap díja lehetne, azt sztem bárki kibírja. Bár persze vannak diákok is, de ha azt vesszük egy-egy nagyobb buliban ezt sec-perc alatt elveri, szóval ez sem ellenindok. Aki meg melózik az havi 1000-1500Ft-ot simán kibírhat, ha cserébe jó a játék.

    • 2010. október 5. - 07:14

      “itt sírtok ezen a dolkgon” ha figyelmesen olvastad volna a cikket, látod, hogy nem mi sírunk. Én speciel jót röhögtem a cikk eredetijén.

    • Nephatum
      2010. október 5. - 09:07

      Miről beszélsz ember? Valós pénzért mit lehet kapni WoWban? Ingame petet, ami semmire nem jó meg a Celestial Steed mountot, ami annyira gagyi, hogy nem igaz. Ezenfelül még mitlehet kapni? Ja, hogy semmit. Értem

  16. Eldron
    2010. október 5. - 00:02

    Az igaz ami igaz, hogy valamiből a fejlesztőknek is meg kell élni. De eléggé sokan vagyunk a Földön akik, majd ezzel a játékkal akarnak majd játszani, és a játékosoknak is lesz egy olyan rétege, akik kidobnak majd pénzt ezekre a “kis dolgokra”. Mert ugyebár megigérték, hogy nem lesz havidíjas akkor ne is legyen! Az Anet-en belül meg biztos kikalkulták és megtervezték az egész marketing részét, hogy ők is hasznot húzzanak, de nekünk se okozzanak csalódást. Szerintem lesz elég gazdag csemete vagy esetleg jómódú szülők akik majd plusz pénzt áldoznak. :)

  17. RoyalPredator
    2010. október 5. - 08:31

    Na asszem dombornyomottat kell igényelnem…

    • 2010. október 5. - 10:46

      nem kell dombornyomott szerintem, én sima otp s mastercardommal szoktam midnig vásárolni, steamen, online storeokban, aiont is azzal vettem és fizettem.

      • valaki
        2010. október 5. - 12:27

        Pár kommenttel feljebb írtam, hogy “dombornyomott kell”. Az in-game store jelenleg csak és kizárólag azt fogad el (Visa, Master Card, American Express, Carte Bancaire, Carte Bleue). Ha te OTP-s vagy akkor neked Visa Electronod van, amit nem fogad el. Így az egyszerű tizenakárhány éves srácok – akik a legnagyobb részben ezt a játékot játszák – hiába lenne rá pénzük, nem tudnak vásárolni in-game storebol. Egy dombornyomott kártya igényléséhez pedig havi több százezres forgalom szükséges.

      • 2010. október 5. - 13:08

        Azzal nem vitatkozok, hogy dombornyomott kell, én nem néztem utána csak eddigi vásárlásaim alapján gondoltam, hogy nem kell dombornyomott, viszont azt csak tudom hogy milyen kártyám van:D
        hxxp://www.kepfeltoltes.hu/view/101005/IMG_0674_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  18. Fefe
    2010. október 5. - 08:53

    Amúgy nem értem h miért csak a kulák gyerekekkel példálóztok!(a többség) Én se vagyok híve ezeknek plussz a fizetős dolgoknak, de ha vmi nagyon fog tetszeni, vagy épp szükségem lesz egy slotra, igenis jó szívvel fogom átutalni azt a 10/15/20 EU-t! Inkább én utaljak néha MAGAMTÓL, minthogy muszájból kelljen havonta ugyan ennyit!

    Off: mikor bétázhatunk már?!?!?!?! :-)

    • 2010. október 5. - 09:10

      “Inkább én utaljak néha MAGAMTÓL, minthogy muszájból kelljen havonta ugyan ennyit!”
      Itt a tökéletes igazság. :)

    • 2010. október 5. - 09:13

      This. Hozzátenném, hogy anno a barátnőmnek születésnapjára megvettem a 4 storage fület. Jobban örült neki, mint a csokor virágnak :D

      • methof
        2010. október 5. - 13:22

        Behalok rajtad XD

  19. erasmus
    2010. október 5. - 09:13

    Szerintem is legyen inkább micropayment aki akar meg hadd fizessen, de nem is értem ezeket a színeket hogy hozta ide mikor simán játszva is begyűjthető a színek nagy része vagy csináljon egyből több különböző fajú karakter rögtön lesz egy csomó színe :). A TS nekem is fáj egy kicsit, hogy csak pénz ellenében elérhető de mikor májad végre játszani fogok szerintem eszembe se fog jutni hogy van ilyen lehetőség…

    A cikkben egyébként azzal viszont teljesen egyet értek amit írt a DLC-kről megveszd ott van a lemezen de fizess 10$ és old fel hogy kapj plusz 10-15 perc játékidőt.

    • erasmus
      2010. október 5. - 09:14

      lol nem tudom hogy sikerült de májad = majd :D

    • Chucky
      2010. október 5. - 10:02

      A színekre és a game store-ra akarok adni 1 jelenleg is működő GW1-es példát. A GW1-ben maradt kis csapatot dicséri a megalkotott Zaishen Managerie. Ez 1 peteknek fentartott állatkert aminek lényege, ha befogod az állatkád és felneveled beadod megőrzésre. Bármikor lecserélheted a meglévőt vagy akár másik karakteres is megkaphatja anélkül, hogy járt volna olyan helyen ahol befogható, stb. Csak bemész az állatkertedbe és kikéred. Ráadásul jó móka befogni az összeset mert szép hely. Felhúzni őket minden fejlődési szintre az már kockaságot igényel de arra is voltak trükkök. Szóval ez egy jó elfoglaltság jó móka, ennek megvolt a game store-os megoldása. Megvehetted az állatkerted az összes állatkával unlockolva. Gondolom a titlehez kötött rainbow főnix nem járt :D. A lényeg, aki nem akart időt tölteni ezzel csak akarta mert csak, akkor megvette. Engem nem hozott előnytelen helyzetbe, én összegyűjtöttem mindet és ezzel is telt az idő szórakozva.

      A 2-ben is ilyen lesz a szín dolog, ha lesz ilyen mert én ezt a blogos szövegekből nem éreztem ki, hogy a dye game store-ból vehető lesz.

      Sokan ezt az megszerzésekre fordított időtöltést már pocséklásnak érzik vagy valami hasonlónak, hogy inkább high-end tartalom kell és azt tolják, amikor meg már nincs új lelépnek. Nekem is volt ez az érzésem tavaly és idén tavasszal is itt hagytam a GW-t szerencsét próbálni, de arra kellett rájönnöm, hogy limóból opelba vagy trabantba ülni és azt vezetni nem olyan. A GW az GW, azt nem űberelték még és akkor inkább ebbe ölöm a szabadidőm ha már online játék akkor legyen GW a 2ig simán kibírom akár ha több évet is kell várni van mit csinálni :) Persze ezt tudjuk már nem olyan messze van :)

  20. Chucky
    2010. október 5. - 09:34

    Az 1-et azért játszották annyian mert 1x vásárlós volt és nem volt havi díja. Ezt megtartják MMO-vá válása után is elmondták ezt már párszor és ennek lényegi oka, hogy okos emberek hosszú tervezés után jól kivitelezett hálózati megoldásokkal alkották meg a játékot. Apró töredéke a byte/sec forgalma a GW szervereknek mint bármely más MMO-nak. Ezt a GW2-ben is hozzák, mert ha nem tudták volna, változtattak volna az üzleti modellen.

    7 órája került fel 1 új blog az ANET oldalára:
    http://www.arena.net/blog/james-boer-opens-the-cinematics-toolbox

    Ebben is pl van 1 jó utalás a hálózatra. Pontosan az hogy az 1gyel ellentétben itt már nem a szerver dolgozza fel a videót, hanem mindent a kliens renderel. Ebből rögtön levágtam azt, hogy a hálózati forgalom itt jócskán csökken ezen a téren. Nyilván persze a 2 komplikáltabb lesz az 1hez képest de így jut is marad is, nem feltétlen nő a sávszélesség igényük.

    A havidíjról saját vélemény, hogy a GW1 megalapozta a jövőjét ezzel a modellel és ha most váltana esélyes lenne, hogy a GW1-es közönség egy része nem jönne a 2-re emiatt. Másik oldalról viszont a havidíjas MMO-kkal játszók bevett hülyesége a mai napig az – mint 1 fentebb hozzászóló a havidíjról is írt -, hogy ami nem havidíjas az szar és elhanyagolt. 2005-2007 között amíg fejlesztették és nem álltak át a 2re volt fejlesztés elég intenzív, nagyobb mint akár melyik MMO-ban ami havidíjas. 2007 óta is volt játszható tartalom fejlesztés persze az csak 1 kis csoport eredménye már nem a teljes Anet-é. Ebből azt akarom kihozni, hogy most a fő prioritás a GW2 az is marad hosszú évekig (tovább mint az 1 volt) az Anet-nél nem kell attól félni, hogy nem fognak tartalmat adni mert csak 1x fizetős a téma. Aki nem hiszi nézze meg az update-k rendszerességét tartalmát a wiki-n 2005-re visszamenőleg. Szóval ezt a nem havidíjas akkor szar beégetett begyepesedett gondolkodást ideje lenne elfelejteni srácok.

    Más dolog az, hogy a GW1 nálam bizonyított és előfizetnék rá ha havidíjas lenne, aki erre vágyik ne legyen olyan naiv, hogy ez változtat valamin is. Mert marad a Buy to Play (megveszed a dobozos verziót) és ezen felül Pay tp Play (még fizeted a havi díjat is). Szóval semmivel nem lenne igazságosabb az a rendszer sem lásd jelenleg is futó havidíjas MMO-k.

  21. ataista
    2010. október 5. - 17:05

    Ennyi hülyeséget rég olvastam egy cikkben.
    1. A wowért nemhogy az alapjátékért, de még havi díjat is fizetsz pluszban, amiért nagyjából ugyanannyit kapsz, mint a gw-ben, nem hogy az ingyenes társaikban amik azért olykor nagyon lagosak, és ha nem veszel ingame akkor eléggé letudsz maradni.
    2. A wowban is lehet mikrotranzakciókat venni, nem csak a gwben, ráadásul a gwben olyan alap dolgok vannak amiket 1-2 óra alatt amúgy is megtudsz szerezni, tehát nem értem mire ez a felháborodás.

    all in all: fizetős játék, ezért remek support jár, míg az ingyenes társaikért közel sem… és a wow minőséget hozza, a mikrotranzakciós része meg egészen kiváló, hiszen olcsó is, és olyan dolgok vannak benne, amiket könnyen megszerzel játékkal is.

    Egyszóval ez a cikk csak törlésre méltó, és egy warningra az írójának.

  22. Mazsola
    2010. október 6. - 09:13

    Ha valaki emlékszik a kezdetekre… A wow fejlesztői közül néhányan lázadtak a blizzard “pénzéhsége” ellen. Kiváltak és megalapították az ArenaNet-et. Ezek a fejlesztők úgy gondolták hogy kaphatsz szép és jó játékot akkor is ha nem fizetsz érte havonta x összeget. Elképzelésük szerint nem a havidij tart életben egy játékot hanem az ha a játékos jól érzi magát és élvezi amit csinál. Szvsz a havidijat nyugodtan elfelejthetitek. Az pedig hogy pénzért lehet venni dolgokat amik nem juttatnak gyakorlati előnyökhöz korrekt. A célközönség nem mi vagyunk hanem németország de ezt ők is elmondták. A helyetekben örülnék hiszen tőlük be fog jönni annyi plusz pénz ami bőven fedezi a játék üzemeltetését és fejlesztését amit mi is örömmel fogadunk majd.

    • 2010. október 6. - 12:15

      Mondjuk, ha megengedhetem éppen majd magamnak, tuti bevásárolok 1-2 marhaságot. Csak asszony meg ne tudja… :D

      • chuckygwzik
        2010. október 6. - 13:58

        Csak időzíteni kell, légyszi-légyszi vegyünk meg a … mondja ő, erre te jó-jó de akkor én meg veszek a játékban … . :D

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: