Reklámok

Dye Hard a’la Kristen Perry

2010. szeptember 29. Hozzászólás Go to comments

Hónapok óta gondolkodtam arról, hogyan is írjam le nektek az új festék rendszert (dye system), amit teljesen átalakítottunk és sokkal rugalmasabb, mint az eredeti. Van egy nagy változás, ami tudom hogy meg fogja lepni a ’dye hard’ –rajongókat úgyhogy gondoltam ezt az információt leplezem le először. Különben is, ha mindenkinek az elején eláll a lélegzete, legalább tudom, hogy mindenkinek tele van az agya oxigénnel hogy elolvassa a cikk többi részét.

Ez a helyzet: nincs több mixelés/keverés.

Igen, kimondtam. Most pedig meglátjuk, ez miért kitűnő. (*bee’s knees– a méh térde=kitűnő, nem is tudtam o.O)

Nincs több mixelés? Istenem, miért??

Nyugodjatok meg, ez a legjobb dolog ami valaha a festék színekkel történt. A GamesCon és PAX demókban néhány lehetőséget kaptak rá, hogy játszanak a dye systemmel (feldobálni a színeket amilyen gyorsan csak lehet, hogy maradjon idő a demóból…). Igazából összesen 254 színünk van, de a demo egyszerűsítése miatt csak 96-ot tettünk elérhetővé.

Fantasztikus volt hallani, hogy ti srácok imádjátok a különböző színeket és árnyalatokat amiket a demóban bemutattunk, de őszintén szólva 254 szín egyáltalán nem elég. A bemutató után tehát visszamentem a srácokhoz és esedeztem még többért.

Mi az új határ? Nem kevesebb, mint amennyi megtervezéséhez erőt érzek magamban! Ja! Amikor kifogyok a jelentős variációkból (ha az árnyalatok túl közel vannak, hogy látszódjon a különbség, akkor nem kell), az lesz az új szám. Úgy tippelem több lesz, mint 400, de meglátjuk… Még nem csináltam meg mindet!

Tudom, min tűnődtök: ’Király, hogy megkapjuk ezeket az új színeket, de miért kellett megvétóznotok a festék-keverést? Pedig jó volt! Nem kaphatjuk meg mindkettőt?’ Oké, oké, engedjétek meg, hogy belemerüljek egy nosztalgikus GW menetbe, aztán beszélek majd az új funkciókról.

Ye régi GW festék bolt: minden, amit soha nem akartál tudni a festékekről

Egyszer volt, hol nem volt, az eredeti GW-ben volt 10 szín: piros, narancs, sárga, zöld, kék, lila, barna, fekete és ezüst. És megvolt minden professionnek a saját alap színe. Megkaptuk a színeket a kezdő árnyalatukban, és különböző beállításokkal változtattunk ezeken.

Ahogy folyamatosan új prof-okat és páncélokat adunk a kampányokon keresztül, a festék rendszer elkezdett dagadni, mert figyelemmel kell lennünk az egyes prof-ok palettáira. Szóval valamikor a Factions környékén úgy döntöttünk, korszerűsítjük az egész dolgot és csak egy színt veszünk alapul, amit árnyalunk: a pirosat. Miért a pirosat? Hogy megmagyarázhassam, először a fehérről kell beszélnem.

Sötétebb színeket árnyalni úgy, hogy fehérnek látszódjanak, bonyodalmakat okoz. Amikor fogod ezeket a textúrákat, a magas és középső részei változnak a leginkább, de ahhoz, hogy egy textúra tiszta legyen, a kontraszttal is foglalkoznod kell. Amikor világosabbá teszed a sötét tónusokat, a fő része a textúrának fehérnek fog hatni, de sajnos úgy fog kinézni, mintha ki lenne mosva mert nincsenek igazán sötét zugok és repedések, amik a páncél felépítését mutatnák. Ennek eredményeképp mindig van egy kis átdolgozási bonyodalom amikor jól szeretnéd befesteni a páncélod.

A fehér és a fekete többi nyolc színárnyalattal való keverésével igyekeztünk szabadságot adni a kreativitásnak; de habár a festék rendszerrel szórakoztató és érdekes volt játszani, nem adott mindig ideális –vagy kiszámítható- esztétikai eredményt. Ez volt az oka, hogy számokat használtunk a kevert színekhez és nem tettük közvetlenül elérhetővé őket.

A baj a fény spektrumának jellege miatt bukkant elő. Mivel a számítógép-monitorod csak megvilágított képpontokból áll, a festék rendszer pigmentjeit át kell konvertálni a fény rendszerébe. Nézd meg ezt a spektrumot:

Mint láthatod, néhány szín tartománya elég széles. A piros eléggé kiterjedt, csakúgy, mint a kék és a zöld. A sárga mégis megtévesztően keskeny. Ott tényleg csak néhány árnyalat, hogy úgy érezd, tisztán sárga mielőtt több zöldet vagy narancsot érzel. Ezt a színváltást eltalálni igen trükkös. Lényegében szükségünk van egy színre, aminek a telítettsége elég erős ahhoz, hogy a sárgába válthassuk és egy színre a fekete és fehér között félúton, hogy szélsőséges színt keverhess. Ez az, amiért az új páncélok furcsán pirosak voltak egy darabig, aztán meg „semleges” szürke, amikor kipróbáltuk hogy milyen. (*igyekszem érthetőbbé átfogalmazni, remélem a lényeg megvan:) )

Ye GW2 királyság…

Tehát mi változott? Nos, mint a képességeknél és prof-oknál, láttuk hogy megakadtunk egy olyan rendszernél, ahol egyre nehezebben megy az ellenőrzés és egyensúly. A probléma egyetlen ideális megoldása az volt, hogy leüljünk és püföljük az egész rendszert, kézzel összeszedve minden egyes színt.

Elmebeteg? Természetesen. De egyedül én voltam elég őrült, hogy megcsináljam.

Az egyenkénti színalkotás mellékhatása volt, hogy nincs szükség a keverő rendszerre. Amikor válogattam a színeket, tutira mentem, hogy legyenek ékszer tónusok, természetes színárnyalatok, fémes, bőrös, földszínek, pasztell, telítetlen színek, sötét, királyi(?)… a teljes skálát felvonultatom. Folytatom a színek tónusainak csavargatását, amíg éééépen elég nem lesz. (Csak egy apróság: megértem, hogy egy nőt bíztak meg ezzel a melóval, férfi szemmel én azt mondom, a barack egy gyümölcs a bézs meg nem is létezik…Ő meg mennyi mindenről beszél, hajajj.)

Anyagtípustól függő festékszínek.

Igyekszünk visszahozni a festék színek szépségét, ezért igyekszünk jobban leírni az anyagok festhetőségét. Mivel a cloth nagyon rugalmas és könnyen módosítható a természetes tónusok hatalmas skáláján, ennek az anyagnak adtuk a legnagyobb telítettséget. A leathernél is hasonlóan széles a választék, de a természetük megőrzése érdekében nem olyan nagy a telítettsége. A metal-oknak pedig még ennél is kisebb. Azonban csak azért, mert van egy tendencia a telítetlenség felé, nem jelenti azt, hogy korlátlan. Például a réz természetesen telített, és van néhány aranyra cserzett bőr is, ami nagyon valóságosan néz ki. Csináltam anyag-specifikus árnyalatokat, amik természetesnek hatnak, hogy segítsem a játékosokat eltalálni a helyes árnyalatot. Wolframot akarsz? Megvan. Mit szólnál az ónhoz? Aha. Borjúbőr? Nyersbőr? Jalapeno? Lefogadom! Plusz most minden színnek van neve is. Nincsenek többé felejthető számok. A megnevezett színek lehetővé teszik a sokkal hétköznapibb használatot.

Akkor is, ha számos szín van, nem csak ezeket az árnyalatokat fogod látni. Minden színhez meg kellett alkotnom három verziót, hogy harmonizáljon az anyagok típusaival. Ez az árnyalat-eltolódás automatikusan meg fog történni, függően a festeni kívánt résztől. Míg egyes színek csak egyes anyagokkal néznek ki a legjobban (pl. a réz főleg a metal-hoz készült igazán), az egyenértékű alternatíváik szintén jól fognak kinézni azzal a különleges színnel. Például a képen itt jobbra, a cloth, leather és metal anyagok ugyanabban a színben pompáznak, de az anyaguknak megfelelő módon mégis eltolódnak egy kicsit.

Egyébként az én file-jaim nagyjából 3500 ismétlést tartalmaznak, hogy lefaragjam a jelenlegi 254(X3) színárnyalatot. Egy szín sincs csak úgy kiválasztva az RGB hálózatból. Van egy eszközünk, ami lehetőséget ad arra, hogy öt különböző váltózóból alkossunk színeket: színárnyalat, színtelítettség, fényesség, fényerő és kontraszt. Ez az öt lehetővé teszi, hogy olyan élethű színeket alkossunk, amilyet csak lehet. Hmm… Lássuk csak… Több, mint 3500 ismétlés szorozva az öt tónus variációval, hogy csinálhassak három anyaghoz 254 színt… Igen. Had mondjam el, imádom a színeket. (*Mi ez az ismétlés/iteration dolog? Foggggalmam sincs se a színekről, se arról hogyan készülnek…Várjunk…A színek készülnek, nem pedig vannak? :D)

A színek nyitottak lesznek

A tárolás mindig egy kérdés, amikor festék színek jönnek a GW-be. Az új rendszer a legtöbb inventoryt megbénítaná, ha minden karakternek hurcolnia kellene magával az összes festéket. Ne félj! A festék árnyalatok különféleképpen- in- és out game- megszerezhetők lesznek. Ha unlockolsz egy színt, onnantól elérhető lesz az egész accountodon, nem csak annál a karakternél.

A színek rendezhetők árnyalat, melegség vagy anyag alapján

Mivel a játékosok élvezik a szabadságot és a testreszabás lehetőségét, megpróbáltuk a nagyobb döntések szervezését ajánlani a festék UI-ban. A színárnyalat rendezési opcióban a színek tipikusan semlegesek és a szivárványból vannak lebontva, valamint magába foglalja a tervezői kategóriát mint az éjféli árnyalatok, ékszer-tónusok és a többi. A hőmérséklet válogatási opció meleg, hideg és semleges tónusokra osztja őket. Az anyag válogatási opció cloth (ruha), leather (bőr) és metal (fém) csoportokba szervezi ezeket. Még egyszer, csak azért, mert rokonságban van egy anyag a másikkal, nem jelenti azt, hogy korlátozott. Minden színt feltétlenül rá tudsz tenni bármilyen anyagra; a színek csak annyira változnak, hogy illeszkedjenek az anyaghoz.

Tudjuk, néha jó lenne ha azonnal elérhető lenne az összes árnyalat, ezért csináltunk egy ’kedvencek’ részt a festék UI-ban így állandóan nálad lehet egy paletta a választott színeiddel.

A páncéloknak három festhető része van/darab

Minden darab talán nem követeli meg, mivel lehet, hogy egy egyszerű kesztyű csak egy vagy két színt igényel, de mégis megkapod a szabadságot és rugalmasságot a három festhető területtel per darab. Ellentétben az eredeti GW-al, ahol nem volt csak egy festhető terület és ez behatárolt a semleges tónusok és ruhaanyagok közé amit nem tudtál megváltoztatni, a GW2-ben képes leszel megváltoztatni minden területet. Van még egy kis darab a páncélon, ami nem lesz festhető, mint ahogy limitáltuk a 3 rész/db-ot is, de a legnagyobb hatás érdekében maximalizálni fogjuk az összes festhető terület méretét.

Nézz néhány elérhető variációt csupán egy dizájnra:

Bemutatom a set-eket!

A GW2-ben véget ér a prof-ok tagoltsága és a réteg-szabályok a páncél rendszerünkben. Rájöttünk, hogy voltak idők amikor kétségbeesetten meg akartuk törni ezeket a szabályokat, ezért kifejlesztettünk egy megoldást. Például a városi ruhák úgy működnek, mint a medium páncélok. Van egy öv, ami megengedi a keveredést és viszonylag gördülékenyebbé teszi a munkát a darabok között, ami a játékosnak annyi kreatív szabadságot ad amennyi csak lehetséges. De a ruházkodásban paródia lenne, ha nem hordhatnánk hosszú viharkabátot azért, mert átfedés van a medium páncélok szabályaival. (Ebben a bekezdésben nem vagyok biztos, ha valaki jobban érti szóljon, nem akarok félrevezetni senkit :) )

Azért, hogy megoldhassuk ezt a dilemmát, létrehoztuk a set-eket. A setek két vagy több részből állnak amiket egybeolvasztunk , hogy megakadályozzuk a keveredési gondokat és lehetővé teszi számunkra, hogy kevesebb összeillesztési gond legyen. Például lehet olyan öltözetünk, amiben nagy viharkabátot viselünk, alatta pedig mellényt inggel és egy nadrágot. (Láthattátok ezt az előző öltözködős blog postomban.) Ez az öltözet egy darab. Azonban, mivel tudjuk, hogy annyi ruhaanyag van a valóságban, a három festékes vonal nem elég. Az ilyen esetekben négy festési pont az elérhető. Ez már figyelemre méltó mennyiségben teszi lehetővé a kontrolt az öltözék részei közt anélkül, hogy a nadrágot olyan színűre kelljen festeni, mint a kabát egyes részeit.

Ja és hogy tisztázzuk a kérdést: igen, a legtöbb ruha hordható lesz a játékosok számára.

Minden fajnak meglesz a saját kezdő palettája

Fiatal hősként rájövünk, hogy a kezdő zónában nagyon sok hasonlóság van a hordható dolgok között. Annak érdekében, hogy az öt faj megőrizze a saját identitását, csináltunk egy kulturális palettát ami tükrözi a karakter faját. Ez azt jelenti, hogy egy piros ruhás ember nem úgy néz ki, mint egy piros norn vagy charr. A norn például sokkal több föld színnel rendelkezik: rozsda vörös és gazdag az erdő zöld- és barnájában is. A szőrmékkel, hevederekkel, a bonyolultan faragott mintákkal a kultúrájukat fejezik ki, és ezektől a színektől tényleg úgy érződik, hogy a páncéljuk szilárd és tartós. A charr valószínűleg több vérvörössel, katonai kék és zölddel; míg az ember több ékszer-tónusú pirossal és kékkel rendelkezik…stb.

Azáltal, hogy faj-specifikus palettát kap minden kezdő faj, lesz egy erősebb önazonosság, mikor találkozol másokkal. Ha elutazol egy másik városba, úgy fogod érezni, hogy egy felfedező vagy egy másik kultúrából mivel a környezet körülötted –beleértve a lakosságot- nagyon eltérő. Persze csak addig, amíg át nem fested az öltözéked az új festékekkel!

Új identity-festékek.

Az alap piros-szürke páncél dropok helyett alapvetően egy sor anyagot tettünk a festő zónákba. A cloth bézs (nincs ilyen ha mondom…) színű, a leather borjúbőr barna és a metal acél-tónusú lesz. Így minden új páncél dropnál javítható az időközben kikísérletezett színpaletta. Kicsit tömörebben: nem fogsz úgy kinézni, mint egy festetlen p*cs (hogy beszél ez a hölgy…ejj :D) csak azért, mert kifogytál a türkizből. Szívesen.

Ez a festék színek különbségének egy nagy darabja, mennyivel másabb lesz a GW2. Van egy csomó dolog, amit tervezünk és egyensúlyoznunk kell a színfalak mögött, hogy annyi örömöt, szépséget és testreszabási lehetőséget tegyünk Nektek a játékba, amennyi csak belefér. Imádjuk, amit csinálunk. Reméljük, ti is imádni fogjátok!

Eredeti cikket erre találjátok, és sry hogy késtem a poszttal!

Reklámok
  1. Jason
    2010. szeptember 29. - 17:23

    jóóó :D Játszunk már :D

  2. Exile
    2010. szeptember 29. - 17:37

    Azon a képen ahol a 3 Human férfi áll a páncél állati jó de a fejek… olyan mintha egy Barbi babárol letépték volna és oda rakták.

    • aerodon
      2010. szeptember 29. - 17:40

      Ugyanezt gondoltam én is elsőre, de lehet hogy ezeket a képeket még a kissé gyér GamesConos verzióra tesztelték(esetleg direkt ezzel adták ki), hogy ne lássa a nagyérdemű milyen újítások lettek bevezetve a character-customisationban.

    • 2010. szeptember 29. - 17:43

      a haja ami idétlenné teszi kissé… persze az arcformán is még dolgozhattak volna. Ha megnézed az utolsó képen a női karaktereket, ott már nincs ilyen probléma.

  3. Chucky
    2010. szeptember 29. - 17:55

    Srácok ti női karit fogtok indítani :) Azt nézzétek. Amúgy nem tudom észrevettétek-e próbálnak mindig valami újat hozni. Nem mindig csak azt az 1 darab arcot és hajat bemutatni. Ez nekem csak azt mutatja amit a demóban is elmondtak, hogy a karakter kreálás nagyon színes. Több millió kinézetet lehet választani ezért is nem volt bent a demóban. A feleségemnek a szőke férfi tetszett pl. Nekem nem. Pont ez teszi színessé. A csaj karik meg jajajj. Nagyon szépek és ez a festői burkolt erotika nagyon művészi imádom.

  4. Prometheus
    2010. szeptember 29. - 18:00

    a “meleg” harcos azért néz ki furán mert a nyaka túl vastag lett:)

  5. Chucky
    2010. szeptember 29. - 18:02

    Köszi a fordítást, nagyon élveztem. Hajnalban a lényeget már kiéreztem a szövegből, de pont ezt hiányolom, hogy a saját szavait visszaadva. Eszméletlen jó cikk imádtam, és tényleg köszi a szöveg hű fordítást. Jó kis nyelvezete volt engem felcsigázott.

    Bármit publikáltak eddig a srácok lányok, minden király volt ez a game engem már most lebilincsel gondolatban már 3x végigjátszottam :D

    A színek meg úgy jó ahogy van. Nagyon ki van ez is találva. Unlockolni kell, szabadon színezhető, rendezés szűrés, szetek, kedvencek, különféle tónus hatások stb stb. Eszméletlen. Ezzel bearanyozták a hetem :D

    • aerodon
      2010. szeptember 29. - 18:06

      Örülök, hogy örömet okozhattam, ennél nagyobb elismerés nem is kell :)
      (Egyébként sajnos nem lett meg mindenhol a tükörfordítás, de ha van időm, igyekszem magamból a lehető legjobbat kihozni!)

  6. cover
    2010. szeptember 29. - 18:13

    Nagyon tetszik ez a színezős rendszer. Nekem legjobban a nornok ruházata tetszik. Elképesztően jól néznek ki, muszály lesz ilyenben járkálnom :)

  7. Batya
    2010. szeptember 29. - 18:24

    Hu bassza meg, ez kegyetlen lehetőség, már csak egy dolgot nem értek, h kell unlockkolni egy szint? Norn férfi kegyetlen főleg a hópárducos göncben.

    • Chucky
      2010. szeptember 29. - 18:42

      Az unlock pontos részleteit nem fogják úgyse kiadni majd mikor kijön a játék kitapasztaljuk és kerül majd fel a wikire. Ami eddig már tudott, hogy lesz alap amit megkapsz. Lesznek megszerezhetők questekkel/mission-ökkel/vendortól, ahogy jutsz előre a száladban. Azok a spéci színek amit említett valószínű a játék későbbi szakaszában lesz majd elérhető, hogy a nagyon ritka színért azért legalább játssz egy keveset :)

      Minden fajnak más színkultúra. Ez nem csak a színek jelentését jelentheti, hogy egyik népnek a piros rózsásabb a másiknak véresebb hatású. Hanem, hogy a kezdő színek mások is lehetnek. Azaz, ha több fajt indítasz, már rögtön unlockolhatsz jó pár színt. Ez tuti így lesz. Csak gondoljatok bele az 1-be amikor rögtön indítottál pár proffession-t (az első ritud, assád, stb) az alap skillek amit megkapott az unlockolódott az accountodon. Pont ez az eset áll elő csak a színeknél. Persze ez jelentéktelen hányada, lesz az összesnek de itt is lehet majd trükközni ;)

  8. Goor
    2010. szeptember 29. - 19:09

    Tudtommal NPC-knek ha segítesz, ha dinamikus eventeken veszel részt, vagy elérsz valami achivmentet, stb… ilyenekért lehet kapni majd színeket.

  9. -k-
    2010. szeptember 29. - 19:19

    legalsó képen a jobb szélső csaj waahh… nem tudom milyen kaszt de olyant akarok!

    • Zen Paradox
      2010. szeptember 29. - 22:31

      mesmernek vélem első látásra, és ha az akkor én is ilyet akarok :)

  10. Batya
    2010. szeptember 29. - 19:29

    Én már mindegyikkel tolnám:D

  11. Kusaha
    2010. szeptember 29. - 19:53

    Hát nem tudom ti hogy vagytok vele de ha ennyire oda figyelnek majd minden részletre akkor a gépigény rovására fog válni..(mondjuk engem ez nem különösebben érint). Viszont azért kicsit túlzásnak találom hogy minden féle páncélnak más árnyalata legyen, inkább fontosabb dolgokkal kéne most törődniük ebben a fázisban. De hát ha igy is meg tudják oldani akkor mindent bele GW2 csapat! Én arra leszek kiváncsi hogy az árnyékot sikerül e majd olyan jól megcsinálni hogy ne akassza a rosszabb gépeket viszont jól nézzen ki, mivel sok játékban nekem problémát okozott az árnyék mivel ha feltette maximumra elkezdett akadozni a játék hiába birnia kéne a gépemnek. Igazából a cikkhez kapcsolódóan azt nem értem hogy ha festék drop van akkor egy sor festéket kapunk vagy mi? …. érdekes. Mellesleg gratulálok oldalhoz jó munkát végeztek rengeteg uj információ és szép design, mellesleg szeretem a zárójelbe irt egyéni gondolatokat élvezhetőbbe teszi 1-1 hosszabb cikk elolvasását, szóval mindent bele!

    • cover
      2010. szeptember 29. - 20:26

      Az hogy más lesz egy fémes szín mint mondjuk egy bőrszín, az nem fogja laggoltatni a játékot, és ezt 1 ember csinálja, szóval akkora nagy erőket nem von el a játék többi részének fejlesztésétől. És ezzel is csak jobbá teszik a játékot.

      • Kusaha
        2010. szeptember 29. - 20:51

        Hmm, rendben ez csak az én véleményem volt, remélem azért nem mondtam tul sok butaságot, mindenesetre köszi hogy irtál véleményt commentomra.

  12. Shiro Tagachi
    2010. szeptember 29. - 19:57

    Nekem a nornok már így alap ruhában is Bear meg Snow Leopard form hatást keltettek.:D:D:D:D:D Hát még milyen lessz a form.^^

    Ha alvasom itt a cikkeket annyira bele élem magam h látom a szemeim előtt és azon kapom magam h wasd-on a kezem.:D:D
    A jó fordításnak köszönhetően persze. :)))(Y)

  13. ogre89
    2010. szeptember 29. - 20:58

    Remek cikk köszönet a fordításért! :)

  14. Almuska
    2010. szeptember 29. - 22:06

    Jáccani akarok !!!!! :3 xD

  15. aerodon
    2010. szeptember 30. - 07:17

    Köszönöm a pozitív hozzászólásokat, sokat segít,lelket önt belém amikor nincs kedvem fordítani! :)

  16. Running
    2010. szeptember 30. - 09:29

    Köszi a fordítást. Jól sikerült. A cikkhez nem tudok hozzászólni, mivel örülök, hogy ilyen mélységben gondolkodnak.
    Most már érdeklődéssel várok néhány fontosabb és meghatározóbb játékbeli infót, ami eldönti majd, hogy a játék milyen sorsa fog jutni. Persze jó dolgok a színek, meg a zene, meg a betűk, meg minden ilyen apróság, de nem feltétlen ezen fog múlni, hogy a játék mennyire lesz játszható.
    Érdekelne pontos infó a pvp-pve részről, a játék küldetéseinek mennyiségéről, az instákról és azok számáról, vagyis a játék tartalmi részről. Plusz gyártásról, groupokról, légiós lehetőségekről, eladásról-vásárlásról, lootokról, boos-okról…
    Elég régóta követem a játékot, és elolvasgatok minden cikket, de eddig, alig-alig böktek ki olyan információt ami igazából a játék azon részét érinti, ami a játék lényegi részét érinti.
    Nem akarok vészmadárkodni, de szerintem jobban járnának, ha a 2milliós festékkombináció helyett inkább egy plusz instát, vagy bejárható területet csinálnának meg kiadásra. Nem a színek variálásáért fognak elsősorban megmaradni a játékosok, hanem a minőségi tartalom és játékszínvonal miatt.
    Remélem azt, hogy ezekkel már nagyon jól állnak és azért érnek rá ilyen extra dolgokra.

    • cover
      2010. szeptember 30. - 09:50

      igazad van, hogy ezek csak ilyen kis apróságok, de éppen az apróságok teszik egyedivé a játékokat. Az igaz hogy a játék érdemi része a legfontosabb, de ilyen apróságok nélkül sokkal kevesebb ideig kötné le az embert. Szerintem. És ez a hölgyemény egyedül dolgozik a színeken ahogy azt leírta, tehát marad rajta kívül bőven ember aki mondjuk az instákkal foglalkozik.

  17. Chucky
    2010. szeptember 30. - 10:40

    Mindent nem fognak feltárni úgysem amire vágysz csak néhány részletet. A puding próbája az evés. Majd demóból fogod tudni csak leszűrni milyen sorsra jut.

    PVE tartalomról elég sok infó kiderült lásd demó részt. Játszható, sokkal jobb a visszajelzés mint bárki is remélte volna. A harcrendszer a karakterek a tájak stb. Nyilván ez nem minden.
    Küldetés mennyiségről: a PAX-on videós interjúban hangzott el, hogy területenként 15-100 event van. A Demóban 2 nagyobbacska rész volt. Ez több mint 40 terület azaz már a demóban több száz vagy akár ezernél is több “quest” volt.

    Dungeonok fejlesztése most folyik. Annyit erről már megtudhattunk az interjúk alatt, hogy nagy részük a GW1-ből vissza fog köszönni sőt ezen kívül is lesznek. A teljes térkép egészében jól szétosztva újakkal. Az 1ben 18 dungeon volt (ezek között kisebbek nagyobbak). Szóval a 2ben is jóval 10 felett leszünk.

    A merchant rendszerről is derült már ki infó. Marad az 1ből ismert [Merchant] npc rész bizonyos esetekben. Ezt hívják most vendornak. Sőt ez elég durván felturbózva. Házakba bemehetsz kocsmák boltok stb. Viszont a WTS és WTB állok a városban a portékámmal nem lesz, helyette lesz valami jól összegyúrt market. Pontos részlet nincs és nem is lesz ez hót ziher, lehet lesz még róla infó de ez már a játék mélye amit ki kell próbálni és kevésbé értékes marketing infó. Aki az egyel játszott bármit kap ez helyett összeteszi a kezét. Viszont a srácok soha nem adják alább a jónál szóval ez is biztos király lesz.

    Lesz gyűjtögetés craftolás erről még sok infónk nincs a gyűjtögetés rész sok infót nem kíván de annyi már kiderült, hogy ez is igazságos lesz. A craft engem is érdekel, de ez se biztos, hogy fognak majd publikálni olyan mélységű infót amiből lehetne érezni mi is az (hány szakma szakmánként mik gyárthatók stb.), max felületesen, hogy lehessen sejteni.

    Loot-okról sok szó nem lesz, mert minek. Ami fontos az már erről kiderült. Az igazán értékes tárgyakat kereskedőktől veszed karizma pontokért. (Igazságos rendszer ez is, mert bárki bármit csinál jön a karizma pont és veheted ami kell). Az meg, hogy melyik boss mit dob stb. sem érdekes infó ennél több biztos nem derül ki a lootról. A loot rendszer fel lett fedve ennyi elég. Maradt az mint az 1ben volt, kicsit turbózva. Felveheted ha a közelében vagy, mutatja, hogy dropod van de a többiek nem látják mi. De ki is bonthatod mi esett és csak azt teszed el ami kell. Igazságos nagy drop elosztsás, stb.

    Bossok, esett róla szó, hogy a 2-ben se fogunk hiányt szenvedni belőlük. Az 1ben is több száz volt, csak az elit skillek száma meghaladta a 300-at és sok bossnak volt azonos elitje, vagy olyan bossok is voltak amiknek még nem is volt elitje. Szóval ettől se kell félned.

    Egyedüli dolog ami lényeges a PVP mert ez igen fontos szerepet játszik ez nincs még kivesézve. Ez viszont ki lesz ígértek is a dungeonokkal együtt. Kiváncsian várjuk.

    A srácok tudják mitől döglik a légy. Nézd meg a többi gamét pl Arcania (Gothic 4 akiknek így ismeretlen) 2 évig alig volt infónk róla és most egyszer csak demó és lehet megvenni. Itt a GW-nél már április óta nyomatják az infókat nyár végén demó most folyamatosan ontják még az infókat és folyamatosan jelen van a community csapat ahol csak lehet, nem állnak le. A cél itt a szinten tartás amíg kijön a game ami egyre csak közeleg.

    Mellesleg több mint 100 ember dolgozik a témán. Több mint 10 csapat párhuzamos melójáról van szó. Van aki a szörnyekkel van aki az npckkel van aki a tartalmakkal stb. foglalkozik. A színekre 1 embert állítottak rá mert elég is annyi de elég fontos része a játéknak még ha ilyen apróságnak is tűnik. Ne aggódj emiatt se, hogy pocsékba ment idő. A gw1 már akkor is a szépségéről volt híres, és ez itt is meg fog maradni.

    Már minden nagy lényegi rész kész van elmondásuk szerint és láthattad is a demóban. Kész a térkép, a szönyek npc-k, armorok, fegyverek, kész a harcrendszer, kész a motor ami mindent összeköt, kész vannak a questek, a missionok (direkt így mondom, hogy aki játszott az egyel tudja miről van szó). Szóval most már a szüttyögős beállítgatós témák vannak.

    A szín dolog grafikusnak a feladata a grafikusok egyre jobban unatkoznak, mert egyre kevesebb téma van nekik, szóval tegyék csak színesebbé az életünket :D

    • Batya
      2010. szeptember 30. - 11:34

      Hát köszi az össze foglalást.

  18. Running
    2010. szeptember 30. - 12:55

    Köszi az összefoglalót!

  19. Meshun
    2010. október 3. - 10:09

    Köszi a fordítást :)

  1. 2012. április 17. - 09:19

Itt és most várjuk a hozzászólásod!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: