Reklámok
Kezdőlap > Guild Wars 2 játékmenet > John Hargrove a loot-ról

John Hargrove a loot-ról

Helló Világ! John Hargrove-nak hívnak és én vagyok az egyik felelős tervezője a GW2 reward (jutalom)- és item rendszerének.

Azt hiszem azzal kell kezdenem, a GW2 fejlesztésének kezdete óta igyekszünk megtalálni, a játék mely eredeti szempontjai azok, amelyek sikeresek és alapvetők az igazi GW élményhez. Ezen elméletek megállapításával olyan játékot alkotunk, ami hű marad a szellemi elődjéhez, mégis halad előre a műfajban. Ezt szem előtt tartva, be szeretnék mutatni néhány, az itemekhez kapcsolódó alapelvet, amik a GW2 jutalmazási- és item rendszerének tervezését alakították.

GW-elv #1: Mindenki kap egy löketet a pinataból.

A GW2-ben teljes mértékben a játékosok egyénenkénti díjazása mellett köteleztük el magunkat. Többé-kevésbé azt is lehet mondani, hogy nem akartunk egy olyan rendszert létrehozni, amiben a játékosok vitatkoznak a loot beállításán, játékon kívüli rendszerekkel kell eldönteniük, ki és mit kap, ha lemegy egy boss, vagy kockázatos órákat kelljen tölteni egy dungeon-ben, hogy aztán egy rossz dobás vagy egy ninja looter ellopja az összes drágaságot.

Az a shield éjjel nem gyenge...

Az általános mobok lootjának szétosztása, vagy egy dungeonban egy láda kinyitásának esetében úgy érvényesül a rendszer, hogy minden játékos kap egyéni rollt, így minden rendben van ha éppen szólózol, és valaki elkezd melletted harcolni. Ez semmilyen módon nem gyengíti a zsákmányodat, amíg aktívan részt veszel a harcban. Hasonlóképpen, ha annak a bizonyos dungeonnek a végére értek a csapatoddal, mindenki egyenként kinyithatja a ládát és kiveheti belőle a neki járó jutalmat.

Az anyagok gyűjtögetésének (gathering) esetében, mint pl. ércek, növények és a többi hasonló ez azt jelenti, hogy ahol gyűjtögetsz egy forrásból, akkor azt csak magadnak fogyasztod ki, másoknak nem. A GW2ben nem kell versenyezned a többi játékossal egy nyersanyag-lelőhelyért. Szánj időt rá, hogy letépd annak a medvének a fejét, mert úgysem tud senki odasétálni és ellopni a barlang végében lévő rézlelőhelyet előled. Talán segítesz másoknak biztonságosan elérni azt a rezet, de nem csak tisztítod egy lelőhely-gankernek az utat.

Sorolhatnám tovább a példákat, amikkel bemutatnám hogyan alkalmazzuk ezt a filozófiát, de amire ki akarok lyukadni, hogy a végső célunk hogy a játékosoknak kellemes élmény legyen leküzdeni a nagyobb kihívásokat és nagyobb ellenfeleket, így a játékban töltött időért nagyobb zsákmányt kapnak. Leginkább azt szeretnénk, hogy az egy világban levők érezzék az összetartó erőt a megosztott földjeiken és meglássák egymásban a potenciális szövetségest. Ha a játékosok azt érzik, felgyülemlett bennük az agresszió, amit normál esetben a lelőhely-gankereken vagy a ninja lootereken vezetnének le, azt javaslom lépjenek be egy Világ vs. Világ (World vs. World) harcba és rugdossák át a túlvilágra néhány játékos s*ggét.

GW-elv #2: Elérhetőbb jutalmak.

Visszatérve a nagyobb kihívásokhoz és zsákmányokhoz, a művészeink nagyon keményen dolgoznak, hogy minden dungeonba olyan egyedülálló seteket tegyenek elérhetővé, amik ránézésre kifejezik, min kellett átmennie a játékosnak hogy megszerezze. Jelenleg minden dungeonben van legalább egy teljesen kész, vizuálisan egyedi set, beleértve a könnyű-, közepes- és nehéz páncélzatot, valamint egy egész sor, a dungeonra jellemző fegyvert. Az összes új, megszerezhető látványelemmel szó szerint addig játszhatsz bármely dungeonben, amíg egy teljesen másképp kinéző karakterrel nem jössz ki.

Természetesen ugyanúgy dolgozunk egy tonna egyedi jutalmon a játék más területein is, de úgy gondoltam ez a különlegesség megérdemelte, hogy nyilvánosságra hozzuk!

GW#3: A játékosoknak úgy kell kinéznie, ahogy azt ők akarják.

Ahogy valószínűleg más játékokban már láttátok, a karakteretek páncéljának és fegyverzetének megjelenése gyakran teljesen a legjobb stat-ú ruháktól függ, és azokra hajaz a többi is. Biztos vagyok benne, hogy közületek, akik ezt olvassák, most néhányan már bólogatnak visszaemlékezve azokra az időkre, amikor egy magasabb szintű cucc inkább nyomott, lanyha volt, mint hatásos. A legrosszabb az egészben az, hogy még ha nem is tetszik az új ruhák kinézete, az se számít. Ezekben a játékokban mégis ezeket kell viselni, mert ezek az éppen aktuális legjobb cuccok és szükséged van rájuk az előrehaladás érdekében. Azt hiszem ez egyszerűen elfogadhatatlan, hogy egy játékba nincs lehetőség megválasztani a karakterünk kinézetét.

Akkor ugorjunk is a GW2-re, ahol tudjuk, bíznunk kell a játékosokban hogy fel tudják öltöztetni magukat, ezért bevezettünk egy olyan rendszert, amit átváltozás-nak (transmutation) nevezünk. Ezzel a rendszerrel képesek lesztek átváltozás-köveket/ Transmutation Stones (nem fordítom le az ilyeneket inkább, szörnyű leírni…) szerezni az in-game bolton keresztül, és lehetővé teszik, hogy testre szabjátok a megjelenéseteket. A transmutation-nel fogsz két azonos típusba tartozó dolgot, az egyik ami vizuálisan tetszik neked, a másik meg amin a legjobbak a stat-ok számodra, és egyszerűen kombinálod a két itemet egy remélhetőleg tökéletes darabbá a páncélodba vagy fegyverzetedbe.

Ezzel a rendszerrel addig tarthatsz meg kinézetet, ameddig csak akarsz. Csak azért, mert felvettél egy szuper, vadiúj páncélt, még nem jelenti azt, hogy sutba kell vágnod a karaktered kinézetét, amit addig szerettél. (Kivéve persze ha tetszik az új páncél, és ez rendben is van így.)

GW-elv #4: A játékosoknak valóban egyedülállóan kell kinézniük.

A GW játékok nagy előnye, hogy addig tudod alakítani a páncélod amíg egyedi nem lesz számodra. Az eredeti GW ezt a vizuális testre szabhatóságot egy olyan festék rendszerrel valósította meg, amiben az öltözéked darabjait olyan színre festhetted, amilyenre csak akartad. Ahogy most ezt írom, kíváncsi vagyok vajon hány ember lehet a nagyvilágban, akiknek questek tömkelegét, vagy dungeonok sokaságát kellett megjárnia egy MMO-ban egy baráttal csak azért, hogy nagyjából meglegyen az azonos megjelenés és mindezt pusztán azért, mert ugyanabban a tartalomban játszottak. Nevetségesen hangzik, hogy a játékosok személyisége eltűnik amikor együtt akarják megtapasztalni a játék világát, és semmi vizuális különbség nincs közöttük.

Szerencsére a GW2 csapatunk egy olyan sokoldalú festékrendszert hozott létre, ami lehetővé teszi a játékosok számára, hogy befessék az öltözékük darabjait, de ezúttal egy teljesen új szintre emeltük ezt. Most nem csak egy festhető rész van egy ruhadarabon, de mindjárt három! Még akkor is, ha ugyanabban a ruhában feszítesz, mint a barátod, lehetsz drámaian különböző tőle ha egyszerűen a festékrendszer használatával.

Ami azt  illeti, a GW2 festék rendszere annyira erős, hogy ha össze akarnám foglalni, még félrevezetnék valakit, úgyhogy Kristen Perry mélyreható cikkét ajánlom .

Végül még egy dolog…

GW-elv #5: Az új cuccok megszerzése lehet szórakoztató.

Ennek a résznek a levezetését azzal kezdeném, hogy én már több mint egy évtizede játszom MMO-kkal és ez idő alatt néhányszor keserédes viszonyt folytattam setekkel, amiknek csak nőtt és nőtt az ereje ahogy a darabjait összeszedtem. Annak az oka, hogy miért keserédes szóval írom le az érzéseimet, hogy a tradicionális MMO setjeit számomra képtelenség összeszedni, és mindemellett azt is észrevettem, hogy majdnem lehetetlen egy teljes setet is összehozni, mielőtt túllépném azt a szinttartományt, amire a felszerelés ki lett találva.

A GW2-ben ennek a kérdésnek az orvoslására kidolgoztunk egy csavart hogy az item setek könnyebben elérhetőek legyenek. Az egymást segítő set bónuszokat összekapcsolva tudod fejleszteni az öltözéked új cuccok hozzáadásával, így lényegében saját, egyedi seteket alkothatsz. A következő példában láthatod, hogy egy szabó (tailor) címereket tud készíteni a könnyű pánzélzathoz.

Crest of the Legion (1/6)

Double-click to apply to a piece of Light Armor (dupla klikkel tudod feltenni egy cuccra)

(1): +10 Intelligence

(2): +20 Perception

(3): +100 Maximum Health

(4): Thunderclap (50% chance on Critical)

(5): +5% Critical Chance

(6): +10 to all Attributes

Gondolom ki tudtátok találni, minél több egyazon fajta címer (crest) van a ruháitokon (persze a set maximumától függően), annál jobb bónuszokat kaptok. Például ha használsz egyet a Crest of the Legion-ból minden darabján a setednek, a listában szereplő összes bónuszt megkapod. Minden páncél és fegyver frissíthető lesz ilyen crest-ekkel, így rengeteg lehetőséged lesz a gearedet fejleszteni azokkal a stat-okkal, amiket szeretsz.

Végszó

Remélem ez egy jó áttekintést adott a céljainkról az itemizációval kapcsolatban és néhány példát arra, hogyan próbáljuk elérni ezeket. A transmutationtól a festék és crest-rendszerig, remélem teljesen nyilvánvaló, hogy az a legfőbb szándékunk hogy a játékosoknak akkora szabadságot adjunk, amivel valóban egyedi és személyre szabott karaktereket tudnak csinálni. Végtére is, ez a Te történeted.

Nos, a következő találkozóig…Maradj előkelő, Föld Bolygó!

Innen szedtem az infót.

Reklámok
  1. cover
    2010. október 1. - 18:35

    Ez az itemes dolog is marhára tetszik, mint minden más is. Szeretem azt az érzést hogy egyedi vagyok, vagy hogy nem rohangál körülöttem 200 ember aki ugyanígy néz ki. Eddig ez a cikk az egyik kedvencem

  2. roliocsi
    2010. október 1. - 18:43

    imádom…. erre nincs jobb szó :D

  3. Daeve
    2010. október 1. - 18:53

    Gratulálok, jó kis fordítás.. és köszönom a blognak,hogy egyre többmindent megtudhatok a gw2röl,, magyarul sehol máshol nincs ijen :P :))

  4. Alii
    2010. október 1. - 19:03

    “ahol gyűjtögetsz egy forrásból, akkor azt csak magadnak fogyasztod ki, másoknak nem.” erröl mintha már folyt volna találgatás régebben kommentek közt.
    itt már annyi minden jó dolgot mondtak, már-már túl szép hogy igaz legyen:)

  5. 2010. október 1. - 19:08

    Jó dolog szépen lassan, darabokban viszontlátni a “munkámat” =)

  6. 2010. október 1. - 19:13

    Gratulálok, jó kis fordítás:)

    \” Mindenki kap egy löketet a pinataból.

    Szánj időt rá, hogy letépd annak a medvének a fejét

    ez azt jelenti, hogy ahol gyűjtögetsz egy forrásból, akkor azt csak magadnak fogyasztod ki, másoknak nem

    Még akkor is, ha ugyanabban a ruhában feszítesz, mint a barátod, lehetsz drámaian különböző tőle ha egyszerűen a festékrendszer használatával.

    és ez idő alatt néhányszor keserédes viszonyt folytattam setekkel

    Biztos vagyok benne, hogy közületek, akik ezt olvassák, most néhányan már bólogatnak visszaemlékezve azokra az időkre, amikor egy magasabb szintű cucc inkább nyomott, lanyha volt, mint hatásos.

    Maradj előkelő, Föld Bolygó! \”

  7. Zsolt
    2010. október 1. - 19:23

    Gratulálok, jó kis fordítás:)

    Mindenki kap egy löketet a pinataból.

    Szánj időt rá, hogy letépd annak a medvének a fejét

    ez azt jelenti, hogy ahol gyűjtögetsz egy forrásból, akkor azt csak magadnak fogyasztod ki, másoknak nem

    lehetsz drámaian különböző tőle ha egyszerűen a festékrendszer használatával.

    és ez idő alatt néhányszor keserédes viszonyt folytattam setekkel

    amikor egy magasabb szintű cucc inkább nyomott, lanyha volt, mint hatásos.

    Maradj előkelő, Föld Bolygó!

  8. Batya
    2010. október 1. - 19:50

    Köszi

    • Batya
      2010. október 1. - 19:52

      Nagyon jó h a női és a férfi ruhadarabok ennyire különböznek, pl az elementalistánál a női jobb szerintem, habár ez még concepció rajz

      • Shiro Tagachi
        2010. október 1. - 20:30

        Szerintem nem 100% h az utolsó képen az a nő és férfi az ele :)
        végül is még nem jött ki a 3. caster prof,
        de ha az az akkor szerintem nagyon izmosra rajzolták a férfit, birkózónak is elmenne ;)

        De amugy jó mindegyik, az a virág alapanyagú ruha nagyon bejövős:))

  9. Lacci
    2010. október 1. - 19:57

    Hát! ahogy ezeket olvastam,ennek nagyrásze az aionba n már megy a festék választék talán nem ekkora, de ruhát fegyvert átalkítani lehet.De a karakter kreálás terén nem tudtuk meg mi a helyzet,aion után nekem az a minimum, az igazán egyedivé teszi a karaktert

  10. Shiro Tagachi
    2010. október 1. - 20:11

    óóóóóóóómááájjgáááddd!:D
    grat a cikkhez nagyon ottvan és én már a szemeim előtt látom a páncélzatom *.*
    és szerintem is eddig ebből a cikkből tudtunk meg szinte legtöbbet csak így tovább az interjúkkal Anet! és persze a fordítással^^(Y)

  11. zsiros kenyer
    2010. október 1. - 20:16

    N1 nagyon jó cikk. grat

  12. Fefe
    2010. október 1. - 20:16

    huuh, jó cikk! :) Tehát adott egy lv1-es fegyó, adott egy lv80-as fegyó stat, kombinálom a kettőt és van egy noobnak kinéző, de epic fegyóm… Érdekes kis pvp-k lesznek emiatt! :D

  13. Shiro Tagachi
    2010. október 1. - 20:20

    télleg ez az item skin csere fizetős? mint a karivásárlások? :o

    • chabey
      2010. október 2. - 16:16

      ez engem is nagyon érdekelne…

      nekem nagyon nem jön be az hogy b2p-p2e (pay to enjoy), mert most van pár gw-s armor is amit külön kell megvenni szerintem ez neeeeeem feeeer…

    • 2010. október 4. - 09:06

      Az in-game store már létező fogalom a GW1-ben is. Bezony, a fizetős cuccoknak a lelőhelye.

  14. Chucky
    2010. október 1. - 22:03

    Köszi a fordítást, sok újat tudtam meg amit nem éreztem ki az angol szövegből, sokat segített.

    Az igazságos rendszer ez mindent visz. Korábban volt erről szó item elosztásról és armorok gearekről és éljen mindenben az lett amit titkon reméltem :) Hozták a gw1-es jó dolgokat. Szerintem ezt a máshoz szokott játékosok is kedvezőleg veszik.

    1 dolgot nem értek és kicsit keserédes a szájízem a transmutation kavics dolog, homály teljes egészében mit akart ott mondani. Nem tudjuk a pontos részleteket. Viszont az utalás a game-store-ra kicsit elszomorított. Reméltem, hogy ezt játékon belül fogják megoldani, nem kell megvenni hozzá item mallos itemeket. Hát sajnos kell. Meg lehet őket érteni! Ez a kő végül is majdhogynem, a kosztümök a gw1-ben élményt cseréli le. Így sokan nem fognak sűrűn kinézetet cserélni, nem lesz olyan könnyű mint az armor átszínezés. Nem tudunk semmi konkrétat ez ügyben, belül, hogy is müxik. Hány követ kapsz mennyi euróért stb. Bízom benne, hogy valami elfogadható egyensúly lesz ez ügyben is. Mert már látom sötét jövőmet az asszony havonta akar ilyen köveket venni :S A másik dolog nagyon remélem a game store-os itemeket nem lehet kirakni marketre mert az eléggé elrontaná ezt az idilli állapotot.

    Már így látatlanul is a transmutation kavics alapján olyan érzésem, van, hogy GW2-ben a game store rendszer erősebb lesz mint az egyben. Ami nem feltétlen baj.

    • cover
      2010. október 1. - 22:41

      szerintem biztosan nem lesz olyan drága egy kavics, hiszen azért hogyha valaki emg szeretne tartani egy szett kinézetet de egy másik szettjének jobb statjai vannak annak rögtön több kell egyszerre. Ezt szerintem ők is fejben fogják tartani (legalábbis nagyon remélem)

  15. carn2
    2010. október 2. - 01:56

    Ismételten hangsúlyt kap, hogy el akarják kerülni azt a helyzetet, hogy egy karakter kinézetét az határozza meg, hogy melyik páncél adja a legjobb statokat. Lehet bűnronda az adott páncél, és a játékos is tegyük fel utálja, de nem tud mit tenni, ezt kell viselnie, ha tovább akar haladni, mert nincs más lehetősége. Erre találtak ki egy “Transmutation Stone” nevű tárgyat, ami egyszerűen megfogalmazva, bármilyen páncél skinjét át tudja tenni egy másikéra. Ergo a nagyon jó statokkal rendelkező, de szerinted ronda páncélod statjait átmentheted egy neked tetsző de tegyük fel harmatgyenge páncélra, ami így szép és erős is lesz. A dolog egyetlen apró szépséghibája, hogy a “Transmutation Stone” a játék item shopjában lesz kapható csak.

  16. Chucky
    2010. október 2. - 06:09

    Köszi így most már világos. Bonyolultnak érzem, aztán majd kiderül persze, hogy mutat a gyakorlatban. A nagy statú armor rész idegesít csak. Pontosabban, ha nem használod ezt a kavicsot nem sokban különbözik azoktól az mmo-któl amiktől különbözni akar a gw2. Mert igen is a szintednek megfelelő dungeon-t kell tolni, hogy a nem tetsző de jó statú armor-t megszerezd. Csóró gyerek vagy, vagy elfogadhatatlannak érzed, a game-store megoldást nem fogod venni, így semmi különbség nincs a többi mmo-ban ezen a téren számodra. :S

    Jó fejű emberek ülnek ott de ez most nem úgy sikerült ahogy azt beharangozzák. Ez így hangoznak helyesen: A már más mmo-kban megszokott gear rendszer működik itt is, ám item mall-os megoldással van lehetőséged másképp kinézni mint amilyen armor valójában rajtad van.

    Ez az elrejtsük a valóságot igazságot dolog így reggel megfeküdte a gyomrom. Pofon 1xű megoldás lett volna, ha mágikus kaviccsal az eredeti gyenge de szép armorba a szintednek megfelelő statot rakod bele. Ugyanaz a hatás csak más a megközelítés. A végeredmény ugyanaz. Persze nem látjuk, hogy müxik ez a valóságban, de ha minden egyes alakommal mikor a stat ablakhoz nyúlok valami szembetűnő dolog fog utalni arra, hogy ez 1 jó armor gyenge armor skinnel összevegyítve, az eléggé elvenné a kedvem. Ha 1x megtörténik az egyesítés és jó skin jó stat semmi nyoma, hogy kő lett használva, akkor így ok. Persze ezt tudja mindenki, hogy ez a skin nem lehetne életképes a vég terkókon szóval mindenki tudja, csak ez így rögtön olyan hatású mint a kosztüm a gw1-ben ami teljességgel elfogadható király dolog. Remélem ezt a hatást akarják elérni. Na de majd kiderül.

  17. Meridian
    2010. október 2. - 06:33

    Sztem olyan, hogy bűn ronda cucc, na az ebben a játékban nemigen lesz… legfeljebb csak kevésbé fog tetszeni egy másik mellett :)

    A másik dolog, h a képen lehet h koncepció rajz van csak, de nyugodtan lehet rá fogadni, az úgy fog benn lenni a játékban ahogyan most is kinéz, csak 3D-ben :)

  18. aerodon
    2010. október 2. - 08:57

    Én is inkább így gondolom, nem tartom valószínűnek, hogy lesz akár egy ronda ruha is a játékban. Viszont arra tökéletes lesz, ha mondjuk egy mid-lvl dungeonból kiszedted a teljes setet, és esetleg valahonnan összeszedtél egy kalózmaskarát pl., akkor a király új gearedben úgy nézhess ki, mint egy utolsó haramia. Egyelőre nem félek attól, hogy ennyi aprólékos részlet után pont itt hasalnának el a srácok.
    U.i.: Köszönöm mindenkinek a dicséreteket!

  1. No trackbacks yet.

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: